Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Jeg var nok det på ungdomsskolen, og jeg tror nok det var fordi jeg ikke hadde mine egne meninger. Bare hang meg på resten. Kjenner det i meg at jeg fortsatt har mobberen inne i meg, men jeg styrer henne unna. Litt mer sunn fornuft nå enn da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Jeg mobbet ikke, men jeg vil gjerne fortelle om ei klassevenninne som mobbet fælt. Hun vokste opp i et alkoholisert hjem. Jeg vet ikke om det var mobbing som holdt henne oppe eller om hun bare ikke lærte bedre. Hun kunne være veldig fæl - iallefall gjennom hele barneskolen. Nå er hun voksen og skammer seg over hvordan hun var. Hun var jo bare et barn selv, med sine problemer. Ingen gamle klassevenninner vil ha noe med henne å gjøre. De er vel litt redd henne. De kan ikke glemme. De sier ingenting høyt, men alle tenker det samme; Tenk om hun ikke er forandret. Så hvem er mobberne her? De voksne som avviser?. Eller et barn som sier noe slemt? Du spør om hvorfor noen mobber. Jeg tror ikke alle vet at dem mobber. Noen kaller det å sladre, å avvise, å glemme, å utelukke osv.Og her er vi vel alle skyldige. Hvorfor jeg gjør slik? Jeg vet ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå