Gå til innhold

Hjelp.. Normalt at kynnere er regelmessige i uke 29??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare 29+1 i dag, alt for tidlig for fødsel!!

Men altså, kynnere som har kommet med 4 min mellom i ett par- tre timer nå.. Måtte til slutt inn på rieteller.no for å sjekke hyppigheten.

Men ikke noe vondt, bare ubehagelig som kynnere er.. Trenger jeg bekymre meg, tro? Hadde kynnere sist også, men ikke så regelmessig og ikke så sterke så tidlig..

Hadde en førstegangsfødsel på under 6 timer sist, så jeg skulle visst være veldig obs denne gangen..

Noen som har det sånn? Har drevet på litt i dag, maskert noen gulvlister og bakt noen kaker til bursdagsfeiring i morgen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde uansett ringt føden jeg så lenge de kommer regelmessig og hørt hva de sier.

Skrevet

Jeg valgte å se ann litt, for det var ikke vondt. Har hatt masse kynnere både i natt og i dag, men har ikke sjekket om de er regelmessige. Men de er fortsatt ikke vondere enn "vanlige" kynnere, så det er nok ingenting annet :)

Men litt skremt ble jeg i går. Kanskje jeg skal ringe jm og spørre i morgen hvis det er like hyppig?

Skrevet

Jeg har hatt det omtrent sånn som deg, og på omtrent samme tid i svangerskapet. Og før. Både i første og andre svangerskap. Jeg ble veldig stressa av det og var inne på føden og fikk målt livmorhalsen flere ganger nå sist. Uke 28 ca. Det var ingen tegn til åpning (selvfølgelig..). Det skal visst være normalt etter som jeg har hørt med flere, men det det kan muligens påvirke livmorhalsen hvis det fortsetter med tette regelmessige kynnere over lang tid. Sykehuset sykmeldte meg fullt i et par uker først og deretter 50% sykmeldt. Mye av grunnen var nok at dette stresset meg veldig, ikke akutt fare for for tidllig fødsel.

Jeg har også fått kynnerne av div. fysisk aktivitet, men det skal veldig lite til. Noen ganger virker det som det er bare luft i magen og sånt som utløser kynnerne. Jeg fikk beskjed av sykehuset om å ta det veldig rolig. Nå har det vært bra i flere uker (er i uke 34), men det kommer tilbake innimellom.

Sikkert lurt å ringe jordmor, om det ikke er noen akutt fare så kan du få råd om hvordan du skal forholde deg, om du skal ta det med ro, bli noe sykmeldt f.eks.

Skrevet

Tusen takk for erfaring og råd, AlmaN. :)

JM var ikke inne i dag, men da ringer jeg henne i morgen - bare for å høre hva hun sier.

Jeg som har vært sååå rolig hele dette svangerskapet blir faktisk ganske urolig av dette. Helt nytt for meg med regelmessige kynnere, også syns jeg det er skummelt tidlig! Selv om babyen har masse bevegelser som vanlig, så tenker jeg litt på ting du nevner her, livmorhalsen og evt åpning osv.. Men det er helt sikkert i orden, jeg bare tar livet enda mer med ro og følger jo litt ekstra med ;) Hønemor er og blir hønemor ;)

Skrevet

prøv å drikk myyyyyyye vann. da bør det kunne gi seg etter en times tid. plagdes selv med hyppige kynnere når jeg var gravid og hvile og væske var løsningen. trodde jeg drakk nok jeg (2 l om dagen) men måtte drikke 3-4 liter og da hjalp det masse på kynnerne:)

men ring jm uansett for å forhøre deg.... lykke til:)

Skrevet

Drikker over 3 l allerede, men på lørdagskvelden så drakk jeg enda mer og lå rett ut i sofaen.. Men kan hende jeg må hvile litt lenger enn bare noen timer ;)

Men jeg kan alltids prøve å drikke litt mer :)

Takk takk, dette går nok helt bra :) Men jeg har en så super jm at det ikke er noe å lure på - jeg ringer bare for å være sikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...