Gå til innhold

Vil gi bort leker til de som trenger det - men hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte snart og har nå gått gjennom lekene til barna, vi har endel å gi bort, flotte og nesten ubrukte leker. Tar Fretex imot leker? Andre forslag til hvor/hvem jeg kan gi til? Jeg bor i Oslo!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor, trenger alltid nærmeste asylmottak leker!

Skrevet

Asylmottak og krisesenter.

Minner meg på at jeg må ta en runde selv :)

Skrevet

Jeg tror kanskje fattighuset på Grønnland i Oslo tar imot leker.

Skrevet

Vil anbefale krisesenteret, hit kommer ofte barn som har rømt sammen med mor midt på natta, og ikke har fått tatt med seg noen ting, det har ofte vært turbulent hjemme i lange tider, så kommer de til et ukjent sted uten noen av lekene sine, da er det hyggelig at det er noe der de kan leke med.. Når barna knytter seg veldig til en leke hender det de får den med seg videre i livet, noen av disse kvinnene og barna ender jo med og måtte flytte på hemmelig adresse osv, da er det godt for barna å ha med noe kjent, og de trenger dermed stadig påfyll av leker, krisesenter er jo mer eller mindre drevet på frivillig basis oig det er ikke særlig penger til å kjøpe leker desverre...

Skrevet

Jeg har prøvd å få kontakt med krisesenteret i Bergen nettop av denne grunn. Hadde litt pent barnetøy å gi bort også.

Men de gidder ikke svare på e post engang, så jeg har gitt opp.

Ble til at jeg kjørt helt til nabokommunens asylmottak for å gi det bort. De satte ihvertfall veldig pris på de.t.

Skrevet

Vil du gi det til noen i Norge eller utenlands? I norge kan du jo høre med krisesentre eller sykehus.

Hvis du heller vil gi det til noen utenlands så kjører alltid Lionsclub Ullenssaker/Kløfta ned til Estland med en lastebil hvert år. Der sørger en lokal Lionsclub for at de som trenger det mest får det. De kjører ned både klær/leker og utstyr.

Det meste kommer fra mennesker som donerer det via Byttesentralen men også fra noen få som tar direkte kontakt med Lions.

Hvis du vil så kan jeg ta imot det og se til at det blir lagt på lagret til Lions til neste gang de skal ned. Jeg sitter i styret til Byttesentralen og er medlem av Lionsclub Ullensaker/Kløfta så er det noe mer info ang. dette så er det bare du spør:) ellers så kan du kikke på

www.byttesentralen.no

www.lions.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...