Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere sengetøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

på sengene til barna og deres egne?

Lufter dere sengetøyet hver gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 gang pr uke.

Men vi har ikke barn enda, da.

Er ikke flink å lufte dynene og putene, men vasker/koker de ofte i maskinen. Ca 3 ganger pr halvår, kanskje?

Skrevet

Annenhver uke. Dette har vært oppe til debatt før her, noen skifter hver uke, andre mye sjeldnere.

Jeg lufter ikke noe som helst.

Skrevet

Skifter sengtøy hver 14.dag på alle sengene (også hunden sin).

Lufter aldri dynene, men fryser/vasker dem. Har vinterdyne om vinteren og sommerdyne om sommeren, før vintersesongen fryser jeg vinterdynene for å drepe alt av midd og det som er mulig av bakterier, sommerdynene vasker jeg i maskinen på 60 grader før sesongen.

Hvis du lurer på hvordan jeg fryser dynene så legger jeg dem i svarte søppelposer og fryser 2 dyner om gangen i fryseboksen i 2 døgn før jeg henger dem til tørk/tining på vaskerommet. Prosessen tar cirka en uke da vi har 5 dyner og 6 puter.

Skrevet

En gang i uka, sånn ca, men det kommer litt an på, egentlig. Blir det mye søl under sex skifter jeg uansett.

Skrevet

Ca hver 14 dag. Støvsuger madrassen og lufter dynene samtidig.

Noen ganger glemmer jeg vekk hele sengetøyet og blir helt flau når jeg kommer på hvor lenge vi har brukt samme....*flau*

Skrevet

Ca. hver 14 dag. Lufter det en gang i blandt,men ikke hver gang.

Skrevet

Vårt sengetøy byttes en gang i uken, henger da til lufting fra morningen til kveld. Vasker/fryser ca 4 ganger i året.

Junior sitt byttes etter behov, men minst en gang i uken, lufter også madrassen og sengetøyet hans da. Henger dynen over kanten på sengen hver morgen, og har en tøybleie under hodet hans som byttes etter 2 dager.

Skrevet

Hver helg, oftere ved behov.

Skrevet

Skifter hos voksne og barn hver torsdag:-) Lufter sengetøyet i vinduskarmen et par ganger i uka.

Skrevet

Annenhver uke. Lufter ikke så mye på vinteren, men prøver av og til. Lufter ved nesten hvert skift på sommeren.

Skrevet

Ca hver 10. dag på både vår seng og barnets.

Skrevet

Hver fredag, alle skiftes og luftes.. (men det skal sies at vi har en del sex, så laken skiftes oftere..)

Skrevet

Prøver å skifte annenhver uke, men må innrømme at det oftere kan gå lenger tid... :S Lillegutt sin seng er jeg nøyere på. Min latskap/glemsomhet skal ikke gå utover han...

Skrevet

Vi bytter hver uke. Sikkert ikke nødvendig, men føler det er godt å ha det rent nå som vi har baby her:)

Skrevet

Sengetøyet skal ikke rees opp eller luftes ,mener det er det siste som er blitt sagt i i.h.h til midden.

Rer du opp sengen så koser midden seg,om du lar sengetøyet ligge så dør de fortere!

Skrevet

Tørker ut

- Noe så enkelt som å la senga være uredd i løpet av dagen kan fjerne fuktighet fra madrass og laken, så middene tørker ut og dør, sier Stephen Pretlove, foreleser ved Kingston University i England.

Midden tar opp vann fra lufta ved hjelp av små kjertler, og ei luftig seng vil dermed gi midden mindre væske.

- Et godt råd er å legge dyna åpen, slik at senga får luft og tørker ut. Dette motvirker at midden formerer seg. Hvis du legger dyna pent sammen, beholder du varme og fuktighet, sier insektsforsker Reidar Mehl ved Nasjonalt

Skrevet

Hver onsdag hos baade voksne og barn

Skrevet

Annenhver uke, og om vinteren henger jeg ut dynene en gang eller to når det er skikkelig kaldt. Det skal visst drepe midden, men egentlig har midden aldri plaget meg. Godt å vite at det ikke er noen dyr inni der, da.

Egentlig er det litt rart at jeg synes annenhver uke er nok, når jeg skifter klær hver dag.

Skrevet

Hvordan vet vi om det er midd i sengetøyet ?

Skrevet

Det bare vet man. :)

Men jeg skifter langt sjeldnere på senga enn dere.

En gang i måneden kanskje.

Oftere hvis det er nødvendig, søl i senga eller noe.

Jeg har nok å gjøre om ikke sengetøy skal vaskes og tørkes så ofte!

Skrevet

Du kan få røde prikker eller klø i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...