lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Min sønn på 10,5 år har nå den siste måneden begynt å lukte veldig svettlukt. Han blir sint når jeg sier på en pen måte at han bør gå i dusjen, som han sier "det er jo bare 2 dager siden sist" Han har tidligere dusjet 2 ganger pr uke, men jeg ser jo nå at behovet er større. Har prøvd å google litt på gutters pubertet, men finner ikke mye om svetting og hvor normalt dette er tidlig. Er dette noe som kommer i begynnelsen av pubertetsutviklingen, eller senere? Nå har jeg lite kontakt med guttens far, så jeg føler ikke jeg kan spørre han når han kom i puberteten, i allefall ikke akkurat nå. Samboeren min husker heller ikke hvordan hans pubertet forløp. Hvordan begynte deres gutters pubertet? evt søskens om dere har fått noen info her.
Blubblubb Skrevet 10. januar 2011 #2 Skrevet 10. januar 2011 Sønnen min er akkurat fyllt ti og har luktet svette i snart ett år, særlig hvis han trener. Vi kjøpte en mild deodorant uten særlig parfyme og har snakket og tulla litt med det at han lukter liten hest hvis han ikke vasker seg eller bruker deo. Utover det har vi foreløpig ikke sett så mye til puberteten, annet enn at han er blitt veeeeeldig kul og klager over at vi maser og at han ikke får bestemme alt selv ;-) Så jo, jeg antar dette er begynnelsen, man at det kan ta en stund før det skjer så mye mer.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2011 takk:) fint å høre at det er helt normalt, regner da med at det er flere av kompisene hans som har samme "problemet".
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 11. januar 2011 #4 Skrevet 11. januar 2011 Så fint med denne siden. Min gutt er snart ni år, og jeg hadde ikke tenkt dette skulle bli ett problem enda hehe.. Han haaater å dusje så bør kanskje allerede nå begynne og forberede han på å gjøre det oftere?? Men når han først er i dusjen så får jeg han ikke ut igjen.. Så skal ikke være lett hihi. Bruker de roll on eller spray? når de er så unge? Har det noe å si hva slags klær de har på seg?
sjakkmatt Skrevet 11. januar 2011 #5 Skrevet 11. januar 2011 Min 10 åring har også begynt å lukte litt svette. Vet ikke om dette er vanlig, men synes selv det var litt tidlig. Har kjøpt en luktfri deodorant som han bruker etter dusjing.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 11. januar 2011 min svoger la merke til dette i jula, han kjøpte han derfor en deodorant som han fikk i julegave. Spray. Men tror jeg skal kjøpe en rollon eller stift eller noe til han. Noe som ikke lukter så mye som sprayen. Jo, er nok viktig å trene på å dusje oftere. Har allerede hatt noen kamper men min sønn om dette, fra å dusje innimellom bare 1 gang i uka til å måtte dusje 3-4 ganger pr uke er helt klart en overgang.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Har selv en gutt på 10 år og merker at han lukter litt mer. Men når du skriver at han dusjer kun 2 ganger i uken, er det alt? Her dusjer sønnen min annenhver dag og de dagene han ikke dusjer så må han vaske seg på de "utsatte" områdene. Greit de lærer seg god hygiene...unger som lukter er alt annet enn ålreit. Har startet med deodorant her og.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2011 Ja, han har hittil dusjet ca 2 ganger pr uke, har ikke vært behov for å dusje oftere. men som jeg også skriver er behovet for å dusje oftere der nå. Det er også en selvfølge at han dusjer når han har hatt gym på skolen, trent ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå