Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 men må innrømme at jeg sliter litt med tanken på å gjennomgå en spedbarnstid igjen. Vårt barn har nå blitt 1,5 år, og jeg stortrives i rollen som mamma. Men det første året bød på mange tårer og grå hår. Synes det var utrolig slitsomt, da vi hadde en liten med langvarig kolikk og som aldri ville ligge alene på gulvet/i sengen. Men lysten på flere barn er jo her, selv om jeg kommer til å grue meg til de første mnd. Er jeg alene om å mislike spedbarnstiden?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Nei, helt alene er du i hvert fall ikke! *rekker opp hånden* Jeg synes det er myyyye kjekkere fra de er to-tre år, og jeg gleder meg også til tenåringstiden og andre ting. Synes forresten det var et herk å gå gravid også..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Nei alene er du nok ikke..Var mye tårer og slit her også..Han første var en engel, han er rukket å bli 11 år. 2 mann er som din 1,5 år og han var ikke/er ikke like englete som storebroren sin kan man trygt si. Jeg vet rett og slett ikke om jeg orker et barn til for jeg var så sliten og lei ofte. Nå er han jo blitt 1,5 år, men sover fortsatt ikke gjennom natten, våkner flere ganger. Kan faktisk ikke huske sist jeg sov ei hel natt.Nå har samboer ymtet på at han gjerne vil ha en til og jeg vet rett og slett ikke om jeg makter en til. Nå er han høyt og lavt HELE tiden. Jeg jobber på kveldstid og er hjemme med han på dagtid.Kommer hjem fra jobb nærmere midnatt og da er jeg nesten helt utslitt..Så tanken på en til er for min del ikke så fristende..Og jeg regner med når de blir tenåringer, gir de oss ikke mindre grå hår for å si det slik:) Hvordan er tassen din nå da?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Godt å høre at man ikke er alene;) Vår vesle er nå ganske så fantastisk egentlig. Føler at ting ble mye bedre så fort hun lærte seg å gå, da er hun ikke så frustrert lengre. Men kjenner at det blir enda bedre når vi kan kommunisere mer, fordi merker at hun kan få skikkelig anfall hvis jeg ikke skjønner hva hun mener. Heldigvis har det med søvn endelig kommet på plass her. De første 8 mnd var helt forferdelige, hvor far og jeg gikk rundt og bar stort sett hele natten. Nå legges hun halv syv, og kan gjerne sove 14 timer i strekk. Helt fantastisk!!!! Jeg føler virkelig med deg som ikke husker sist du sov en hel natt. Da skjønner jeg at lysten på en til kan bli litt dempet ja;) HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Så fint at hun har begynnt å sove hele natten:) Ja det sliter oss ut, spesielt meg, for det er meg han vil til hele tiden. Vet liksom ikke om vi skal la være å få et barn til, men det blir sikkert helt feil grunnet lite nattesøvn? Uff, ikke vet jeg:) Lykke til ihvertfall hvis dere skal prøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå