Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Hvor mange ml gir dere for å få ungen til å sove, og hvor gammel er ungen?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Det skal du ha fått opplyst når dere fikk medisinen utskrevet av legen. For det er vel ingen annens medisin du tenker å gi ungen vel?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Vet om folk som gir sine barn Vallergan for å sove, og synes det er helt UHØRT. Gode rutiner er som regel det som trengs, IKKE innsovningshjelp!.
3 nøtter til Askepott Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Og hvorfor synes du det er helt uhørt? Hva hvis rutiner ikke fungere, er ikke alle barn som sover på nettene, selv om du ikke har hatt det problemet 18.24. Ville nok ikke gitt ungen min vallergan hvis jeg ikke hadde fått resept fra legen til ungen. Da skal legen skrive på hvor mange ml han skal ha.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Er det så veldig vansklig å skjønne at det finnes andre måter å løse det på enn å stappe i barn innsovningsmedisiner??!. Bør kanskje finne ut hvorfor det er et problem, for så å finne riktig løsning. Det å bruke medisiner burde absolutt være siste utvei!.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Vallergan er i utgangspunktet ikke en sovemedisin, men en allergimedisin som har en lett søvndyssende effekt. Den kan brukes om barnet sover urolig, er plaget med kløe eller om barnet har søvnproblemer. Så, 1824, det kan være mange grunner til at HI har fått Vallergan til barnet sitt, og det er også mulig at det faktisk er "siste utvei" som 1837 mener er eneste gyldige grunn for å bruke Vallergan.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Er fullt klar over at det er en allergimedisin, har selv brukt det for innsovning for min egen del. Det står ingenting i innlegget til HI om at dette er siste utvei, og det er mange foreldre som leter etter "quick fixes" for problemer som kan være enkelt kan fikses med enkle grep!.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Det slår meg igjen og igjen hvor utrolig dømmende folk er her inne på denne siden... Vel, da "må" jeg vel forklare meg, da. Vi har prøvd alt, og da mener jeg alt, og har tett kontakt med barnelegen på sykehuset her. Jenta er straks 3 år og har aldri sovet en hel natt, innsovningen tar timesvis og kveldene og nettene er preget av urolig søvn og mye oppvåkninger. Vallergan bør være, og er også i vårt tilfelle, siste utvei. Grunnen til at vi nå er nødt til å prøve medisin, er fordi det snart kommer en unge til. Grunnen til at jeg spørte om dosering er fordi legen sa at vi skulle begynne på 1 ml og gå gradvis oppover dersom det ikke fungerte. Jeg er helsepersonell selv, og vet hvor viktig det er å følge doseringen. Jeg spurte fordi jeg ønsket å vite hvor mange ml det er "vanlig" at unger sovner av. Har prøvd i 2 netter med 1 ml nå, og det ser ut til å gå iallfall litt bedre med søvnen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Merkelig at det ikke reageres mer på at det her tydeligvis ikke har blitt utskrevet Vallergan til barnet??!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Tror du jeg er klin idiot, 19:08? Selvsagt er det barnet medisinen er skrevet ut til, ingen andre! HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 Ja, da er det vel ikke så vanskelig å forholde seg til den doseringen som er angitt av legen?!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #13 Skrevet 9. januar 2011 hvordan er jenta di på morgenen? Jeg har selv tatt vallergan....og fy f så liten jeg var om morgenen! Og en jeg er tante til prøvde vallergan da han var på samme alder som jenta di, og han gikk rundt som en zombie hele dagen stakkar Foreldrene valgte å ta han av, fordi de såg hvor trøtt og ødelagt han ble. Følg med på jenta di, for den følelsen av trøtthet er ikke bra. Finnes det virkelig ikke noe annet enn vallergan??
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #14 Skrevet 9. januar 2011 Vet du HI, synes bare du skal drite i de innleggene med mennesker som ikke selv har erfart hva det vil si å ikke få sove over lengre tid. Hva det gjør med barnets psyke, konsentrasjon, fysikk, matlyst osv osv og hva slagd foreldre en blir til slutt selv. Og til dere som slenger dritt, kom heller med gode råd istedefor å slenge med leppa! Jeg var gjennom marerittet med førstemann og legen prøvde det ene og det andre av søvnmetoder, familiesenteret, kostomlegging osv til han tilslutt gav ut vallergan. Vi fikk beskjed om å begynne på 2,5ml og på ca 3ml sov han mer sammenhengende enn han hadde gjort i sitt korte liv og var helt upåvirket på dagen. Da var han vel ca 1/2-2.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #15 Skrevet 9. januar 2011 til 20:39 Fikk du sovemedisin til en på 1/2 år??
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #16 Skrevet 9. januar 2011 He he, nei der manglet det et tall 1 1/2 til 2 skulle det stå.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #17 Skrevet 9. januar 2011 begynte å lure Har selv en på to som nettopp har begynt å sove hele natten... deilig! Han har alltid lagt seg fint, uten problem, men våknet opptil 10 ganger pr natt...og jeg holdt på å bli gal. Men nå sover han endelig *bank i bordet*
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #18 Skrevet 9. januar 2011 Banker i bordet med deg, søvnmangel er grusomt!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #19 Skrevet 9. januar 2011 Tusen takk for støtten 20:39!! Jeg så at det var kommet flere svar på tråden min, men jeg turte neste ikke gå inn og se. Folk er så utrolig slemme.. De som påstår at søvndyssende medisin (for vallergan er ikke sovemedisin) er uhørt til barn, har ikke hatt en sånn unge som jeg har, eller som du hadde. Hun er sint og sur og tverr, spiser ekstremt dårlig, ønsker omtrent aldri å gå ut og leke, og alt dette er fordi hun er sliten. Hvis man leter litt kan man lese side opp og side ned om hvor utrolig viktig det er for barn å sove godt! I kveld fikk hun 1,5 ml blanda i yoghurt, sovna halv åtte, men allerede nå har hun vært våken to ganger, grått og ikke fått sove igjen på egenhånd. Dette tærer mye både på henne og på resten av familien. Legen sa ikke hva vi skulle gi, bare at vi skulle prøve oss fram, og det gjør vi. Hvis hun viser tegn til trøtthet på morran og formiddagen er det selvsagt uaktuelt å gi henne mer. Det gjelder bare å finne den dosen som er riktig for henne. Som sagt så ønsket jeg bare å høre andres erfaringer. HI
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #20 Skrevet 9. januar 2011 Huff, føler med deg altså! Vi holder på med samme leksa her, har prøvd alle slags sove kurer i samarbeid med lege, heslsesøster og søvnterapsut. Gått til manuell terapi... You name it... Men det funker ikke! Holder på med leggingen minimum en time hver kveld og han vokner iallefall 6 ganger hver natt. SLITSOMT både for meg og ham... Nå leser jeg en bok som heter The No Cry Sleep Solution og håper at vi kommer noen vei nå... Min er bare 13 mnd så jeg vil ikke prøve medisin ennå, nå er det denne boken da, også skal han begynne i bhg ( i morgen) så får vi håpe det hjelper... Ønsker deg masse lykke til og håper barnet ditt reagerer slik dere ønsker og får stilt den biologiske klokken inn på søvn om natten etter en liten stund! Til dere andre SURE mennesker! JEg nekter å tro at dere har de store problemene med søvn når dere svarer slik dere gjør!! Tror dere vet det men det gjør dere faktisk ikke!! Rutiner, my ass! Vi har rutiner på hele dagen og har ikke merket forskjell i det hele tatt! Hvis det var bare det som manglet tror dere ikke problemet hadde vært løst for leeeenge siden da??
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #21 Skrevet 9. januar 2011 Er ikke 1 ml ganske lite for et barn på 3 år? Vi har brukt Vallergan jevnlig siden jentungen var ett år, nå er hun snart to, og får 1,5 ml. Er ikke innsovningsproblemer, men kløe og urolig søvn som er problemet her. HI, drit i alle de sure kommentarene du får! Kjempelett for folk som aldri har slitt med unger som ikke sover å dømme andre. Ta en ny tlf. til barnelegen og hør om ikke det kan være mulig å øke dosen litt, for jeg synes det hørtes lite ut med 1 ml. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #22 Skrevet 9. januar 2011 jeg har selv en gutt som har vært urolig om natta hele sitt liv, han er snart 4. legen min nektet å skrive ut vallergan og helsestasjon kom med all verdens råd, ingenting hjalp. tilslutt måtte vi gjøre det på den måten at mannen ligger på gjesterommet, jeg og sønnen vår ligger i dobbeltsenga. nå sover han rolig hele natta igjennom. de 2 årene vi slet som værst lå han i senga si på rommet sitt og hylskreik en gang i timen og sovnet ikke igjen før jeg stod der i 10 min, så var det å sjangle tilbake,sove 50 min og pa`n igjen. er lett å kritisere foreldre som tyr til medisin, men før en sier noe så bør en ha prøvd å gå 3 år uten ei hel natt sammenhengende søvn, det er tortur. jeg vet ikke hvordan det blir med oss framover, men vi må engang prøve å få han tilbake på eget rom. hva skjer med vallergan barna den dagen de skal slutte med det? jeg kunne tenkt meg å prøve i en overgangsperiode..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #23 Skrevet 9. januar 2011 Har du sjekket barnet ditt hos en kiropraktor, slik du er sikker på at det ikke er fysiske årsaker til søvnproblene, hi?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #24 Skrevet 9. januar 2011 Je kan ikke gi deg noen konkrete råd dessverre, men jeg føler med dere. Datteren vår fikk vallergan når hun var nesten 2 år. Hun begynte plutselig å snu døgnet, og sovnet sjelden før i 03-04 tiden om natten/morgenen. Uansett hva vi gjorde, så fikk vi henne ikke til å sove i normal tid. Hjalp ikke å ta henne opp tidlig selv om hun sovnet sent, og ikke ville hun sovepå dagtid en time eller to heller. Det ga hun seg tidlig med. Har aldri sett noen som har vært så utholdende som henne. Verre var det med de to voksne som skulle på jobb og holde ut hele dagen I dag er hun 4,5 år, og vi har ikke hatt problemet siden den gangen. Vi brukte medisinen i nesten 2 uker. Da sa jeg stopp, for jeg hatet å gi henne det, men da gikk det seg til sakt men sikkert heldigvis. Og de andre her som viser null forståelse, skal du bry deg fantastisk lite om Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #25 Skrevet 9. januar 2011 Je kan ikke gi deg noen konkrete råd dessverre, men jeg føler med dere. Datteren vår fikk vallergan når hun var nesten 2 år. Hun begynte plutselig å snu døgnet, og sovnet sjelden før i 03-04 tiden om natten/morgenen. Uansett hva vi gjorde, så fikk vi henne ikke til å sove i normal tid. Hjalp ikke å ta henne opp tidlig selv om hun sovnet sent, og ikke ville hun sovepå dagtid en time eller to heller. Det ga hun seg tidlig med. Har aldri sett noen som har vært så utholdende som henne. Verre var det med de to voksne som skulle på jobb og holde ut hele dagen Og bare så det er sagt, vi prøvde ALT før vi tok imot tilbudet om vallergan. I dag er hun 4,5 år, og vi har ikke hatt problemet siden den gangen. Vi brukte medisinen i nesten 2 uker. Da sa jeg stopp, for jeg hatet å gi henne det, men da gikk det seg til sakt men sikkert heldigvis. Og de andre her som viser null forståelse, skal du bry deg fantastisk lite om Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå