Gå til innhold

Elgkjøtt..litt noia


zassy☆

Anbefalte innlegg

Uff vi skal ha elgkjøtt til middag i dag, jeg skjærte opp kjøttet i passelige biter osv, og etterpå skulle jeg bare google det for sikkerhets skyld og så står det overalt at gravide IKKE må håndtere kjøtt av elg (og annet villt). Kjæresten tok over steking osv..men ble litt redd jeg nå..har vasket hendene masse og tok også litt antibac..kan man få den bakterien i seg med bare å skjære opp kjøtt, eller er det faren hvis man får i seg rått kjøtt, ved å slikke på en finger osv..?

 

ååå at jeg måtte gjøre det, men gjort er gjort, litt redd for å spise det også nå jeg, men forstår det sånn at det er trygt så lenge kjøttet er helt gjennomstekt.

 

Noen som kan betrygge meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Slapp av, det er nok ikkje så ille som ein kan få inntrykk av. Synest generelt at det er litt hysteri med kva gravide kan og ikkje kan.

Einaste eg i grunnen tek veldig alvorleg er å vere med på dyrefødslar med sjuke/døde foster. DET kan vere skummelt.

Ellers gjeld som regel sunn fornuft. Min sønn er heilt fin, endå eg hjalp til med nedskjering av storvilt. Har ikkje fått høyre noke frå jordmor om at det kan vere farleg (bur i eit typsik "jaktområde").

Sjangsen for at noke kan skje er der kanskje, men den er liten. Det er vel som med egg og salmonella, faren er der, men det er utruleg skjeldan det er noko gale.

 

Så slapp av, og ver heller førevar nestegong. Det har nok gått heilt fint!:)

Og om du ikkje klarar å roe deg, så kan du jo snakke med lege/jordmor, for å slappe betre av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...