Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hver gang vi krangler blir samboeren min så sinna,han kaller meg hore,fitte,at jeg er stygg og feit,rakker ned på familien min,sier jeg er en dårlig mor,jeg er dum og at ingen liker meg. Jeg kan ikke si ting som plager meg for da bruker han det mot meg når vi krangler som f.eks at jeg har opplevd Paulsen min som voldelig,sett han slå stemoren min og dette er noe som har plaget meg siden jeg var liten. Han sier jeg er lik faren min osv noe som er sårt for meg. Er dette psykisk mishandling?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Nei, det er ikke pyskisk mishandling. Han er "bare" en real drittsekk!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 JA, det er det, søk parterapi eller kom deg vekk fra han
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jøsses, for et prakteksemplar du har funnet deg. Hvorfor bor du med en sånn mann?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Hehe ja et skikkelig prakteksemplar,han er flink med barna og er jo veldig snill men et monster når han blir sint. Vil flytte. Hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Ikke nødvendig vis. Det kommer nok ann på hva du sier og gjør og hvordan det påvirker deg. For hva vi vet kan det være hans forsvar mot dine angrep eller dere kan bare være gode til å krangle.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Han er ikke veldig snill hvis han blir et monster år han blir sint.....da er han generelt ustabil !!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Om han hadde gjort dette uten at det var noen krangel på gang så hadde det klart vært psykisk mishandling, men jeg synes det blir litt uklart når det er snakk om i en krangel. Selvsagt uakseptabel oppførsel, men tror problemet ligger i måten han krangler på. Noen mennesker kan faktisk ikke krangle bra, de bare skjeller ut den de krangler med, sårer den andre ekstremt. Altså synes jeg ikke at samboeren din er en psykopat som prøver å bryte deg ned, men en som absolutt ikke kan krangle, og han bør endre den adferden. Anbefaler parterapi til dere for å kunne løse krangler uten at du skal måtte oppleve dette. Men du bør selvsagt vurdere et brudd om dette ikke blir bedre, for det kommer til å ødelegge innvendig hvis det fortsetter. Har faktisk opplevd lignende med min eks, men jeg satte foten ned en gang vi ikke krangla og snakket med ham om det. Han skjerpa seg veldig, og sluttet å rakke ned på meg, og kranglene våre ble bare vanlige krangler.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Det har vært sånn i 6år,jeg slenger sjeldent dritt og sier jeg noe så er det langt i fra sånne ting. Hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Hvordan har han reagert når du tar det opp med ham? At du ikke liker det han gjør. Dere har kanskje ikke fått snakka om det hvis han blir sint med en gang han hører deg si noe slikt? Om han faktisk ikke er interessert i å endre adferd er han ikke noe å samle på.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #12 Skrevet 10. januar 2011 Folk som kaller deg slike ting som hore, fitte, idiot, dårlig mor ect når de krangler med deg sier som regel ikke dette for å såre deg, de sier de for de har ingenting bedre argumenter å komme med når de krangler.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #13 Skrevet 10. januar 2011 Ja, noen bare krangler sånn. http://no.wikipedia.org/wiki/De_fem_hersketeknikker
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #15 Skrevet 10. januar 2011 Ja, dette er i høyeste grad psykisk mishandling. 23:59; det er ALDRI offerets feil at vedkommende blir krenket. Ansvaret er fullt og helt hos overgriper, og disse ordene og prinsippene gjelder også for vold og grove krenkelser i parforhold. Det er som å si at en som blir voldtatt har skyld i det selv.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #16 Skrevet 10. januar 2011 Har tatt det opp med han og sagt at det sårer meg og at det ødelegger følelsene jeg har for han.,men han gjør det gang på gang for det. Han sier han ikke klarer å slutte og at jeg ikke må bry meg o Det fordi han ikke mener det. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå