Gå til innhold

Sammenheng mellom dobbeltnavn og hvor vi er fra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig jeg tar feil, men synes ofte jeg ser en sammenheng... Nå tenker jeg på dobbeltnavn der foreldrene bruker begge navnene.

Har ditt / dine barn ett eller flere navn, og hvor er dere fra (fylke?)

Jeg har kun enkeltnavn på barna, er fra Akershus

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dobbelnavn, men ble kun valgt fordi begge vi foreldrene hadde det, tror det er mer vanlig med enkelnavn da her, er fra Nord Trøndelag :)

Ps : skal flytte til akershus jeg, vor i akershus er du fra? ( Vil i nærheten av lillestrøm vi da )

Skrevet

eldste har enkeltnavn og de to minste har dobbelnavn...er fra gjøvik!!

Skrevet

Er fra Nordand og nesten ingen fra hjembygda mi har dobbeltnavn (verken muntlig eller på papiret). Men jeg tror det er mer enn vanlig å ha dobbeltnavn i Nordland. Så vi er kanskje litt rare her jeg kommer fra:-)

Skrevet

Er fra andre siden av Akershus, drøbak.

HI

Skrevet

Er fra en liten plass i Finnmark der de fleste er samer. De fleste har 2-3 navn på barna + etternavn. Jeg har to navn på min datter, men de er langt fra tradisjonelle:)

Skrevet

Jeg har enkeltnavn, mannen min har dobbeltnavn - barnet vårt har dobbeltnavn, og vi er fra trøndelag. Vi ville ha dobbeltnavn siden vi valgte et vanlig navn som navn 1 og da kan det være vanskelig å skille han fra andre når han begynner på skole etc. Navn nr. 2 er veldig sjeldent, og det er bare 8 stk i norge som heter det. Navn nr. 2 er også oppkalling. Vi bruker begge navnene til daglig.

Skrevet

Jeg er en bondetamp fra Østfold, med nord-trønderske aner ;o)

Har tre unger som alle har to fornavn.

Skrevet

Vi er noe så sjeldent som to sunnmøringer med enkeltnavn...

Har ikke barn ennå, og har dermed ikke bestemt oss om vi vil ha enkle eller doble navn. Uansett blir det bare ett etternavn, har aldri hatt sansen for mange etternavn..

Skrevet

Eldste to har enkelnavn og to etternavn, de to yngste har to fornavn og 2 etternavn. Et av barna bor i Akershus, de andre 3 i Buskerud.

Skrevet

Jeg har dobbeltnavn med 4 vokaler og min mann har dobbeltnavn med 4 bokstaver. Men dattra vår har enkeltnavn med 2 vokaler

Skrevet

Mannen er trønder og jeg er fra akershus. Barna våre har enkeltnavn men vi har selv dobbeltnavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...