Gå til innhold

vanlig at stemor henter barnet i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn sammen og 2 har han utenom da..er det vanlig at vi som er stemødre henter dem i barehagen når det er pappas dag å ha barna(selv om mor er hjemme)?Vil vite om det er flere som gjør dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det spille noen trille da? :)

Skrevet

lurte bare på om det var vanlig:) Ser liksom ikke andre som gjør det:P

Skrevet

så det er far sin dag å ha barna, mor er hjemme og har barnefri, og du lure på om det er uvanlig at stemor hente i bhg? Då tolke eg det sånn at barna skal heim til far og stemor.. koffe skal då mor hente barna? det er jo huset til far og stemor barna skal hjem til.. og det er revnande likegyldig kven av desse to som henter barna...

Skrevet

Hvorfor skal mor hente barna når det er far som skal ha dem?

Dette var et rart spørsmål. Det spiller vel ingen rolle hvem som henter barnet i barnehagen, om det er søsken, stemor, besteforeldre osv. Den som har ansvar for å hente barnet (i dette tilfelle far) så er det han som bestemmer hvem som skal hente barnet. Han kan fint få sine foreldre til å hente, eller en nabo for den saks skyld....så hvorfor ikke stemor?

Skrevet

Når vi skal ha bonusbarna så henter den av oss som har mulighet til det. Vi henter som regel sammen, men jeg henter også alene når det ikke passer for far.

Skrevet

De som har barna en gitt dag, er ansvarlig for dem. Om far ikke rekker barnehagen må han finne andre til å ta hentinga.

De fleste samværsavtaler inneholder klausuler om at de først spør den andre biologiske forelderen, men om det ikke passer for den, er det den som har omsorg den dagen som må skaffe noen andre.

Noen andre kan være hvem som helst, besteforeldre, tanter, onkler, naboer, eller kjæreste, samboer, kone.

Jeg har henta ungene hans både i barnehage og på skole. Man får helt annen kontakt med de andre foreldrene når det er egne barn man henter, er så forbauset over hvor snakkesalige og smilende de andre foreldrene er når jeg kommer å henter egne barn, i forhold til når jeg hentet hans barn. Men da hadde jeg jo ikke barn selv, så ingenting å sammenligne med.

Er en jeg vet om i barnehagen nå som har skilte foreldre, der henter stefar titt og ofte og også stebesteforeldre, Ser også far på henting, men vet ikke om jeg har sett hans kone, men det er muligens fordi jeg ikke hvet hvem hun er, og det er en stor barnehage.

Skrevet

Tja det kommer ann på, det er ikke greit om far skal jobbe overtid eller lignende, han burde faktsk tilrettelegge jobben etter når han skal ha barna, det er greit stemor er med og henter, men ser ikke vitsen med at hun skal hente, men derimot får de barn sammen og barnet går i samme barnehage og hun skal hente og det er fars dag kan hun like så godt hente snuppa også.

Også ok at bf sine foreldre henter snuppa i bhg. jeg legger meg ikke så oppi hvem som henter når det er fars dager så lenge at det ikke er nye folk heletiden og slikt og ei heller at stemor henter slik han kan jobbe overtid da det er hans samværsdager ikke stemor.

Skrevet

Sånn fungerer det ikke i vår familie med dine, mine og våre barn. Her har vi ungene på faste dager og forholder oss til det på en best mulig måte. Med mindre vi begge to skal noe på gitte dager så opprettholder vi samværet. Her henter bonusforeldre barn på lik linje med foreldrene. Det samme gjør våre ekser og deres nye partnere. Hadde vi ikke hatt en slik fleksibilitet i familielivet vårt så hadde vi hatt det vrient.

Det er jo dessuten ikke bare far barna ser når de er på samvær, det er jo både søsken, venner, naboer og hos oss pusekattene som står høyt i kurs. Velger også å tro at ungene setter pris på meg.

Skrevet

Hvorfor skal far tilrettelegge arbeidet sitt? Jeg ser seriøst ikke problemet med at stemor henter barnet og at far kommer hjem senere. Jeg er så glad jeg slipper å samarbeide med flere av de kontrollfrikene av noen kvinnfolk her inne. Stemor er en like viktig omsorgsperson i livet til barnet som alle andre rundt. Selvfølgelig kan man dele på oppgavene som en "vanlig" familie.

Krever dere virkelig at far skal legge alt annet til side og tilbringe all sin fritid og ikke minst avspassere fra jobb for å få så mange timer som mulig med barnet? En familie fungerer på den måten at man deler på oppgaver, det går også på det å hente barnet i barnehagen (selv om barnet ikke er biologisk barn til stemor så betyr ikke det at hun ikke kan gjøre de samme tingene som far til barnet).

En stemor kan faktisk være viktigere enn en biologisk mor, til og med ha bedre tilknytning med barnet......

Skrevet

Nei... jeg var stemor å hentet ikke hans barn! Glad jeg er ute av den situasjonen nå!! Men var ikke far her hjemme, var barna hos sin mor!

Skrevet

"En stemor kan faktisk være viktigere enn en biologisk mor, til og med ha bedre tilknytning med barnet"

Dette hører nok til i sjeldne tilfeller og antagelig ekstreme tilfeller. Å gå rundt å tro dette som stemor er et tegn på at en lider av noe på det psykiske plan.

Skrevet

Man jobber ikke overtid når man har samvr med barna da går man hjem på normal tid, og har man ikke muligheten og hente barnet selv skal man si ifra til BIO mor først dersom ikke noe annet er avtalt.

Stemor er Stemor, hun skal ikke sitte og ta over fars rolle som omsorgsperson, hun kan være med og hente eller hente dersom far punkterer eller lignende. Har man fått barn så må man ta ansvar for de barna man har fått og da kan man ikke jobbe overtid og la steforeldre ta barna, en ting om far må jobbe overtid og hans foreldre passer barnet i mens.

Skrevet

00:59 : Som jeg skulle sagt det selv!

Skrevet

Jeg er stemor og henter og leverer nesten alltid. Men det er fordi barnet har korttidsbarnehage og vi jobber på skift.

Slik er dagene hos oss:

far drar på jobb 06.00

Jeg står opp med barna og leverer felles barnet og evt. stebarnet kl.09.00.

Henter stebarnet kl.15.00 når vi har henne. Far henter felles(eller jeg vi bytter på.) og kommer hjem til kl. 15.40. Jeg drar på jobb. (jobber som servitør)

Ser ikke på det som noe problem.

Skrevet

Hos oss er det jeg som har en gutt fra før. Min nye mann har både kjørt og hentet gutten min flere ganger dersom det passer best slik. Har aldri tenkt over at det ikke er vanlig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...