Gå til innhold

5-åringen min er veldig sjelden i barnebursdager..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere av barna på avdelingen hennes i bhg inviterer ikke til barnebursdag (muligens kun nabobarn og barn av venner isåfall), så vi har vært litt uheldig med det. I hele 2010 ble hun invitert i 4 bursdager, og hun var i 3. av dem. Kun 2 av invitasjonene var fra barn i barnehagen. Hun er også den eneste jenta på avdelingen som er født i 05. Venninna hennes går på den andre avdelingen, og det kun de to som er 05-jenter i barnehagen. Og denne venninna er bedt i bursdager stadig vekk. Jenta mi vet ikke noe om det, vet jeg om at det skal være bursdag hos noen sier jeg selfølgelig ikke noe til henne om det. Det er nok flere på den andre avdelingen som arrangerer barnebursdag.

Men det er aldri noe tema for jenta mi, hun etterlyser det heller ikke på noen måte.

Jente mi er veldig hjemmekjær, hun spør aldri om å gå å besøke venninna eller kompisen sin, det er alltid jeg som må foreslå det. Men veldig ofte når jeg sender melding til moren til denne venninna på søndagene skal de i bursdag. Er nesten litt sårt for meg dette her, hva synes dere? Er det uvanlig å være så sjelden i barnebursdag? Til høsten begynner hun på skolen, mulig at det endrer seg da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min var veldig sjelden i bursdag da han gikk i bhg, de var også kun 2 gutter fra det årskullet i sin bhg, og de fleste inviterte samme kjønn fra samme årskull på avdelinga, så lenge jenten din ikke syns det er dumt er det ikke noe å tenke på.. når hun begynner på skolen og kanskje får 13 jenter i klasse og skal i bursdag til alle kommer du til å savne bhg. tiden, hehe.. Er dyrt med alle disse bursdagene..

Skrevet

Jenta mi er født i 05, går i familie bhg og har bare vært i 4 bursdager i hele sitt liv.

Hun har bare hatt barnebursdag en gang og det var da hun ble 5 år. Før det har vi bare hatt familieselskap.

Regner med det blir mer når hun begynner i skolen.

Syns egentlig det er greit å slippe så mange bursdager nå mens de er små.

Da kan vi heller finne på mye annet kjekt på søndagene for hele familien.

Skrevet

Synes ikke det var så lite med 4 bursdager på et år. Har selv 05-jente og hun var i 2 bursdager i 2010. Skjønner at du synes 4 er lite hvis det er slik at venninna til jenta di er i bursdager hele tida og hun er den eneste du kan sammenligne situasjonen med. Synd å høre at de ikke går på samme avdeling i bhg.

Skrevet

Takk for svar:) Ja, synes også det er dumt at de to jentene ikke er på samme avdeling. Men de leker mye sammen likevel i barnehagen og besøker hverandres avdelinger, og er også sammen i førskolegruppa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...