Gå til innhold

Joha ullfleece og vasking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en joha ullfleecedress til minsten og han gulper hele tiden, så den må vaskes nå. Det står håndvask, men er det noen som har vasket den i maskin? Tenkte ta den på ullprogram 30 grader og bruke nøstebarn sin såpe. Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme dress og tør ikke ha den i vaskemaskina! Tok sjansen med Nøstebarn ullsparkebukse (men kanskje den ulla tåler mindre fordi den er helt ubehandlet?), 30grader ullprogram, og den krympa tre størrelser og ble deformert og ubrukelig:P

Skrevet

Vi har ikke akkurat den dressen, men annet ulltøy fra Joha. Jeg vasker alt ulltøy i maskin, også det det står håndvask på. Her er policyen at om det ikke går i maskina kan det like gjerne bli ødelagt, for da orker jeg ikke bruke det :) Har forøvrig aldri opplevd at noe av ullen har blitt ødelagt i vår maskin. Bruker Milo til alt.

Skrevet

har ikke den dressen men annet ull fra joha og en dress fra tom og trine som er lik som den joha dressen. det står håndvask på den også, har hatt den flere ganger i maskin å det har gått helt fint. alt ull går i maskin her

Skrevet

Takk for svar, da prøver jeg maskin.

Hanna: jeg har vasket sparkebukse fra nøstenbarn i maskin, den krympet ikke, MEN du må bruke ullsåpe du kjøper der. Ikke milo, de anbefaler ikke milo til nøstebarnklær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...