Gå til innhold

Noen som bruker/har brukt Cerazette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt i tvil om jeg skal slutte på dem. Har gått på de i 5-6 uker nå og har mer eller mindre blødd hele tiden.( Er ikke rart at det er effektiv prevensjon da..). Har hørt at småblødningene kan gå over etter en tids bruk, men har også googlet litt og funnet at småblødningene aldri går over for noen.

Noen med erfaringer som vil dele?

Tenkte kanskje å prøve i 3 mnd og gi det en sjanse, men vet ikke om jeg orker. Synes også at både lyst og humør (henger sammen vel..) er påvirket av disse pillene også :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri hatt blødninger med cerazette. Jeg slipper mensen og alt sammen. Er kjempefornøyd. Testa et par ganger og slutta, og da har jeg alltid fått mensen igjen etter 4-5 uker. Men mange som blør mye småblødninger, og det hadde jeg ikke gidda.

Skrevet

Hei :) Jeg har gått på cerazette i straks 6 mnd. Jeg blødde også nesten 1 mnd til å begynne med. Men det ga seg :) Så nå har jeg ikke hatt mensen på 5 mnd. Første og 2. mnd med cerazette så kan man ha blødninger. Men det gir seg som oftest når kroppen har blitt vant med det :)

Skrevet

Hei. Jeg har gått på cerecette ca 2,5år. Jenta mi er det.. Har så og si ikke noe mens,men kommer blødninger av og til,men veldig sjeldent. Jeg kan desverre ikke gi deg råd om du skal fortsette,men kanskje du kan se det an bitte litt til og se om det fikser seg selv og så vurdere om du bør skifte? Jeg går egentlig på de fordi jeg kun kan ha disse pga at det skjedde noe under svangerskapet som gjør at jeg ikke kan ha østrogen lenger..

Skrevet

Tusen takk for svar!

Er det flere med erfaringer?

Ser ut som det er mulig at det kan gå over da...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg blødde i 5 mnd'r før jeg bytta, men legene på jobb hos meg sier at man skal gi en ny p-pille MINST 6 mnd'r før man bytter, dersom det blir blødninger og slikt....

Skrevet

Huff, det var jo ikke så positivt! Synes du holdt ute lenge jeg da :-)

6 mnd synes jeg var i lengste laget.. Alternativet for meg er ikke å bytte, men å ikke bruke noen p-piller. Burde nok holde ut en stund til da kanskje.

Skrevet

Hadde noen småblødninger nå og da og humøret var virkelig på tur første tiden! Tålte ikke at noen sa bø før jeg tydde til tårene :P Begge deler gav seg.

Skrevet

Nå går jeg forresten på Microgynon og har kun hatt problemer med blødninger imellom en sjelden gang merket nesten ingenting på humøret.

Skrevet

Jeg har gått på de men blødde hele tiden, humøret var på bånn og lysten var slett ikke der! Så jeg orka ikke bruke de i 6 mnd i alle fall. Men folk reagerer forskjellig så mulig det går over for deg.

Skrevet

Det gikk 2 uker fra jeg starta på de til jeg begynte å blø... blødde da (minimalt) i 2 uker før blødningene stansa... :) Etterpå så var det ikke mer blødning! :) Men jeg var hormonbombe i flere mnd etterpå føltes det ut som før det stabiliserte seg! :) Etterpå var de bare flotte!! :) ingen blødning og ikke hormonell! :)

Skrevet

♡Alexander & Eliza♡

Hvorfor begynte du på Microgynon hvis det gikk over? Fikk du andre bivirkninger?

Microgynon=gift for min kropp, så det kan jeg aldri bruke igjen.

Skrevet

Tusen takk for svar til dere andre også. Gir jo meg jo både håp og mangel på tro....

Styrker vel bare det faktum at det er så forskjellig at jeg må vel prøve å se hvordan det går og hvor lenge jeg eventuelt holder ut.

:-)

Skrevet

Legen anbefalte de så jeg sa bare ja :P

Har fungert fint for meg :)

Har ikke fått noen andre bivirkninger enn det nei.

Skrevet

Etter at jeg hadde blødd i 3,5 md. ble jeg gal og bytta pille. Slutta og blø etter to dager. Prøvd det en gang til i ettertid, blødningene kom med en gang. Da det ikke var slutta etter en md, sluttet jeg igjen. Klarer det ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...