Piipii Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hei. Vi skal på tur i okt neste år og trenger litt tips. Dere trenger ikke å skrive masse om hvilket sted dere anbefaler osv. Kun sted og hotell:) Blir veeeeeldig glad hvis noen gidder:)
Sebbelita Skrevet 10. januar 2011 #3 Skrevet 10. januar 2011 Bahia Feliz på Gran Canaria. Reiste dit med gutten vår i november forfjor. Da var han 2 år, og det var en stor hit
2010 Mammaen Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Kanariøyene er nok best på den tiden ja. Bahia Feliz er kjempebra for barnefamilier. Ellers er Tenerife et greit alternativ. Jeg ville valgt et Sunwing hotell for en sikker vinner, eller så bodde vi på et hotell som heter Oasis i februar fjor. Det var veldig bra for barn det også, men langt til strand hvis du vil ha det.
Piipii Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2011 Ja er det bra på Bahia Feliz? Har hørt så mye forskjellig der, så har blitt så usikker. Lite å finne på, dårlig strand, mye vind og langt mellom der man bor og hvor ting skjer. Så har blitt så skeptisk. Har vært litt inne på arginigin, noen med erfaringer derifra? Og da reise med Ving. Vi har vært på Teneriffe mange ganger, så der begynner vi å bli litt lei av å være. Var på Kypros i sommer, noe som ikke falt helt i vår smak.
Mjølkekua Skrevet 11. januar 2011 #6 Skrevet 11. januar 2011 Storfamilien skal til Puerto de Mogan med Ving i mars. Vi skal bo på Mogan Valle i leiligheter der.. Har ingen erfaring ennå, men spurte noen på forumet her ang. vær etc. Og dette var et av alternativene som ble anbefalt (ønsket et sted som passet for barn og voksne, og gjerne utenfor turiststrømmen). Da kan morfar og jeg dra på fisketur (dyphavsfiske), mens de andre nyter stranden. Den lille byen skal visst være fin :-) men det er fortsatt charter da..
Smilefjeset Skrevet 11. januar 2011 #7 Skrevet 11. januar 2011 Egypt uten tvil!!! Hurgada, Hotell Aquamarine, all inclusive med Star Tour. MASSE god mat, mye å velge i som gjorde at ungene spiste godt og storkoste seg. Vi har opplevd steder med mer spesiell mat som gjorde at ungene ikke fikk i seg nok mat og mistet litt feriegnisten. Beste ferie vi noen gang har hatt!
2søtesmåh Skrevet 11. januar 2011 #8 Skrevet 11. januar 2011 Bahia Feliz..Absolutt ) Men prøv og kom på leilighetskomplekset, var det Playa Feliz det hette? Vi lå på hotellet som samarbeider med dette, og det var bare engelskmenn der.... All Inclusive er et must. FLere restauranter og velge mellom både til frokost, lunsj og kvelds:o) Og man sparer MASSE:..Tenker at og kjøpe lunsj og middag til barna blir dyrt i lengden, for de spiser lite. Og ikke minst fri tilgang til is og brus og vann hele dagen..Vi var en dag på stranda og brukte mer penger på mat og drikke en vi trodde var mulig....De 600 kroner all inclusive (koster mer i høysesongen dere drar i, kanskje) kostet oss (for 4 stk) i dagen ble glatt brukt opp og vel så det på den lille turen:o) Drikken forsvinner som dugg for solen, det søles ut, den blir varm og udrikkelig også kjøper man nytt. Da var det greit og gå til barne og hente et glass (med isbiter evt) når man var tørst.... Og underholdnignen da dere..Bamse og vennene hans, klovnen Raj-Raj og undeholdning med sang og show, ulike tema hver kveld, etter det..Ungene satt og klappet, lo og sang og moret seg nesten hver kveld foran scenen:o) Da koser mamma og pappa seg også..Med en liten kaffe og avec, eller et glass vin og dessert etc....
Piipii Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2011 Tusen takk for svar folkens. Ja vi har reist med både ving og star tour og vi har oftes vært mere fonøyd med ving sitt hotellomerådet, men star tour sit underholdninsgbidra. ( bamseklubben, og showene på kvelden) Vi var som sagt på Kypros i sommer og hadde all inclusive og har funnet ut at dette er helt supert for vår del. Ofte så lot vi barna spise middag på hotellet og så gikk vi ut å spiset og de fikk bare dessert der hehe. Og ikke minst er det deilig å kunne si ja til alt av drikke, is osv til de når man er på ferie. Men det jeg også hørte var litt nagativt på Bahia var at all inclusive ikke gjaldt i baren der showet var, noe jeg syns er dårlig. Altså ikke fordi det er en bar, men mener det burde gjelde på hele området. Men men som sagt en liten bagatell. Men når man tenker på de andre "negative" tingene jeg har hørt om stedet som jeg nevnte over, blir jeg litt skeptisk. Vi skal reise i høstferien, så da er det nok høysesong ja.
2søtesmåh Skrevet 11. januar 2011 #10 Skrevet 11. januar 2011 Det var allinclusive der showet var.Iallefall da vi var der i august.. Stranda er IKKE særlig, men da vi dro til en fin strand så var ikke DET like populær som bassenget. VI prøvde det en dag, og ikke mer. Nei, ikke mye shopping, og ting som skjer, ikke i gangavstand iallefall. Men rimelig taxi, og vi var der en uke og det var akkurat nok antall dager til å bare kose seg med bading, sol, bading og sol ) DA var ungene glade, fornøyde og gledet seg til og komme hjem.. Hadde vi vært lenger måtte vi ha dratt til vannparken og dyreparken hver sin dag:o) Noen kroner med taxi bare ) Snakker om Bahia Feliz nå altså) Og igjen, prøv leilighetskomplekset "Playa Feliz"..Med basseng som ligger ved sjøen.Hotellet var IKKE like trivelig og leilighetskompleksen litt rundt omkring lå "oppi bakker":.Slitsomt med vogner og bæring av barn..)
Piipii Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 11. januar 2011 Ok, får sjekke det en ekstra gang til. Tusen takk for svar:)
Gjest To små gull♥ Skrevet 11. januar 2011 #12 Skrevet 11. januar 2011 Jeg liker ikke bahia feliz...Har vært der før, og været er utrolig svingene. Det vittigste var for et par år siden. Vi bodde 10 min unna bahia, ikke playa del ingles, årh husker ikke hva et heter....Svigers reiste sammen med oss, en uspesifisert og endte opp i Bahia Feliz, de klagde stadig over skyete vær og vind, hver kveld de kom på besøk til oss, mens vi hadde strålende sol. Første gangen jeg var på gran canaria bodde vi på Bahia Feliz, vi hadde grått vær nesten hele turen, utenom de dagene vi dro andre plasser. Det er ikke mye å gjøre der, er liksom langt fra alt. Og taxi koster. Vi skal selv reise på tur, men det blir i mai/juni med 2 små. Vi reiser da til en plass som er i gangavstand til sentrum og strand, så vi kan gjøre litt er enn bare å være på hotellet.Vi har heller ikke lyst å ta med bilstoler så vil også unngå taxi om vi kan.
Piipii Skrevet 12. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 12. januar 2011 To små gull♥: Ja det er dette jeg også har hørt. Og vi skla jo være borte i to uker, så er redd det kan bli litt kjedelig. Vi liker også å kunne bevege oss utenfor hotellet, så tror nok vi også kommer til å velge et annet sted. Så derfor har vi vært litt inne på tanke om å reise til arginigin, for mener at det ikke er så langt unna playa del ingles? Tror jeg vet hvor du mente, det venneparet av oss som bodde på bahia feliz brukte å dra dit. Lå ca 10 min unna, kan det stemme? Americos eller noe i den duren. Usj er ikke lett å finne steder altså, så fint at dere vil dele erfaringer med oss. Vi har brent oss noen ganger og det er så utrolig kjedelig når man betaler mye for reisen osv:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå