kokosyklus Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg starter igjen på zumba til tirsdag etter noen ukers pause på grunn av kvalm og j....sliten. Hvor mye hopper dere i løpet av en zumbatime? Klarer dere å la vær? Sist trente jeg minst like hardt som jeg gjorde før jeg ble gravid og fikk litt dårlig samvittighet etterpå med tanke på all hoppingen jeg gjorde:) Det gjør kanskje ingenting.?
lillespiren2:) Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Hei! Så lenge hoppingen ikke blir for ubehagelig, og at du kjenner at det blir vondt. så fortsett som før. det rådet har jeg fått fra fysio og jordmor, er man vant med trening og er godt trent kan man nesten fortsette som før, kansje ikke med samme intensitet, men lytt til kroppen. den sier i fra. har man et risikosvangerskap, med mye plager er sikkert ikke hopping, og hard fysisk aktivitet bra. lurt å spørre en treningsveileder eller noen som har peiling på trening i forbindelse med graviditet. jeg selv trener zumba, spinning og jogging. og er heldig med formen så langt. (27 uker på vei). kjenner personlig ingen plager og ubehag, bortsett fra å ha hold litt oftere enn før. jeg snakker jevnlig med fysioterapaut, siden jeg tidligere har gått til en pga ryggen. han mener nå i allefall at det ser ut som treningen bare gjør meg godt
kokosyklus Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2011 Takk for svar, det var motiverende:) Jeg elsker å jogge, men holdt opp med det den dagen jeg fant ut av at jeg var gravid. Ellers jogget jeg som regel hjem fra jobb tre- fire dager i uka. Jogger du i rolig tempo? Hvor lenge ca? Jeg har så lyst til å fortsette med det. Har hatt treningsstopp nå i to måneder pga kvalmen, men er så giret på å starte igjen. Lårene mine er virkelig forandret på så kort tid, det er skremmende! "skremmende"...
Maia&Mathias <3 Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jeg trener spinning regelmessig og jeg fikk beskjed av instruktøren om at jeg ikke skulle gå over 75% av makspuls, dvs at jeg skulle kunne prate uanstrengt med sidemannen under hele treningen. Må si at det er veldig vanskelig å holde igjen, men prøver jo så godt jeg kan. OG regner med at kroppen gir beskjed hvis d blir for galt. Grunnen til at en skulle holde igjen var at fosteret kunne bli overopphetet. Så var d kjempeviktig å drikke mye vann...
sonnenschein Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Har også lagt ut et zumba innlegg på skravle ;- )Jeg trener aerobic, step , høy puls , spinning og styrke uten problemer. Hopper som normalt, men merker at jeg blir fortere sliten enn før. Har også fått beskjed om at jeg kan fortsette treningen som normalt da kroppen min er vant til dette Zumba har jeg ikke prøvd etter jeg ble gravid, tenkte også jeg skulle prøve tirsdag. Jeg er mer nervøs for bekkenet jeg da. Har litt smerter og er redd det blir værre... Lykke til:)
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Jeg hopper så mye jeg orker! Det er jo så gøy! ) Trener Zumba, Step, jogging og spinning. Spinning har forsåvidt begynt å bli ubehagelig pga myyyyye kynnere... Får se om jeg kutter det ut snart. Jeg tenker at så lenge det ikke er ubehagelig er all fysisk aktivitet bra for meg! De siste dagene har en aldri så liten bekkenløsning begynt å snike seg innpå... Grøss... Har slitt med bl i begge tidligere svangerskap... Håpet at treningen skulle holde den på avstand denne gangen, men det ser visst dårlig ut... Får vel snakke med en fysioterapeut for å få noen råd. Lykke til med trening og graviditet!! Klemklem
gadget Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Jeg trener zumba, spinning og diverse styrketrening/pilates 4 ganger i uka. Jeg syns desidert zumba er det som er mest vrient om dagen. Er 23 uker på vei, men er veldig stor og jeg kjenner at intensiteten er litt annerledes enn før jeg ble gravid. Jeg var på zumba tidligere i dag, og var ikke like ivrig på hopping, men ellers holdt jeg på som før. Nå har jeg derimot litt vondt i bekkenet og tror at det blir lite zumba fremover. Er du godt trent er det ingenting i veien for å trene zumba, eller noe annet (utenom risikosport) med mindre du kjenner ubehag, Jeg lytter mye mer til kroppen når jeg trener nå enn før, og lar kroppen bestemme hvordan dagens treningsøkt skal bli. Mitt råd er å prøve deg frem og lytt til kroppens signaler!
kokosyklus Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2011 mange fine svar:) tusen takk! Er nettopp ferdig med å teste formen på vektene i kjelleren, så setter jeg igang med zumba og langrenn denne uka. Knebøy var skikkelig pain, med MYE melkesyre så her er det litt å ta tak i:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå