Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Svigermor er alene. Vi har et veldig nært og godt forhold og hun er her flere ganger i uka. Hun spiser middag her sa to gange i uka og det er utrolig koslig. Nå har det seg slik at jeg ikke får annen jobb enn vikariater og det går i minus hver mnd. Jeg har lenge tært på sparekontoen i håp om lysere tider. Nå er det tomt. Det blir for dyrt for meg å ha svigermor på middag og kaffe. Ja vi må spare på alle kanter men det er dette som jeg syntes er ekstra vanskelig. Jeg og mannen har skrevet ned stramt budsjett over innkjøpene sånn at det går akkurat. I januar nå kommer en utrolig stor strømregning og det går utover andre ting. Hvordan kan jeg forklare henne at jeg syntes det er den verste tingen å gi slipp på men at vi ikke har råd? Tips? Jeg er fryktelig lei meg nå for hun har bare oss og vi har det jo så fint sammen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Kan du prate med henne om det? Skjønner at det er vanskelig, men hvis dere har et nært og godt forhold så går det sikkert an å ta det opp på en delikat måte. Ellers er det jo ikke såååå mye penger dere får spart på kaffe og middager du ellers ville handlet uansett. Greit at alle monner drar, men tror nok du har mer å spare andre steder.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Si at hun må bidra litt da, så kan hun fortsatt komme.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jeg skjønner at dette er vanskelig. Kan dere skjære ned på utgiftene ved å servere billigere mat? Alternativet er at dere snakker med henne om det. Hvis dere sørger for å understreke at dere gjerne vil ha henne der fortsatt så vil hun kanskje selv foreslå at hun gir dere litt penger istedet for å risikere at hun blir såret. Lykke til, håper du snart får deg jobb!
ellen-propellen Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Hva har dere til middag når hun er der da? Min erfaring er at det koster ikke så mye mer med en ekstra porsjon,men om man lager en egen rett så koster det mye penger. Feks: om dere har kjøttkaker til middag så bir det vel bare 2 ekstra poteter til henne? Men om dere skal servere biff så drar jo summen seg opp. Og forklar henne situasjonen deres. Det kan jo være hun ønsker å bidra kansje ved å invitere dere på middag 1 gang i uka:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå