Gå til innhold

Passer disse navnene sammen ? (Bibelsk og gotisk navn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isak og Edin. Eller blir det helt kræsj siden det ene er bibelsk og det andre gotisk ? Liker også Elwin og Edwin. Kom gjerne med andre forslag dere tror jeg kan like ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiller navnenes opprinnelse noen rolle? :o)

Skrevet

Jeg håper ikke det, hehe. Nå skal det nevnes at mannen min og jeg er kristne (ikke fanatiske da, har laget våre egne "spilleregler" - så mange ville nok sagt at vi ikke er kristne) men vi finner ingen andre bibelnavn som vi liker.

HI

Skrevet

Sns navnene var fine ilag jeg! Jeg er selv kristen, og hadde ikke reagert på navnenes ulike opphav. Hadde ikke hatt peiling på at Edin var et gotisk navn.

Skrevet

De passer godt sammen i stil! Høres bra ut. Drit i opprinnelsen da! Det vil alle andre gjøre.

Skrevet

Takk for alle svar :-))) Er helt enig med dere i at folk flest ikke tenker over opprinelsen til navn.. Rart hva man skal henge seg opp i når man sitter å funderer på navn, altså.

Skrevet

Så lenge du liker navnene, er vel alt i orden.

Barna kommer jo ikke til å bli presentert i samme setning resten av livet uansett. Jeg synes på en måte at det er fint, og at det sterkere markerer at de er to individer uavhengig av hverandre.

I min familie har elstebror tysk navn, elste jente svensk navn, yngste jente og yngste gutt norsk navn. Det går veldig bra, det..

Hva med Imre, Iben, Birk, Falk, Ravn. Eller Lars, som er mitt favorittnavn for tida.

Skrevet

Stnst navnet var kult og passet godt.

Skrevet

Kjempekult navn, tror ikke så mange bryr seg om opprinnelse og betydning av et navn.

Bare tenk deg hvor mange barn som heter Lea. Det betyr villku, er ikke så sikker på om så mange ville brukt det om de tenkte på opprinnelsen.

Skrevet

Både meg og samboer er kristne og leker med tanken på en navnesammensetning som garantert ville forvirret mange.

Vi vil ha Damien Eliah. Damien er navnet sønnen til satan har i en film, og Eliah er bibelsk. Vi som kristne vet jo at satan ikke har noen sønn, så for meg er det ikke noe problem å kalle gutten min Damien selv om jeg er kristen. Men har mange venner og familie som ikke er kristne, som mener at vi ikke kan kalle guttungen for Damien når vi er kristne, for det er jo sønnen til satan.

Jeg mener at det kun er to personer som har noe de skulle ha sagt, og det er moren og faren til barnet. Og betydningen av navn er det noen som bryr seg om og noen som ikke bryr seg. Det viktigste er jo at dere er fornøyde med navnet dere velger.

Skrevet

Jeg syns ikke Damien er et problem på grunn av filmen, det syns jeg ikke dere skulle heller, men jeg syns både Damien og Eliah er feminine og veldig amerikanske! Uttaler dere det "Deimien" eller "Damien"?

Eliah er en versjon av Elias som jeg syns blir veldig jentete. det blir nesten Eli / Ella i mine ører.

Skrevet

Vi uttaler Damien som "Daymyen" og Eliah med trykk på "E"-en.

Hos oss er det samboeren som ønsker Damien og jeg som vil ha Eliah. Men vi er jo ikke helt sikre enda, har og tenkt at navnet kan høres litt vel feminint ut. Har mange måneder igjen å bestemme oss på, så finner jo ut av det etterhvert ;)

Skrevet

Vi har tre barn. ett bibelsk navn, ett gotisk navn og ett latinsk. Men syns de passer sammen selv om de har forskjellig opphav.

Skrevet

Ville nok ha gått for Damien Elias i så fall. Men jeg reagerer ikke i det hele tatt på at det var i bruk i the Omen, syns det var en fjollete film med en tåpelig intrige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...