Cupcake! Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Kjente meg så igjen når jeg leste monajenten sitt svar i ett annet innlegg. Der hun skrev at med spiral hadde hun mensen 60% av tiden. Jeg har det vel nesten på samme måte, småblødninger nesten hele tiden. (Altså ikke mensen men missfarget utflod i forskjellig grad). Jeg syns det er helt topp å være hormonfri, men er dette prisen?
*Rutletutt* Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Nå har jeg hormonspiral da, men det er helt topp! Har aldri mensen, jeg - har bare hatt noen småblødninger de 3 årene jeg har hatt min i. Har i tillegg blitt kvitt så godt som alt av mense-og el.smerter, og jeg var veldig plaget tidligere. Derfor jeg gikk fra babycomp til hormonspiral, må ha hormoner for å få vekk de plagene, og da var hormonspiralen den med minst hormoner i. Er veldig fornøyd:-)
Verbena Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Hadde kobberspiral først (ca 2,5år) og den forsterket at av menssmerter no helt forferdelig også hadde jeg lenger mens og blødde mer enn før jeg fikk den. Ble i tillegg et enda værre hormontroll, kjempe morsomt. Vil ikke ha det igjen om jeg fikk betalt. Nå har jeg hatt hormonspiral i 2,5år og er super fornøyd. De første 4mnd hadde jeg en god del små blødninger, de første 2mnd blødde jeg vel så å si hver eneste dag. Men når kroppen bare ble vant til den så ble alt supert. Har noen små blødninger innimellom, ca hver tredje mnd og blør bare bittelitt i 2-3dager. Så her er det ingen tvil, når denne har kommet ut og vi har fått en liten eller to sammen så er det tilbake på hormonspiral.
Gjest Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har hormonspiral og det er topp. Ingen mens, ingen merkbare hormonsvigninger, ingen bivirkninger hos meg etter de første 2-3 mnd og den er 99.99% sikker. Så jeg synes spiral er topp!
lille sprelle Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 jeg har kobberspiral. Har mensen ca 5 dager i mnd, men blør da veldig kraftig i 3 av dagene. Forøvrig er et et ypperlig alternativ for oss som ikke kan bruke hormonpreparater.
meg & to små vampyrer Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Jeg blødde hver dag så lenge jeg brukte hormonspiral. Ikke ble de vanlige blødningene eller smertene redusert heller.
Ennai Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har hatt hormonspiral i 2-3 mnd nå, og er fornøyd. Har nettop fått tilbake mensen etter fødsel, og smertene er kraftig redusert og det samme er blødningen. Når vi har fått de barna vi skal ha, er det rett tilbake til spiralen igjen :-)
Ksenia & Anjem Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Hadde kobber spiral- aldri mere...jeg blødde nesten hele tiden..var helt grusomt. nå bruker jeg yasmin p-piller og bløer i kun 2 dager, er såå deilig
simba>>>3gutter Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Har kobberspiral og er hittil veldig fornøyd, har mensen i fem dager som er to mer enn før, merker ikke noen til den. Ingen smerter eller ubehag! Har hatt deni åtte mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå