Gå til innhold

Dere som har tatt abort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere har vært hos legen å fått prata om at dere skal ta en abort?

Hvor fort går det da til du skal ta aborten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var 10 uker på vei og tok abort uke 12, så det tar ikke lang tid.

Skrevet

Her på sykehuset har de abortpoliklinikk hver onsdag. Jeg var å bestilte time en fredag tror jeg det var. Så var jeg hos sykepleier og lege ønsdagen etter, Lørdagen tok jeg piller hjemme.

Skrevet

Ok, takk for svar begge to :)

Bestillte time selv mandag, og skal dit imorgen..

Noen som har en anelse om jeg skal videre til sykehuset dagen etter eller kan det gå lengere tid?

Skrevet

Da jeg tok abort, hadde jeg først en legetime hos fastlegen . Så en undersøkelse på sykehuset. Og så kom aborten ca 1 uke etter undersøkelsen på sykehuset. Tok tilsammen 3 uker.

De vil ikke ta aborten for tidlig for da er det vanskligere (selv om jeg syns jo dette er absurd, for jo fortere jo bedre, da har ikke fosteret utviklet seg så mye) . De vil helst ta den i uke 10-11 var beskjeden jeg fikk.

Lykke til

Skrevet

Jeg dro ikke til lege, men kontakta sykehuset direkte. Måtte vente halvannen uke på forundersøkelsestime (men jeg kontakta sykehuset nokså tidlig da). Kunne ta abort dagen etter det, men jeg hadde lyst til å snakke med sosionom først. Da måtte jeg vente litt under en uke til. Kunne sikkert ha snakka meg til en tidligere time på sykehuset, men jeg trengte litt tid på å ta avgjørelsen. Det ble til at jeg tok abort, og jeg er glad jeg fikk snakket ut om det først.

Skrevet

Ok :)

Ja, akkuratt det tenker jeg også.. Jeg er i uke 9..så, håper det blir gjort ganske fort, litt vanskelig om jeg må gå lenge. Takk.

--

Oi, bare dagen etter, det er jo kjapt! Skjønner du ville prate med noen først ;)

Skrevet

Det gikk ca en ukes tid fra jeg var hos fastlegen til aborten var gjennomført. Var 6 uker på vei når jeg tok abort.

Skrevet

Jeg ringte direkte til sykehuset, fikk time 2-3 dager etterpå. Det ble tatt en ultralyd, snakket litt med sykepleieren (gynekologen gikk). Jeg måtte skrive under på ett papir angående det å bryte svangerskapet, fikk deretter en tablett jeg måtte ta på sykehuset. Jeg fikk med meg noen vaginal kapsler som skulle tas på morgenen to dager senere, og smertestillende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...