Gå til innhold

ønsker meg tvillinger


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg håper på at vi kan få tvillinger denne gangen. har alltid ønsket meg tvillinger, men har ikke fått det ennå selv om min man har det i flere genrasjoner både på mor og fars siden... så nå krysser jeg fingrene for tvillinger!!!! bruker forskjellige kjærringråd og

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor?

Er risikosvangerskap med stor fare for premature barn.

Vanskelig med egentid med ett barn når en har to.

 

Ja, det er kos med tvillinger, men ville ALDRI valgt det frivillig.

 

 

Skrevet

Hva din mann har på sin side av familien har ingenting å si for deres sjanser for å få tvillinger. Eneggede tvillinger har alle i hele verden like stor mulighet for å få. Det er ett egg som tilfeldigvis deler seg i to. Toeggede tvillinger kommer fra hvert sitt egg, og det er avhengig av om kvinnen slipper flere enn ett egg ved eggløsning. Mannen bestemmer kjønnet, kvinnen bestemmer antallet:-)

Det som kan hjelpe er å ha hyppig sex ved eggløsning, slik at det er større mulighet for at flere egg blir befruktet. Pergo er visst et legemiddel man bruker hvis man har problemer med å få barn. Jeg tror det påvirker eggløsningen slik at det er større sjanse for at flere egg "løsner". Ellers er det i alderen 30-35 år større sjanse for at man slipper flere egg. I slutten av 30-årene synker fruktbarheten igjen.

Jeg fikk selv tvillinger da jeg var i første halvdel av 30-årene, og måtte skuffe mannens side med info fra jordmor om at det ikke var tvillingene på hans side som var grunnen til mirakelet, men min høye alder og følgene av den:-)

Skrevet

hehe:) jeg hadde begynt å grine om jeg ser på ul at jeg får tvilliger. tror det er ekstreeeemt tøft. hver sin smak.

 

lykke til, håper du får tvillinger neste gang da :)

Skrevet

Hvis du får tvillinger har det like mye å gjøre med din manns familie som det har å gjøre med naboens familie. Mannen har ingenting med antall å gjøre. Sorry:-(

Skrevet

Jeg ønsker meg også tvillinger, gutt og jente. Men det blir nok bare med drømmen. Ingen tvillinger i vår familie og jeg er bare 28 år. Men skjønner deg godt!

Skrevet

For at de kan ha glede av hverandre. Selvsagt ingen selvfølge at de blir nære venner men jeg kjenner maange tvillingpar og alle jeg kjenner er svært nære hverandre. Synes det virker helt fantastisk å være tvilling.

Skrevet

Jeg ønsker meg heller det som er det beste for barnets helse jeg, nemlig å bli født som enling.

Skrevet

Tror du lever på rosa skyer når tvillinger angår. Dobbelt opp av ALT, ikke bare kosen. Men ALT!!!!

 

Hva med å bestemme seg for å få to tette istedet? Får du en i jan, så KAN du rekke en til samme året om du virkelig vil.

Skrevet

Det sies at tvillinger har kortere liv enn enlinger.

Nå har Mary fått sine tvillinger og er da selvfølgelig mange som ytrer ønske om tvillinger.

 

Tvillinger kan nok ha noe ekstra sammen noe de ikke deler med det/de andre barna dere måtte ha.

Men, som ei over det er dobblet av alt.

 

Kan skjønne at de som sliter veldig med å bli gravid vil ha tvillinger, men for de andre så ikke ønsk deg noe du ikke aner noe om.

Skrevet

Det er vel ingen verdens grunn til å la seg fyre opp over en persons ønske. Det er ikke så mye å få gjort med det, naturen råder. Jeg har hundrevis av drømmer, tanker og fantasier, ikke dermed sagt at jeg vil virkeliggjøre dem. Det er jo ingen som snakker om IVF her.

Skrevet

Fyre og fyre, prøver å forklare virkligheten.

 

Når det gjelder IVF så har jeg hatt flere forsøk uten å få barn i det hele tatt.

Enkelte tror virkelig at alle tvillinger er IVF.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...