Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har lyst til å rømme landet og gifte oss der:)

Trenger tips,råd og andres erfaringer om hva som er viktig og tenke på,hvor tidlig ute man må være...ja rett og slett alt. Vi vil ha en borgelig vielse,så hvis noen har opplevd det også hadde det værtknall:D

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Borgerlig vielse i USA er ikke som i Norge. Man står ikke alltid forand en dommer. Noen ganger står man i nærmest et lokale hvor man trekker kølapp, blir ropt opp og står forand en skranke hvor en mann sitter bak et gitter. Du løfter hånden din og sverger på at opplysningen du har gitt er korrekte. Dermed er det " I Do" før han roper next!

Jeg så dette på et dokumentarprogram om noen dansker som giftet seg i en amrikansk storby. De var ikke helt forberedt på at det skulle bli slikt.

Så vær obs!

Husk også at dere må betale for vielse i utlandet. (ikke ambassade)

Skrevet

oi....å nei:(:( vil jo ikke at det skal bli så upersonlig og KJIPT.

Men takk for svar. pokker og...

Skrevet

Hvis du vil gifte deg i New York må du gjøre det på den norske sjømannskirken dersom ingen av dere er amerikanske statsborgere.

For at vielsen skal være gyldig i Norge må man, ved inngåelse av ekteskap i utlandet (bortsett fra Sverige), gifte seg på norske sjømannskirker eller ambasader/konsulat med vigselsrett ( dette gjelder ikke dersom en av dere har statsborgerskap i det landet man gifter seg).

En del velger å gifte seg borgerlig og veldig enkelt i Norge for så å ha en romantisk sermoni et annet sted i verden (og at de selv regner det siste for "Bryluppet"). For å undersøke videre ville jeg undersøkt og eventuelt tatt kontakt med sjømannskirken (dersom det er aktuelt for dere).

Jeg kjenner to (+ mennene deres) som har giftet seg ved sjømannskirken i NY og vært kjempefornøyde!

Lykke til!!

Skrevet

Men vi er ikke medlem av statskirken,så det er derfor vi ikke ønsker en vielse i kirken. Søren også hadde så lyst til å bare "stikke av",gjøre det enkelt og litt anderledes,men det virker vanskeligere enn jeg først trodde:(

Skrevet

Tusen takk=)=) Godt noen er drevne i datasøk;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...