Gå til innhold

Noen som har prøvd samlivsterapi? Trenger tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd samlivsterapi i Oslo/Bærumsområdet? Jeg er veldig takknemlig for tips om seriøse steder (i tillegg til familievernkontoret) som tilbyr dette - og jeg hører gjerne om deres erfaringer. Vi trenger litt hjelp nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tips! Jeg sjekket linken men fikk inntrykk av at dette var mer preventivt enn behandlende - gjør de begge deler?

Skrevet

Dette er mest forebyggende ja, og konseptet er i endring. Om det er en mer prekær situasjon er ikke dette rette tilbudet.

Skrevet

Takk skal du ha - da er nok ikke dette helt tingen for oss. Vi er nok i en mer kritisk fase enn målgruppen for PREPkursene.

Skrevet

Søk parterapi eller familieterapi i området der du bor, du får nok en del treff og kan se om noen av de ser ut til å matche dere. Ønsker dere uansett lykke til!

Skrevet

Vi gikk til familievernkontoret...

Vi opplevde en større krise i situasjonen rundt oss - og det ble litt for mye for mannen min. Vi kommuniserte ikke skikkelig og hadde surret oss inn i en negativ trend. Jeg hadde gitt opp - jeg var 100% sikker på brudd. Jeg var lei og sur. Han ville ikke helt gi opp, men gjentok flere ganger ta han skulle flytte ut. Jeg så etter ny bolig og så for meg en fremtid som alenemor.

Heldigvis fikk vi time på familievernkontoret ganske kjapt - det kom inn en avbestilling mens jeg snakket med kontordamen i tlf (flaks eller ??)

Jeg følte at jeg sa det samme jeg hadde sagt de siste mndene, men mannen min følta at han fikk masse ut av det. Vi lovet å gi hverandre 6 mnd for å se om vi kunne få det til - gikk på totalt 4 samtalemøter... Og nå - ca 1 år etter - har vi stabilisert økonomien, kjøpt bolig og planlegger barn nr 2. Jeg har aldri elsket mannen min så høyt som jeg gjør nå. Vi jobber sammen for vår felles lykke og fremtid. Vi har vokst sammen - og gleder oss til resten av livet med han....

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...