Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?


M-M-M-mamma

Anbefalte innlegg

Er i uke 27 og har lagt på meg 7 kg - å nå skal det vel ta helt av...håper jeg ikke slår rekorden min på 18 kg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 29+4 i dag og har gått opp 5 kg. Symfysemålene ligger på den røde streken. Men får kommentarer på at magen er stor! (kanskje noe med at jeg selv bare er 159 cm, så magen må liksom vokse utover..) De to første gangene gikk jeg opp hhv 9 og 10 kg totalt, babyene var 3200 og 3300. Det er utrolige store forskjeller her og det er ikke alltid de med store mager eller størst vektøkning får de største babyene og vice versa! Svigerinna mi gikk opp over 30 kg med tvillinger, fødte i uke 36. Og de veide rundt 2 kg hver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Nå er jeg 28+2 og vekten viste i går +7 kg hos jordmor. Tror vektøkningen er helt ok, selv om det føles mye. Jordmor sa at nå skulle babyen virkelig vokse (550 g i uken). Blir litt spennede å følge med på utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte , gravide kvinner som går opp eller ned, eller begge veier !

 

Jeg er i uke 30+3 (termin 5. april) , og har gått opp et sted mellom 7-8 kg. Har vært veldig spent på hvor stor magen blir og om jeg får vann i kroppen osv. Vi har alle forskjellige kropper, og så lenge alt er bra med mor og barn er vel det det beste;) Jeg er førstegangsfødenende, og gleder meg enormt til å møte den lille, men det er jo selvfølgelig veldig spennende alt som skal skje! Det er mange spørsmål som begynner å surre nå, når det liksom nærmer seg mer og mer..

 

Bare et spørsmål.. Hvordan er det å ha vann i kroppen? Fikk dere det gradvis, eller hvordan er det..? Har følt meg litt hoven i bena, men da særlig etter mye gåing.

 

Lykke til alle sammen !

 

( Og ikke bry dere om disse dumme kommentarene, du har liten/stor mage, vi e jo alle forskjellige, og da e man "normal"; "liten", "medium", "stor" , "kjempestor"..osv på hver sin måte.. ;)synes nå jeg! )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27 og gått opp 15 kg! Gikk opp 24 kg sist så regner med såpass denne gangen også, var heldig å fikk av meg alt før jeg ble gravid igjen da, hehe :-P Hvis ikke hadde det vært ille :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg er 29+6 idag, venter tvillinger, og har gått opp 8-9 kg. Guttene var ved siste kontroll (28+5) anslått til ca 1200-1500 gr, og like store. Forstår det sånn at det er nå jeg kan forvente å vokse - det kan jo bli spennende å se hvordan magen min skal enda opp :) Kurven er sprengt for lenge siden på symfysemål, i allefall..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 13. april, og er 29 +2 i dag. Gikk ned ca 4 kg i begynnelsen av svangerskapet (noe jeg aldri har opplevd i tidligere svangerskap), og tar jeg utgangspunkt i vekta jeg hadde da jeg ble gravid, har jeg enda ikke gått opp noe, men er tilbake til "utgangspunktet".

 

Må vel legge til at jeg var 10 kg tyngre da jeg ble gravid denne gang, enn jeg har vært tidligere, så jeg har noe å ta av..

 

Har mindre matlyst ved dette svangerskapet, men innrømmer at jeg spiser en del snop og brus.. Så har litt å gå på dersom jeg ser vekta "tar av"..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 28 og har lagt på meg 12 kg. Er plaget av bekkenløsning og får derfor ikke trimmet eller gått tur. Men matlysten er der, så da er det vanskelig å ikke legge på seg mer enn jeg kanskje burde....

 

Lakrispenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er 30 + 4 nå og har lagt på meg ca 7-8 kg siden før jeg ble gravid. La på meg ca 12 kg totalt sist svangerskap, så ender nok på ca det samme denne gangen også og synes det er greit :-) - så lenge det forsvinner igjen da selvfølgelig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30. Og har ikke bare lagt på meg på magen for å si det sånn. Rumpa og hofta har blitt nooooooe breiere for å si det sånn. Jeg har allerede gått opp 12 kilo... :o Jeg syns fem kilo høres bra ut jeg, da har du sikkert normalvekten din +den lille og det som hører med han/hun. De sier jo at disse siste ukene kan en regne med 500 g i uka! Da er jeg ILLE ute, så håper det ikke stemmer,men uansett. Gravid er jeg og planlegger å svette av meg fettet om få mnd :) Lykke til!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er i uke 33. Gikk ned to kg. nå har jeg gått opp 4. så 2 kg mer enn det jeg veide i utgangspungtet..

Men vekten min kan variere mellom hver gang jeg veier meg. noen ganger 3 kg mer andre ganger 2 kg. er dette normalt?

er ingen lettvekter fra før av.

Ut i fra siste ultralyd i uke 31 var babyen 10% over gjennomsnittet. da veide hun 1800 gram ca. Har jeg da gått ned en del i egenvekt?. i og med at jeg har gått opp ca det samme som barnet veier?..

:S..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 31 uker på vei, og har lagt på meg 9kg.

Jeg har fått beskjed om at snuppa mi er 9% større en gjennomsnittet - og hun har fått estimert fødselsvekt på 4+kg!

 

Jeg begynte svangerskapet med 45 kg, er veldig liten da.. 1.55 høy..

Så hvis babyen er så stor, må hun tas før - siden jeg er så liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite alle sammen har lagt på seg, ulp! Jeg er i uke 33 nå, gått opp 20 kg så langt..... Men har MYE vann i kroppen, akkurat som forrige gang, Etter forrige fødsel forsvant 10 kg på bare noen få dager! Men jeg gikk jo opp 30 kg totalt, så måtte jo jobbe mye for å bli kvitt de 20 siste kiloene, spesielt ettersom ammingen skjærte seg :) Jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppdatere tråden så er jeg i dag 33 fullgåtte uker og allered i 34. svangerskapsuke. Var på kontroll hos jordmor forrige uke og da veide jeg nøyaktig +10kg. Så har gått opp 5 kg på litt mer enn 5 uker. Føler jeg har gått opp helt etter normalen til nå, men håper jeg ikke ender opp på over 10 kg til..hehe..så lenge babyen har det bra i "hybelen" sin skal jeg være fornøyd :) Får heller være ekstra flink å gå tur og sånt når hun er komt ut :) Det nærmer seg jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...