Gå til innhold

Råd hvordan holde det gjevnt ryddig hjemme!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å rydde HELE tiden, har en sønn på 1år som roter å roter.. ALT annet utenom leker er gøy, men det er vel alderen..

Men jeg er så drittlei av å rydde hele tida! Jeg er nok litt slurv selv også, derfor spør jeg her.. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan holde det ryddig ??

Noen gode ideer for å gjøre ting enklere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Forlat aldri et rom uten noe i hendene"- hjelper meg mye:)

Skrevet

Skal du fra stua til kjøkkenet, så ser du deg om etter noe som skal inn på kjøkkenet. Og uansett hvor vi skal i huset så tar vi med oss noen ting. Og da blir det automatisk ryddigere.

Skrevet

Det finnes dessverre ingen magiske triks. Man må ha system og man må rydde hele tiden.

Mitt beste tips er å ta ting med en gang. Ikke utsett det til senere. Heng opp klærne med en gang, rydd etter maten med en gang, måk snøen med en gang, etc. Jeg vet det ikke er lett med en ettåring, har en selv:) Men lær ungen at den får være med på slike ting.

Jeg rydder jevnt hele dagen, men etter at jeg har lagt ungen, så bruker jeg stort sett 30-50 minutter på å rydde. Jeg ordner på badene, legger sammen klær og legger de på plass, setter på en maskin eller to, rydder leker, finner fram klær til neste dag, bærer ut søppel og andre ting som må gjøres. Når jeg er ferdig med det, så vet jeg at nå kan jeg slappe av og samle ny energi.

Skrevet

Rydde litt hele tiden? Hjelper meg iallefall. Jeg har ei datter på 2, så hun roter ikke like mye som før (drar ut av skuffer osv). Du kan eventuelt rydde det værste rotet når ungen sover på dagtid? Pass på å ha litt organisering, og "roteskuffer/kasser" . Ser så mye verer ut om ting ligger og slenger rundt forbi, typiske ting som man ikke vet hvor man skal oppbevare. Vi har sånne hvite IKEA kasser inni hyller som vi kan "gjemme" bort en del dill dall, regninger osv i, ganske greit:)

Skrevet

Jeg har to gutter på to og fem år, og jeg synes faktisk jeg rydder lite. Her i huset har alt sin faste plass. Leker har plass i kurver og kasser i stuen, blader og bøker i bokhyller, tegnesaker i skuffer osv osv... Det kan bli litt sånn at jeg hiver ting nedi skuffer, kurver og i hyller, så det ser ryddig ut på overlaten, men innimellom et salig kaos hvis man begynner å se inni kommoder osv. Men.... fordelen er at om det så tar litt tid å finne ting, så tar det ihvertfall ikke så lang tid å få det vekk ;-)

Så, tipset mitt er: lag faste plasser til ALT.

Skrevet

Rydde litt hele tiden? Hjelper meg iallefall. Jeg har ei datter på 2, så hun roter ikke like mye som før (drar ut av skuffer osv). Du kan eventuelt rydde det værste rotet når ungen sover på dagtid? Pass på å ha litt organisering, og "roteskuffer/kasser" . Ser så mye verre ut om ting ligger og slenger rundt forbi, typiske ting som man ikke vet hvor man skal oppbevare. Vi har sånne hvite IKEA kasser inni hyller som vi kan "gjemme" bort en del dill dall, regninger osv i, ganske greit:)

Skrevet

Rydd bort ting med en gang du er ferdig med det.

Det er en regel jeg har vokst opp med og det var aldri rotete hjemme.

Dessverre fungerer den ikke like bra hjemme hos oss nå da jeg har en mann som ikke dyrker den like mye.. :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...