Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Lurer bare på deres tanker rundt dette.... Foreldrene i barnehagen arrangerte juletrefest i dag, og vi var 5 stykker i komiteen. Jeg synes det er helt greit å hjelpe til med planlegging, arrangering, baking, handling og rydding, men må innrømme at jeg reagerte litt på noen av foreldrene. Når barna hadde fått sine poser fra nissen, så var arrangementet over (etter ca 2,5 time). De fleste løp da mot garderoben sammen med barna sine, uten så mye å rydde bort sin egen asjett. Jeg har forståelse for at det kanskje er noen som ikke tenker over det eller har "tid" til å rydde etterpå, men synes det var så mange som bare gikk med en gang. Er det ikke vanlig å rydde bort glass, tomme brusflasker og asjetter før man forlater bordet? Vi hadde satt store søplekasser tilgjengelig rundt i lokalet, og alt vi spise og drakk av var av papp. Ikke det at det er noen big deal for meg, jeg hadde tross alt meldt meg frivillig til å hjelpe til. Men tenker litt på hvilket signal det gir til ungene. Hva mener dere når det kommer til slike arrangementer som foreldrene holder? Selv om man ikke skulle tro det, så er det faktisk mye jobb! Glad jeg er ferdig med min plikt i den komiteen på noen år;)
Pippilotta med 2 blå! Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Jeg tenker at det er vel normalt å rydde opp sitt eget rot i alle fall? Dette er vel noe i alle fall de eldste barna i barnehagen er vant med når de er på barnehagen også? Husker jeg var med og ordna julemesse en gang. Da ordna vi lister over hvem som skulle hjelpe til underveis og over hvem som skulle bli igjen å hjelpe til med ryddinga etterpå.
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Det er det jeg også tenker på. Mener jo ikke at alle skal være med for å rydde på kjøkkenet eller vaske gulvet etterpå, men ta sitt eget rot ihvertfall.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Ja, det er da normal folkeskikk å rydde opp etter seg; vi holdt på å glemme det selv idag på juletrefesten (siden begge jentene hylte og var rimelig sluttkjørte og overtrøtte), men jeg husket det heldigvis og fikk løpt tilbake og ryddet bort tingene våre, hvis ikke hadde jeg nok blitt en smule flau og følt meg som en dårlig gjest
mamman til to gutter Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 I barnehagen vår har hver avdeling ansvar for hver sine arrangementer, juletrefest, sommerfest, juleverksted osv. Det er en egen kommite som har ansvaret for hva som skal gjøres og en stund før arrangementet henger de opp en liste over hva de trenger hjelp til i garderoben til avdelingen som skal arrangere. Da er det opp til foreldrene å skrive seg på det de vil hjelpe til med. Rydding er nok det vanskeligste å få hjelp til, hvertfall var det vi og et annet foreldrepar som hadde skrevet oss på det når vi var med på juletrefesten. I tillegg var kommiteen med, så vi var mange nok til at vi ble ferdig i rimelig tid. Tallerkner osv gikk noen rundt med søpleposer til før nissen kom, så de tingene var allerede ryddet. Vi var på juletrefest tidligere i uka og da var vi et sted hvor det ble brukt "ordentlige" tallerkner og glass og der vurderte jeg det faktisk til mest fornuftig å ikke rydde opp etter meg. Jeg tittet mot kjøkkenet og fant ut at det allerede var fullt av folk som skulle vaske opp osv og hvis alle skulle komme med sine ting ville det blitt mye mer kaos enn om de fikk gjøre ting selv. Men med papp og søpleposer ville jeg ryddet opp etter oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå