Gå til innhold

Noen som sliter med å sove om natten


adinese

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er i dag 18 uker på vei, de to siste ukene har jeg vært veldig mye våken om natten. Våkner ca to ganger hver natt og sliter med å sove igjen. Er det flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, når du sier det, så har det vært litt sånn for meg også. Det virker som om jeg sover veldig lett, og at jeg drømmer masse, til dels mareritt. Det er uvant for meg som ellers sjelden husker drømmene mine. Jeg vet at jeg ligger og grubler en del om nettene. Det foregår mye både på hjemmebane og på jobb nå, så jeg har vel ikke tenkt at det er direkte relatert til graviditeten. Men kanskje det er det?

 

Ellers har jeg gått og ventet på å våkne, sånn generelt. Jeg har vært utrolig trøtt på ettermiddagene helt fra jeg ble gravid. "Alle" sier at det er så mye bedre i 2. trimester, men foreløpig har jeg ikke merket noe til det (uke 17). Like trøtt etter jobb - og dermed like kort lunte overfor familien. Vi bor sånn til at det må bringes og hentes til alle aktivitetene jentene er med på (8 og 10 år) - og også hvis de vil besøke venninner etter skolen osv. Og de kjøreturene på ettermiddag/kveld er et skikkelig ork. I tillegg er det dager jeg er så punktert at ALLE prinsipper om å unngå ferdigmat/hurtigmat/halvfabrikata er kastet på dør. Pizza- og kebabsjappa har blitt nødløsningen mer enn en gang ... Huff! Hehe.

 

Men sånn seriøst: Det er dager jeg lurer på om det er mulig å få noen prosents sykmelding fordi jeg er trøtt. Jeg jobber som lærer og må bruke noen kvelder i uken på forberedelser og retting. Det er nesten uoverkommelig av og til. Når mannen i huset av og til kommer tidlig hjem (før 19 - han dagpendler og er ofte sen), så hender det at jeg går og legger meg og sover rundt til neste morgen! For ikke snakke om den MONSTERMAMMAEN som dukker opp når jeg er trøtt nok. Stakkars familie.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover dårlig pga sure oppstøt :(. Våkner ofte om natten. Tar medisin nå (alginat preparat) og det hjelper litt, men må sove halvt sittende for at det ikke skal blir for ubehagelig...slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat som deg. Har vært sykemeldt lenge nå pga kvalme og trøtthet, og kjenner meg helt ferdigtygd etter første halvferdige dag tilbake på jobb...Kan ikke huske at det har vært sånn de forrige gangene. Men er veldig trøtt for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeger i uke 19 sliter veldig med å få sove på natta, klarer ikke å sovne før sånn mellom 5-8 på morningen, har holdt på sånn i snart 2uker, slitsomt, noen som har noen tips her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt endel vondt i korsrygg, hofter og smerter i bena som holder meg våken/gjør at jeg sover dårlig.. Pluss at jeg alltid står opp i 4-tiden og må utrolig tisse! Drit kjedelig med dette tullet når man skal sove! Et tips er jo å gå en lang tur før man legger seg! Belastningen på jobben er litt feil og kan ikke sammenlignes med en treningstur! Men det er jo sånn at den lille er mest våken når du sover og omvendt! Den driver sikkert og romsterer inni der og kontrollerer oss med joystick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dessverre.. sover mye lettere enn vanlig. Må på do etpar ganger i løpet av natta og noen ganger er det umulig å sovne igjen. Eller kan våkne av at jeg er urolig/rastløs i kroppen, klarer knapt å ligge stille. Eller så våkner jeg fordi jeg er sulten og må opp og finne meg litt mat.

 

Håper det går over snart.. blir litt smårar av å ikke sove skikkelig!

 

Heldigvis er den forferdelige trøttheten/utmattetheten som jeg slet med i første trimester borte.

 

Det er vel en forberedelse på at det blir mange avbrudd i løpet av natta når bebisen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sitter å leser dette,er det akkurat som om jeg skulle skrive selv,hehe :) Må gjerne opp et par ganger å tisse,litt likt som det var di første ukene av svangerskapet,men så sklei det over (er 19+2 i dag) og nå den siste mnd virker det som han ligger å presser på blæra veldig ofte..men skal ikke klage har vært veldig heldig på alle måter ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å jaaada. Jeg kan være kjempetrøtt og skikkelig klar for senga, men likefullt kan jeg oppleve å bare slumre meg gjennom de føste timene på natta. Grrrr!! Men som jeg har hørt er d visstnok helt naturlig, for du skal bli vant til å sove lett på natten og ha en annen døgnrytme til bebisen blir født, for han/ hun skal jo ha mat noen ganger om natten de første månedene:) og da kan jo ikke du sove din dypeste deiligste søvn og ikke høre de små klynkene fra din nyfødte... Så bare se på det som at kroppen forteller deg hva du skal forberedes på, og du får ikke gjort noe med det... Nyt tiden så godt du kan istedet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne :) Våkner i snitt hver 2.time av meg selv, stort sett fordi lilleknøtt hopper og spretter på blæra mi, og ellers så våkner lillemor også noen ganger i løpet av natta, så generelt lite søvn blir det :) Men nå har lillemor bestandig sovet dårlig så er vant til lite søvn så tåler det overraskende bra - hvertfall foreløpig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt underlig at man plutselig skal drømme så mye og huske alt man drømmer... Er liksom delvis mareritt! Har drømt at en venn av meg kom hjem til meg på natten og ommøblerte hele leiligheten, han tok masse energigivende dop og fortsatte ommøbleringen hele natten igjennom!! Drømte også om en stor oversvømmelse hvor jeg vasset i vann til knærne inne i et hus.. En annen natt satt jeg i en robåt uten årer, følte meg veldig hjelpeløs!

Jeg tyder det dithen at det blir en stor omveltning å få barn og kanskje man ikke har fått orden på kaoset i hodet ennå...Mye som skal ordnes og tenkes på! Skrekkblandet fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...