Gå til innhold

Tror dere han der Jordmor Bonzo på Odda sjukehus er flink??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært litt skeptisk til og latt en mann og skulle tatt imot barnet mitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo hvorfor ikke? Han er utdannet til dette og har nok gjort det utallige ganger. Hadde ikke krevd en annen i en slik situasjon jeg nei.

Jeg har gått til jordmor som aldri har født egne barn og nærmer seg pensjonsalder. Hun er gruelig flink likevel!

Skrevet

hvorfor det? en mann kan da være like flink som en kvinne:)Hadde kunne fått tatt imot mine iallefall;)

Skrevet

Var en mann som tok i mot barnet mitt. tipper Bonzo han er flink i sitt fag :)

Skrevet

Ja, han er nok kjempeflink:) Eneste forskjellen er nok at han ikke vet hvilke smerter vi går igjennom, og kommer aldri til å få vite det. Og hvordan det føles å ligge på fødesenga.

Skrevet

Men om det skjer noe så er det jo lege som tar imot barnet, og det er jo større sjanse for at legen er en mann enn jordmora er en mann (sist jeg hørte var det vel bare 11 mannlige jordmødre i Norge). Hadde du vært mer skeptisk til en mannlig enn en kvinnelig lege?

Skrevet

Nå oppleves vel smertene rundt en fødsel ulikt fra kvinne til kvinne uansett, så en kvinnelig jordmor vet uansett ikke hvordan den enkelte fødende tar smertene. Og en mann kan vel ha følt smerte, et beinbrudd f.eks. er utrolig vondt..

Skrevet

Borzoo ja, hehehe! Han har tatt i mot halvparten av alle mine søskenbarn og er visst helt fantastisk dyktig:)

Skrevet

En mann eller kvinne spiller ingen rolle så lenge de vet hva de skal gjøre.Men jeg likte ikke helt personligheten til han der Borzoo (eller hva han het.) Så tror det hadde kræsja litt for meg.

Skrevet

Ja, han er sikkert flink.

Det med at han ikke kan ha kjent smertene blir jo litt dumt, siden 1) mange jordmøre som er kvinner heller ikke har barn 2)de er spesialutdannet og har dette som profesjon og trenger ikke å ha gjennomlevd det selv for å gjøre en god jobb 3)smerter ved fødsel er veldig individuelle.

Skrevet

Angående å ikke vite hvordan smerten er.

Ikke sikkert alle kirurger vet hvordan det er å ta ks/operasjoner, eller tannlegen vet hvordan det er å ha regulering, osv osv osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...