Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Helt siden jeg fikk barn for 5 år siden har jeg sagt at jeg ikke vil ha flere og at jeg like gjerne kunne fått nøkket ut hele "stasen". For noen mnd. siden snudde jeg på flisa og ønsker meg nå en baby, og veldig gjerne en jente denne gangen etter å ha fått 2 gutter tidligere. Nevnte dette for mannen min for en stund tilbake og da sa han "selvsagt" og så ble det ikke nevnt mer. MEN jeg vet jo ikke om han tuller eller ikke. 5 åringen snakker inn i mellom om at han vil ha søsken. Ser på babyseng på Ikea og tar gjerne en ekstra titt på babyer og sier dem er sååå søøøøøte osv. Fikk faktisk en babyleke av han til jul som han hadde insistert på at jeg skulle ha. Jeg er veldig usikker på om det er lurt og få en baby til. Aldersforskjellen mellom den evt. babyen og de to andre vil bli stor. Eldste blir 16 til sommeren og yngste er nettopp blitt 5 år. Mannen er i midten av 40 åra og jeg er selv i slutten av 30 åra. Økonomien er ikke den beste og jeg har pr. i dag ikke fast jobb, men er i et vikariat som kan bli fast. Vi har også en forholdsvis stor hund. Ikke har vi noe ekstra soverom til babyen heller. Ikke vet jeg om jeg kan få flere barn heller. Sleit med å få til den yngste, måtte på dobble pergokurer til slutt. Da hadde jeg brukt psprøyta i årevis, nå har jeg brukt den i ca. 1 år men satte den siste i juni/juli i fjord. Har ikke fått mensen tilbake ennå heller. Ikke har vi sex heller, jeg er redd for å bli gravid uten å vite om vi ønsker en til. Har aldri hatt problemer med å prate med mannen om ting, men dette er vanskelig. Er redd han skal si nei. Han jobber lange dager og jeg er mye sliten av medisinske årsaker. Ikke lett dette her. Men hva ville dere gjort i min situasjon? Får bare mer og mer lyst på en til. Vet nøyaktig hvilken barnevogn jeg vil ha til og med. Alt annet kan kjøpes billig på Ikea og H&M lissom.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 hmm...her er det mange argumenter for ikke å få barn. Vil det være slik at du blir veldig lei deg om dere ikke får ett barn til? Jeg ville brukt lang tid på dette spørsmålet, men førsye steg er garantert å prate med mannen din. Lykke til uansett!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Dere har dårlig og ustabil økonomi, dere har ikke plass til en baby og dere har vanskeligheter med å bli gravide. Nei, nei, nei. Ikke få flere barn er mitt råd.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Følg hjertet deres ) Det barnet på 16 år kommer jo ikke til å bo hjemme bestandig, kan jo hende h*n er ute om 4 år. Og babyen kan jo evt bo på rommet hos dere det første året, også dele rom med 5 åringen, frem til det blir ett rom ledig. Spar der det kan spares, Kjøp klær og utstyr på tilbud. Evt. ønsk dere praktiske ting til jul og bursdager de første årene. Så lar dere skjebnen avgjøre om det blir baby eller ikke. Men vær enige da. Dessuten så er ikke 5 års aldersforskjell så mye og kjærlighet går man aldri tom for )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå