Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg lurer på hva dere synes om å legge ut bilder av småbarna sine på internett? Mange mener at det kan være skadelig for barnet i senere tid - men hva mener dere? Det finnes ingen forskning som sier at følgende påstand er korrekt, men det er kanskje noe i det også? Det er jo mange mennesker som ser bilder på Facebook, blogger etc. Bør man ha strengere grenser og sensur for hva som blir lagt på nettet? Mvh Veldig usikker...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Våre barn er ikke på nett. Føler de for å eksponere seg får de gjøre det selv når de blir gamle nok. Sikkert endel som synes det er rart og noen reagerer på at jeg ikke skriver særlig om de på fb etc heller, men det er et bevisst valg!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Vi vet enda ikke senvirkningene av dette fordi det er et relativt nytt fenomen å blottlegge barna sine på internett. Konsekvensene langt frem i tid få vi om kanskje 5-15 år. Det blir ihvertfall en helt annen verden av åpenhet og bilder fra forskjellige situasjoner og dokumentasjon på en helt annen måte enn før. Jeg mener ikke at vi bør ha strengere sensur eller grenser genelt av barn,da vi bor i et fritt land hvor vi må ta ansvar for egne handlinger. Men å blottlegge barna sine nakne på helt åpne nettsider burde absolutt være forbudt.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jeg tenker at jeg ville i alle fall ikke hatt noe imot det, om jeg var barn og ble "vist" fram. Skjønner ikke grunnen til at det skal være så nei-nei, om de ikke er nakne.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har bilder av min datter på facebook f eks. Er jo bilder fra ferieturer osv, og hverdagslige. Ingen nakne selvfølgelig, og er jo kun fordi jeg er kjempestolt over henne Nå har eg sperret min facebook profil da, sik at kun venner kan se bildene mine, så da syns jeg det er trygt nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå