Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Når jeg har termin til sommeren er det 17 år siden min første fødsel som var både lang og vond. Har etter det hatt et keisersnitt. Hvordan blir denne fødselen? Blir jeg omtrent som førstegangsfødene igjen? Håper noen med erfaring fra omtrent det samme kan svare med;)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Hmm, mener å ha lest at man blir som førstegangsfødende å regne på færre år enn det uten at jeg finner ut hvor jeg har lest det hen for øyeblikket.
kinaputten Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 jeg har en datter på snart 19 og en liten en på 10 uker, så her var det et stort mellomrom Og jeg ble regnet som førstegangs igjen. Første gang fødte jeg 2 uker før termin og nå ble det 3 uker før. Begge fødslene fine fødsler, fødsel 1 var raskest på 3 timer og nr 2 tok 9 timer fra vannet gikk midt om natta (vannet gikk også med nr 1). Denne gangen var det mere vondt fordi han var en stjernekikker (tror det er det det heter), han kikket hvertfall opp når han burde kikke ned, noe sånt de forklarte meg Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Det der hadde min mor hørt også,at man blir som førstegangsfødende etter x-antall år.Og hun hadde 14 år mellom de to siste fødslene.De to første tok laaang tid,flere dager med meg,som var første,så litt kortere tid med min bror 3 år etter.Så når hun fikk en attpåklatt 14 år etter det,regnet hu med at det kom til å bli som med de første,og at det kom til å ta lang tid,være ganske smertefullt++ Men den ungen kom som en kule,alt var over i løpet av et par timer,og hun sa det var den beste og minst vonde fødselen hun har hatt:-)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Har man født en unge blir man aldri førstegangs fødende igjen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Når jeg fødte for 6 mnd siden var det 13 og 16 år siden sist. Begge de to første fødslene var raske, men meget vonde og måtte sy myyyye, særlig med førstemann. Når jeg skulle føde for 3 gang etter så mange år var jeg sikker på jeg kom til å få en fødsel lik den 1, men det ble den letteste fødselen av dem alle og fikk ikke en eneste rift. Hadde 7 gode cm etter en time fra det hele startet og ikke kjempevondt var det heller. Hadde en super jordmorvikar fra Sverige og jeg fødte på alle 4. Fikk også beskjed om at når kroppen har vært igjennom dette før er det ikke som førstegangs å regne.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Mente ikke å være anonym, Hilsen 12.57. Ps lykke til med fødselen.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Glemte meg igjen. 12.57
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har 21 år mellom mine to fødsler, begge vaginale, lette fødsler. Men den siste var desidert den letteste Ingen smertestillende, ingen smerter (!!) og ingen sting. Jeg var 40 da jeg fikk sistemann, og i super form straks etter fødselen. Selv om det var 21 år siden sist jeg fødte var jeg annengangsfødende Førstegangsfødende er man kun en gang i livet!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Jeg hadde 6 år mellom min første og andre fødsel. Det var mange som sa til meg at jeg da var å regne som førstegangsfødende igjen..Jeg spurte min jordmor om dette, og hun bare lo litt og sa at har man født, så husker kroppen dette, og man blir derfor ALDRI førstegangsfødende igjen...Min første fødsel tok for øvrig 18 timer, og den andre tok 7. Så det stemte i alle fall på meg :=)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 17.18: Dette ble jeg glad for å høre:) Skal føde min nr 2 etter 8 år siden sist! Hadde en grei fødsel ,men håper denne går mye raskere Good luck til alle! Det er vel forresten som de sier med d å lære seg å sykle.. Man glemmer aldri
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #13 Skrevet 9. januar 2011 Etter hva jeg har hørt går det ikke mer enn et par år før du er "tilbake til noemalen" igjen etter en fødsel, så om man skal "nyte godt av" å være videre eller mer elastisk enn ellers. Men man blir ikke som førstegangs igjen Det er nesten 7 år mellom mine to vaginale fødsler og det var lettere for kroppen å få ut nr 2 enda barnet var 500g større enn det første.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #14 Skrevet 9. januar 2011 Tusen takk til alle som har svart;) ser ut som det blir lettere fødsler selv om det er mangen år mellom... Får satse på det;) kjenner jeg gruer til fødsel allerede og er bare 8+4.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå