Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hva jobber du med? Hva er de beste sidene ved jobben, og hva er de værste? Takk til de som har tid til å svare Er nemlig på karrierejakt, men det er ikke så lett og vite hva et yrke/en jobb egentlig innebærer bare ved å lese på nett
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 hehe - rådgiver! vel innen adm - svært selvstendig arbeide hvor jeg styrer min gjøren og laden helt selv! (selvsagt ut i fra arbeidsplassens beste og i samråd med min leder).
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Pedagogisk leder Det beste er at jeg kan bestemme mye av min arbeidsdag selv. Det jeg brenner for kan være en del av hverdagen, i feks tema vi har osv. Det verste er at jeg aldri har tid til alt jeg skulle gjort. Det er mye sykefravær i barnehagene, og i tillegg til å se og følge opp alle barna, skal jeg se og støtte mine medarbeidere og foreldre. Mye blir bedre med erfaring, men tid er ikke et overskudd i barnehagene.
♥L.A.F.S.♥ Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Jeg er vernepleier! Jobber for tiden som saksbehandler i barnevernet - noe jeg stortrives med! Det beste med å være vernepleier er at det er en veldig allsidig utdanning. Man lærer mye om sosialpolitikk, juss, etikk, psykologi og en dæsj anatomi. Fra gammelt av skulle vernepleierne i all hovedsak konsentrere seg om utviklingshemmede, men i dag står vi mer fritt. Vi kan jobbe innen rusomsorg, psykiatri, barnevern, skole etc. Leste nå at du egentlig spurte om de beste sidene ved jobben min.. tihi. Vel, jeg sletter ikke det jeg skrev om utdanninga, men det beste ved jobben min er flotte kollegaer, karrieremuligheter og ikke minst det å ha "makt" og få lov til å sette barnet i fokus. Mine dager er veldige ulike. Den ene dagen kan jeg bare sitte å behandle saker, mens den andre dagen kan vi/jeg hente et barn og kjøre det rett til et beredskapshjem. I tillegg vil det alltid være en del møter også. Det verste ved en slik jobb, sier seg vel selv.. det er å se hvordan mange har det hjemme. Før bare lest man om det, men nå får man øynene opp på en annen måte. En annen ting, som jeg virkelig ikke var klar over, er at det er kjempetungt psykisk! Vel, håper noe var oppklarende! Lykke til med karrierevalg!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Er IT-konsulent. Alt er det beste og kan ikke komme på noe negativt.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Lærer på ungdomsskole. Beste: Å få tilbringe tid med så mange fantastiske ungdommer :-) Gode kollegaer, hektiske dager, alltid noe nytt som skjer, blir aldri kjedelig. Verste: Å oppleve sorgen til ungdommer som oppdager at de anderledes fordi de har store generelle lærevansker. Se omsorgssvikt på nært hold, føle seg maktesløs fordi man er bunden på armer og ben. Er mye snakk om dårlige foreldre her inne...tro meg, mange av dere aner ikke hva dere snakker om.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Jeg er frisør og elsker jobben min:) Fordelen er kort skoletid,men du må være lærling med lærlinge lønn,så det kan jo være en utfordring. Jeg er så heldig og få møte masse hyggelige mennesker hver eneste dag og muligheten til å gjøre dagen deres litt bedre. (selv om noen kanskje mener det er på et overflatisk plan) Jeg har provisjons basert lønn og tjener ca 400000 i året,Kanskje mere enn det folk tror? liker at jobben min er forskjellig hver eneste dag at vi ofte er på kurs og lærer nye ting. Veldig tillfredstillende med et yrke man får utfoldet seg kreativt hver eneste dag. Vi har også flinke lærlinger der hvor jeg jobber og det gir meg utrolig mye og kunne lære bort det jeg kan til dem.
♥L.A.F.S.♥ Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Jeg kunne ikke ha vært mer enig med deg når det gjelder den siste setningen din!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Jeg er helsesekretær (det het legesekretær den gangen jeg tok utdanninga). Jeg arbeider på privat legekontor og stortrives med det. Det beste er: *kun dagarbeid *fri alle helger, helligdager, jul- og nyttårsaften *hærlige kollegaer *føle at du virkelig gjør noe nyttig for folk *føle på takknemligheten til pasienter når du har gjort en god jobb (kan være alt fra å stelle sår til å ta øreskyll!) *ingen dag er lik *varierte arbeidsoppgaver *tiden går utrolig fort Det værste er: *ser mye skader *mye rus og de episoder som kan følge med det (trusler/vold) *....hmmm kommer ikke på noe mer negativt jeg, utenom at kaffetrakteren gikk istykker på fredag!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Jeg er utdannet advokat sekretær Da kan jeg jobbe på de fleste kontor som ikke har med helse å gjøre. Jeg elsker utdannelsen min som gir meg så mange muligheter! Har jobbet i staten som første sekretær og konsulent. Det var bare så utrolig gøy! ingen ting negativt, veldig variert arbeid og alltid travelt ;o) Eller har jeg jobbet som saksbehandler i inkasso, det var helt greit men ikke det store... positivt: * lærte veldig mye om vanlige økonomiske feller som folk går i. * Føltes veldig godt å kunne hjelpe enkelte i en fortvilet situasjon både kreditor som venter penger han ikke får, og dermed sliter med å betale sine egne regninger. (Tror ikke mange tenker på det) * Lærte egentlig veldig mye om meg selv, når det gjelder hvordan jeg takler folk som (over telefonen) er skikkelig ufordragelig, truet meg, gråt og løy. Fy søren så mye folk lyver!!!! Negativt: * jeg fikk rett og slett vondt i magen når jeg ikke kunne gjøre noe for å hjelpe de som virkelig satt i saksa og begynte å grine når jeg snakket med dem. * Fikk kjeft av sjefen da jeg nektet å ringe og be om utestående penger for et begravelsesbyrå... De fikk han jammen ta selv! * Å oppdage hvor lett folk lyver og at de lyver om så sinnsyke ting. Det kunne jeg ønsket jeg fremdeles var naiv om... Så har jeg jobbet som dokumentkontroller for et olje firma Det var rett og slett kjedelig... Veldig mye møter, at det var på engelsk var litt gøy siden det ble en utfordring da. Ellers var det alltid de samme tingene hver eneste dag, dag ut og dag inn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #13 Skrevet 10. januar 2011 Jeg er veileder hos nav, og jobber i brukersenteret. Det beste med jobben er alle de hyggelige menneskene jeg møter. Man kan se at mange av dem har tatt alvorlig det unyanserte bildet av nav som presenteres i media, og at de har grudd seg veldig til å troppe opp å spørre om det de lurer på. Når de så treffer hyggelige, hjelpsomme veiledere så blir de så overrasket og glade. De verste er gamle, tungvinte og trege datasystemer, og mennesker som mener at alt er vår feil, fra snøfallet og bankenes åpningstider til at de ikke har fått penger fordi de ikke har levert meldekortet. Noen kommer sinte inn døra og skjeller og smeller og tar ingen selvkritikk, men mener tvert imot at reglene gjelder for de andre. Så er det en del rus og psykiatri, men det er langt fra det som preger dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå