Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 27 fullgåtte uker..helt utrolig at jeg allerede er i 28 svangerskapsuke..tiden går jammen fort :) Er ikke lenge til vi søle skal få møte vidunderene vi har i magene :) Jeg får hele tiden høre at jeg har så liten mage (selv om jeg selv syns den har blitt kjempe stor..), hvordan er det med dere? Da jeg var hos jordmor i uke 26 hadde jeg til nå lagt på meg 5 kg..og dere andre? I tillegg var babyen i øvre vekstfase på skalaen..andre? Skal til jordmor igjen neste uke, så får vi se da :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142765097-hvor-mye-har-dere-lagt-p%C3%A5-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i min 27.svangerskapsuke og har gått opp mellom 6-8 kg, er litt usikker ettersom jeg ikke er 100% sikker på startvekt før graviditet.

Uansett om man legger på seg mye eller lite så er hovedårsaken at vi alle er forskjellige :-)

Hei.

Jeg er 28+3 å har gått ned 3 kg!! ganske kraftig, så det gjør ingenting.

Gikk ned i begge de to andre svangerskapene mine også.

Jeg ligger helt på midt-streken på vekstskalaen til babyen, det gjorde jeg også med de to andre. De var også 4110 g og 3980 g når dem ble født.

Annonse

Hei :)

Gratulerer med fullførte 27 uker, så stas =) Jeg begynner min 28 svangerskapsuke til Fredag , og er enig med deg at ukene bare har flydd forbi !! Det er jo helt utrolig :) <3 Vi gleder oss såå ubeskrivelig masse til det lille vidunderet vårt kommer ut :) Dette er vårt første barn, så det er litt skummelt også ;)

Når det gjelder vekt så er jeg litt usikker , jeg gikk ned det første trimesteret pga kvalme og oppkast .. Men vekta er på full fart opp igjen :)

Tror jeg har lagt på meg rundt 5 kg jeg og , og er veldig fornøyd med det !

I likhet med deg og din baby så lå babyen vår og på øvre vektskala på sist ultralyd ( Vi var på 3D-ul fredag som var, noe som forresten var helt fantastisk!! ) , nurket vårt veide 13 % mer enn gjennomsnittet .. Godt over 1 kg allerede, jeg får vel ei lita bolle-jentebaby :) hihi <3

Jeg var hos jordmor i dag, er i svangerskapsuke 29. Jeg har gått op 8 kg, men gikk ned litt første 12 ukene, så tar vi utgangspunkt i startvekten har jeg gått opp 6 kg.

På UL for to dager siden sa gynekologen at babyen allerde var 1200 gram. Syns det var mye jeg. Tenkte at jeg kommer til å få en stooor baby. På min side når jeg logger meg på her står det at babyen veier rundt 1 kg i svangerskapsuke 29.

Lykke til videre!!

Jeg er i uke 27 og har gått opp 14kilo.. Skal til jordmor i morgen, og tror kanskje jeg skal ta det opp med henne at det har gått litt fort ;p

Jeg har fått veldig stor mage, og mange som spør om det bare er en der inne, eller om jeg har termin snart. Men det driter jeg i, er fornøyd med magen og kroppen selv, så det så :D

Annonse

27+1 i dag, og ca 7 kg opp. Helt likt som forrige gang. Endte på ca 13 kilo sist, men hadde DILLA på stratos og smågodt. Gjemte godteposer over hele huset som en annen junkie ;) Kjenner at sukkersuget er på vei denne gangen også, så skal jobbe hardt med å begrense meg!

Jeg har også fått et enormt sukkersug de siste ukene. Mat har jeg ikke noe særlig lyst på, men tenker at jeg må spise for babyen sin skyld iallefall. Jeg har overhode ikke problemer med å få i meg mat, men ender da opp med å velge noe søtt og godt som er lettere å spise..hehe. Får prøve å begrense meg jeg også, men fortsetter det slik blir jeg nok også en av de som spiser i smug (og bare lurer meg selv..men,men). I dag skal jeg på kino, noe som betyr smågodt på menyen :) :)

Så stor variasjon på hvor mye alle har lagt på seg!

Jeg er 26 uker på fredag, og jeg har gått opp 7 1/2 kg.. Har ikke vært kvalm en eneste dag, men har hatt kjempe god matlyst!

Jeg var undervektig før jeg ble gravid (ifølge jordmor) så jeg har blitt anbefalt å legge på meg minst 13kg for å få en normalt vekt..

Spennende å se om det blir vanskelig å få av seg kiloene da sessa er født :)

Hei,

jeg har 9 uker igjen, termin medio mars.

Har nå økt vekta med +4 kg, utifra hva jeg veide da jeg ble gravid.

Men det hører med at jeg de 4 første månedene spøy en del, så jeg gikk ned 5 kg, og har på denn måten gått opp igjen 5 kg til normalvekten, samt ytterligere 4 kilo til nå. Baby har hele tiden ligget over normallinjen mht str/vekt. Magen er liten til å være 7 mnd på vei, men slik var jeg sist gang også. Kunne/kan bruker vanlig tøy ennå. Har visst stor buk, er 178 høy, så det hjelper sikkert også på litt. Venninnene mine har lagt på seg alt i fra 4-5 kg, 10-12 kg til 40 kg. Venninna min som 2 ganger har lagt på seg 40 kg er like høy som meg, så slik er hennes kropp laget. Klarer man seg uten høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning, tror jeg ikke man skal henge seg opp i vekta og økningen. 1 graviditeten min endte opp på pluss 12 kg. Etter 3 uker med amming var alt og litt ekstra borte :-)

Snakket med en erfaren jordmor om dette med vektøkning da jeg var på UL2, da legen min har pest meg litt siden jeg ikke legger på meg. Og hun sa, ta det helt med ro, babyen får alltid det den trenger fra mor, forutsatt fornuftig matinntak, helt uavhengig av mors vektøkning. Hun hadde hatt mammaer som totalt hadde gått ned 4 kg i svangerskapet, men likevel fått babyer med fødselsvekt på 3-4 kg. Så slapp av girls & lykke til :-)

Jeg starter i 26 uken i morgen.. har gått opp 10 kg..

Syns d er litt mye...

Men jeg vet jo d går av igjen etterpå så.. dessuten slutta jeg å røyke med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, og det har slett ikke hjupet på kiloene!

Hmm ja det er tydelig at jeg har gått opp mye i forhold til dere her inne. Jeg er i uke 23 og har gått opp 12 kilo allerede:). Får håpe at jeg ikke går opp noe særlig mer. så ut som en elefant sist gang med 2 mann. Lykke til til dere alle sammen. Klem

Hei.

Jeg er 25+4 i dag og har termin 29 april.

Jeg har hadde gått opp 16 kg da jeg var på kontroll for 4 dager siden.

Jordmor sa at det var litt mye.... Men siden jeg hadde gått opp like mye så langt i mitt forrige svangerskap (da jeg totalt gikk opp 26 kg) var det sikkert ikke noe problem. Jeg fødte en helt frisk liten gutt på 3620 g, og var helt frisk ellers.

Men det skader jo ikke med litt mosjon og mindre sukker for å si det sånn;)

Jeg er 27 fullgåtte uker i dag - og har gått opp 4 kg. Magen min ser heller ikke veldig stor ut, men på symfysemålingene ligger jeg over streken, men innenfor normalen. Legen kommenterte at jeg har en høy, men smal livmor - så det mente han var grunnen til at jeg kom så høyt opp på målingen.

Skal tilbake til kontroll i midten av februar - blir spennende å se hvordan vekten og målingene er da. Men i mellomtiden skal vi på 3d UL og da får vi sikkert et vektestimat på babyen :)

Jeg lå også midt på streken forrige gang, og da fikk jeg en sønn som veide 3500g, 6 dager over termin. Så målingene har ikke nødvendigvis noe å gjøre med størrelsen på babyen, men mer om du har mye eller mindre fostervann. Så jeg synes ikke du skal stresse med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...