Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Ble fortalt på Princess at denne var strykefri og at det bare var å tørke av hvis man sølte væske, uten at det ble sittende flekker igjen på duken. Dette funka ikke her. Sølte rødvinsaus på den på nyttårsaften og den flekken satt som støpt. I tillegg er den jo kjempeskrukkete etter å ha vaska den. Ble fortalt at den skulle drypptørkes etter vask. Har gjort alt rett etter anvisningene fra butikken og det som fulgte med duken, men likevel synes jeg ikke den er ett hakk bedre enn dukene jeg har fra før. Hva er "hemmeligheten"? Hva gjør dere for å få den skrukke-fri? Og er deres teflonduker lette å tørke av?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Sikker på at du har fått med rett duk? Jeg har veldig mange teflonduker og alle er lette å tørke av. Når jeg har kjørt dem kanskje 50-60 ganger på kokvask i maskinen blir det beskyttende belegget på dukene svakere, men de er fortsatt mye bedre enn vanlige duker. Jeg har alle mine teflonduker i tørketrommelen, legger dem sammen med en gang de er ferdige...da er de glatte og fine. PS: jeg har kun hvite, naturhvite og beige teflonduker og det er derfor det går greit å koke dem....tror ikke jeg ville kokt en farget teflonduk da de kan bli misfarget av det.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Våre var greie å tørke av de første årene, men det måtte selvfølgelig taes med en gang. Etter en stund måtte de uansett vaskes. Så lenge de legges våte på bordet eller henges opp og glattes ut med en gang blir de rette og fine, men om de tørker i en krøll blir de krøllete. Jeg har brukt mine mye. Vi har sikkert vasket dem 20 ganger, sansynligvis vesentlig mer. De er like pene uten flekker, men de kan ikke lengre tørkes av på samme måten. Teflonbelegget, eller hva det nå er, er slitt vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå