Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg var igang med mastergrad når jeg ble gravid. Ble alene under graviditeten og pga av veldig kvalme og div. avlsuttet jeg studiene. Planen var å fullføre og meldte meg opp til eksamener første året men pga kolikk blant annet og ei som sov VELDIG lite, ble de aldri tatt. Nå vurderer jeg ta et fag nå og da mens jeg ei jobb men lurer på om noen vet om jeg enda har rettigheter her. Må jeg søke om nytt opptak? Har jo noen eksamener og noen delvis fullført. F.eks 2 fag hvor jeg har gjort obl. innlevering men mangler skriftlig eksamener. Hvor lenge gjelder dette? Avsluttet studiene i 2007.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Her bør du ta kontakt med skolen din. Jeg var også veldig syk under svangerskapet, og så fikk jeg to tette. Men det var faktisk slik at jeg i to emner ikke måtte gjøre de obligatoriske oppgavene igjen, bare ta eksamen. Men tror det er en foreldelsesfrist på det, så ingen her som vet hva skolen din krever av deg. Dette var også bachelornvå, så vet ikke hvordan det funker på master. Jeg sendte sykemeldingene mine til skolen, så jeg mista aldri plassen min, var bare sykemeldt eller i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Ja jeg var også sykemeldt første delen av svangerskapet men etter det var det sommer og jeg begynte jobbe, rett og slett for å få noe foreldrepenger. De siste årene har jeg jo verken hatt permisjon eller vært sykemeldt. Får ta kontakt med skolen, men kjente plutselig jeg fikk lyst lese igjen så derfor jeg måtte bare høre om noen viste noe.
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Tror det er 3 års foreldesfrist, det er hvertfall det på sykepleie. Hvis du ikke tar eksamene innen 3 år må du ta alt på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå