Gå til innhold

Hvorfor har du IKKE utdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er familien skuffet over at du ikke har utdanning?

Hva jobber du som?

Lett å få jobb?

Er det et must den dag idag å ha utdanning?

HI - Hjelpepleier som har havnet på feil hylle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lang utdanning, men bruker den ikke. Både pga at det er vanskelig å få jobb, og fordi jeg ikke likte å jobbe med et jeg er utdannet som. Har gått ned mye i lønn og jobber nå på SFO. Stortrivs!

Har flere kollegaer som er Hjelpepleiere. Og ettersom de får faglønn tjener de bedre enn meg som har flere år på universitet.

Skrevet

Familien kan ikke være skuffet for de er ikke bedre utdannet selv i grunn :) Men mannens familie synes nok jeg er mindre begavet.

Kan ikke svare for hvorfor egentlig, men jeg har aldri passet inn på skolen. Kan skyldes oppvekstvilkårene mine hjemme, men har forsøkt meg i voksen alder også og det går bare ikke. Har helt sperre dessverre.

Jobber på kontro, tjener 460.000 i året. Vanskelig å finne noen ny jobb da...

Skrevet

Mindre begavet? Herlighet.

Det er jo mye viktigere å finne en jobb man trives i, enn å ha en utdanning på papiret. Mener jeg i hvertfall!

HI

Skrevet

Er familien skuffet over at du ikke har utdanning?

De presset meg til å ta fagbrev, men de er skuffet over at jeg ikke har gått videre ja.

Hva jobber du som?

Omsorgsarbeider

Lett å få jobb?

Ja

Er det et must den dag idag å ha utdanning?

Hvis vi ikke vil jobbe i butikk eller som assistent en eller annen plass så må vi ta utdannelse ja.

Jeg har også havnet på helt feil hylle og vet ikke hva jeg vil bli når jeg blir "stor" ;-) Er ganske gammel....og har jobbet altfor mange år i et yrke jeg ikke trives i fordi de rundt meg forventer det.

Skrevet

Hehehe, det var å sette det på spissen, men de er lektorer og rådmenn for stortingsrepresentanter osv hele gjengen. Mannen er den dårligst utdannede av de og tjener over 800 tusen i året... Så min skarve lønn og ingen utdannelse satte nok en støkk i de når han kom trekkende på meg :) Også prater jeg litt uslepet og har nok litt for mye "hår under armene" for deres smak i grunnen, men de har lært å sette mer pris på meg med årene :) Jeg er nemlig ikke så redd for å hjelpe til og ta i ett tak heller og det hender jo det kan være litt praktisk med slike familiemedlemmer også ;) Hehehehe

Skrevet

Har ikke utdanning da jeg ikke har klart å fullføre de jeg begynte på.

Ikke så lett å bestemme seg for hva en ville i tenårene, og brukte fort opp min skolerett på å vingle mellom flere ulike retninger, og endte opp med å ha gått på ting jeg ikke kan bruke til noe idag.

Begynte også på voksenopplæring, men av personlige årsaker fikk jeg ikke fullført året. Har ikke råd til å begynne igjen, da det koster flesk, og man får ikke nok i studielån til å finansiere skole, og hjem.

Familien skulle nok ønske at jeg hadde en utdanning, men skuffet er de nok ikke.

Har ingen jobb for tiden, og det er veldig vanskelig å få noe uten utdanning.

Har tryglet og bedt på Nav om ikke de kan hjelpe meg, men jeg er jo ikke på attføring, så da kan de ikke gjøre noe. Da er det tydeligvis bedre at jeg går på dagpenger, enn å få en utdannelse slik at jeg kommer meg i jobb. Forstå det den som kan.

Skrevet

Jeg har ikke utdanning fordi jeg ble gravid før jeg hadde fullført vgs. Nå er jeg hjemme med sønnen min men skal tilbake på skolebenken starten av skoleåret 2011/12.

Skrevet

23.17

Mener du virkelig at nav skal betale en utdannelse for deg siden du ikke har fikset deg det?

Ta deg en deltidsjobb og studer deltid. Mange som har gjort det før deg og overlevd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...