Gå til innhold

har så lyst på salami

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å slutte å tenke på ferskt brød med salami og majones. Hvor farlig er det å spise en skive eller 3 med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke er gravid eller allergisk så er det bare å trøkke på

Skrevet

jeg har spist bøttevis med salami under begge av svangerskapene mine, og ungene er friske som fisker, så kjør på. ser ikke poenget med å være hysterisk..

Skrevet

Hvis du er gravid ville jeg ikke tatt sjansen.

Hvis du først får i deg listeria spiller det ingen rolle om du spiser en eller 15 skiver.

Skrevet

Stek smørbrød i ovnen med salami. Listeria dør etter fem minutter med ca 70 grader eller noe i den duren.

Ikke helt det samme, men veldig godt det også :)

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg spiste masse salami da hun gikk gravid. Fikk listeria og som følger av dette ble barnet døv.

Man trenger ikke være hysterisk, men litt sunn fornuft skader ikke når man har resten av livet til å spise salami

Skrevet

12:35 : Akkurat det du skriver der, om hva du gjorde, er et utrolig dårlig argument.

Hva om du hadde røyket under svangerskapet? Drukket alkohol? Kjører bil uten bilbetle? Osv. Ville du fortsatt brukt at det gjorde du og det gikk bra som argument?

Og ville du fått dårlig samvittighet om noen gjorde det og det ikke gikk like bra med dem?

Skrevet

Jeg spiser fersk fårepølse selv om jeg er gravid jeg altså. Men rører ikke pålegget om det har vært åpnet mer enn 3 dager. Fersk pålegg har tilnærmet likt ingen risiko hvis det er listeria og slikt noe du tenker på.

Skrevet

Spurte fødselslegen min om dette, og det var helt ok så lenge den var fersk og hadde lang holdbarhet. Spiste salami igjennom hele sv.skapet.

Skrevet

Jeg spiser også salami, har gjort det mye. Går bra her, er i uke 23 nå :)

Tror det er litt hysteri ute og går.

Skrevet

Anonym 13.27 vet du hva listeria er og hva det kan gjøre med ett foster?

Får håpe for ungen din sin skyld at du ikke får det siden du gambler med livet dets. Hva annet gambler du med?

Skrevet

Om det går bra eller ikke vil vise seg når babyen er født.

Du får ha lykke til!

13:27

Skrevet

>Hehe kunne skrevet dette innlegget selv. Har hatt eeevig lyst på salami siden jeg ble gravid. Spiste veldig mye dansk salami før jeg ble gravid med agurk og majones, og må si det er et stort savn. Jeg tror ikke det er farlig og spise det, nei, men jeg har holdt meg borte. Har nå kutta røyken også på dagen, så hadde nesten blitt for dumt om jeg ikek skulle kalrt å motstå salamien hehe, men gud som jeg savner den..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...