snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 sliter sånn med halsbrann og kvalme... cola: nei vann: nei eple juice: nei saft er dessverre ikke noe jeg liker noe særlig... føler jeg går tom for ideer ¨ måtte sitte og sove i går for ellers kunne jeg ikke sove noen med gode råd leste på den siden med råd men ikke noe særlig virket dessverre... gulrot va ok og spy, for de svir ikke.. men var litt tykt synest jeg.... knasker epler hele dagen, prøvd tørre kjeks... men må drikke er jo viktig de også...
*tobarnsmamma*i*august* :-) Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Mener å ha lest at melk skal være bra for halsbrann. Sjokolademelk, biola...
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2011 melk blir så fort surt inni varmen hvertfall om du vet den kommer opp om 1-2 timer men prøvde litt, men følte ikke de hjalp men takk for svar veldig snilt
lille frø, mor til to Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jeg drikker peppermintete og Mozell eller Cider. Godt med litt kullsyre. Vann i store mengder er litt kvalmt.
Petrine +spire=❤ Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Bland eplemost og farris. 50/50. Det skal være bra.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 titralac (trur eg det heite) hjelper litt, hjalp meg nåkken ganga når eg var gravid med førstemann. det er tabletta man kan svelge med vatn og fåes kjøpt reseptfritt på apoteket. ellers fungerer flytande gaviscon veldig bra, reine vidunderkuren. den fåes og kjøpt som sugetablett, men den har eg ikkje prøvd. ellers kan love hearts funke til en viss grad når det ikkje er på det verste. lykke til
mam85 Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Melk hjelper ikke.... prøv mandler eller love hearts
Lex Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Du kan ta noe som heter frutin som gravide kan ta. du får det på helsekosten å de er sukkerfrie. ellers fant jeg denne linken. kansje det står noe nytt for deg der. lykke til. http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/mage-tarm/halsbrann-og-sure-oppstot?gclid=CIq-tJC-raYCFYkL3godJyUuow
**lucy** Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Huff, stakkars deg som har både halsbrann og kvalme! Jeg har ikke fått halsbrannen ennå, men kvalmen gjør det vanskelig å få i meg nok drikke. Merker jeg er i fare for å bli dehydrert, og det er det jo kjempe-viktig å unngå! Jeg hadde mye halsbrann sent i svangerskapet forrige gang, og dette var det som hjalp for meg: 1. Drakk 1 glass cultura hver morgen (lurt for magen også). 2. Spiste lovehearts i store mengder. 3. Tok gaviscon når det var på det verste (men nå måtte jeg nesten løpe og spy bare ved tanken). 4. Holdt meg unna sjokolade, banan og generelt sterk mat. 5. Sov med en høy hodepute for å komme litt opp. Kvalmen Nå når jeg er kvalm drikker jeg små mengder vann. Et halvt glass kaster jeg opp av, så jeg prøver og supe litt gjennom dagen. Vann er ikke det verste å spy opp igjen heller.. Ellers kan det gå greit med farris og eplejuice. Jeg har også laget litt tynn smoothie. Det gikk faktisk ned. Legen min anbefalte meg å vente med å drikke til en halv time etter at jeg hadde kastet opp. Han mente også det var lurt å lage isbiter av vann eller eplejuice, som jeg kunne gå og suge på. Eventuelt også saftisbiter eller vanlig saftis. Mannen min lagde en kopp ingefærte til meg. Det var også ok. Ellers er det viktig å spise lite og ofte, men det vet du sikkert. Jeg spiser stort sett bare fine rundstykker med hvitost og agurk, pasta, grønne epler og yoghurt. Håper på et bedre kosthold etterhvert.. Lykke til!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2011 tusen takk så snille dere er da er de ut å handle i morgen og x fingre for noe virker tusen, tusen takk
NostraStoria Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Få tak i flytende Gaviscon, smaker ikke godt men den smaken varer i 2 sekunder. Hjelper sykt mot halsbrannen! Hold deg unna syrlig og sterk mat/drikke. Men eplejuice 50/50 med farris skal hjelpe mot kvalmen.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 Heldigvis har ikke halsbrannen slått til her ennå. Men med forrige holdt jeg det i sjakk med lovehearts. Hadde alltid lovehearts i veska og tok et par før jeg la meg og drakk godt med vann. Trodde ikke epler var det beste da, det er jo ganske surt og kan være forholdsvis hardt for magen. I alle fall fikk jeg problemer med epler når jeg var yngre og slet med magesmerter og oppstøt pga for mye syre i magen. Men kanskje noe annet med halsbrann under graviditet?
mim26 Skrevet 9. januar 2011 #13 Skrevet 9. januar 2011 der er et helsekost merke som er kalt "shine" og dem har et kosttilskudd som regulerer syrer ol. som heter "coral calc extra". redda ei venninne igjennom 4 svangerskap!
Oktobergutt2010:) Skrevet 9. januar 2011 #14 Skrevet 9. januar 2011 Yoghurt var en livredder hos meg da jeg var plaget med halsbrann
Aeris☆ Skrevet 10. januar 2011 #15 Skrevet 10. januar 2011 Titralac hjelper bedre om man tygger det! ta to stk å tygg ivei, og halsbrannen er borte!
Gloria ** Skrevet 10. januar 2011 #16 Skrevet 10. januar 2011 Peppermynte te og andre urte teer, vørterøl, farris, grapefrukt juice! Nam, nå ble jeg tørst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå