Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Er i permisjon nå,ferdig 4 feb. har vært hos lege en gang og skal tilbake 28 februar.. Får garantert sykemelding for er blitt syk. Har ikke jobb å gå tilbake til så hva skjer da?? Får jeg sykepenger fra 5 februar?? Skal legen og jeg sende sykemelding til Nav ? skal jeg si jeg er arbeidsledig til lege eller har det noe å si? Er på ansettelses listen men sjefen ahr ikke noe fast å gi så har egentlig bedt meg søke andre jobber !! Må nav ha slutt attest ?? Håper noen har vært oppi det samme .. Takker for mange svar Mvh
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 har ikke vært i samme situasjon, men tror jeg vet. Ja, du får sykepenger. Mener du skal ha sykepenger fra den dagen du har vært hos legen og legen har skrevet ut sykemelding, viktig at du får sykemeldinga så fort som mulig, eller i allefall får den datert til den datoen du har vært der første gang. Ja, nav skal ha sykemeldinga, er jo de som utbetaler deg penger nå, eller er det tidligere arb giver? men nav får jo uansett sykemeldinga, er jo de som utbetaler sykepenger. Om nav må ha sluttattest vet jeg ikke, men om du skal ha arb ledighetstrygd etter du er ferdig med sykemeldingsperiode og permisjon, så må de jo ha den da. Det har kanskje ikke så mye å si for legen at du er sykemeldt, men i allefall viktig at du får sykemeldinga datert til første gang du har tatt kontakt med lege. Jeg mener at den permisjonstiden som er igjen fra du blir sykemeldt skal du kunne ta igjen etter sykemeldingsperioden er over, vil jo da i ditt tilfelle bli ca 3-4 uker. Kommer sikkert godt med det. Jeg håper andre kanskje vet dette, du kan jo evt ringe nav i morgen
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Oki,takker for svar =) Jeg er ikke sykemeldt nå men blir det nok når jeg skal til legen.. mener å ha hørt at det må være sammenhengende periode far foreldrepenger til sykepenger. at sykemeldingen ad må gjelde fra dagenn etter endt perm... stemmer det??
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Jeg ville fått den sykemeldingen så fort som mulig slik at du er sykemeldt i det du avslutter permisjonen, ellers risikerer du jo å gå 14 dager uten penger dersom du er arbeidsledig. Ring nav så får du nærmere info.
1 gull 07,1 gull 2010. Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 Ja jeg skal til legen slutten av mnd .. Håper dette går i orden ::.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Du må da ha legetime 5. februar og få sykmelding fra denne dagen. Diagnose/sykdom i seg selv er ikke nok til å få sykmelding - Du må bli sykmeldt fra noe. I ditt tilfelle må du da bli sykmeldt fra å være arbeidsledig, så selvfølgelig må du oppgi dette til legen. Altså, sykdom i seg selv er ikke nok til å bli sykmeldt. Det må dokumenteres at du er arbeidsufør til ethvert yrke (dvs at du ikke kan ta noen jobber). Du må få sluttattest fra jobben som skal brukes den dagen du evt. søker dagpenger. For du blir vel neppe sykmeldt for ever?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå