maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Er ikke så veldig lysten på å begynne på p-piller igjen..Og kondom er uaktuelt for begge to.. Tenkt litt på dette ladycompgreiene. Men er det sikkert? Og hvordan fungerer det i hverdagen? Stress? Erfaringer mottas med takk :-)
pifi med tre nurk Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 dette lurer jeg på og, så håper noen som har peil svarer
To tette og ei badehette Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Min erfaring ble 2år i oktober...he he Hadde helt mistet lysten (totalt blottet for alt av behov liksom!) etter årevis med hormonpreparater, så sexlysten kom som julekvelden på kjerringa her. Helt seriøst, så fungerer det flott dersom du kan styre deg og bruke et alternativ i de usikre periodene :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Vi vurderte det siden jeg ikke tåler hormoner eller kan bruke kobberspiral, men vi turte ikke ta sjansen. Syklusene min er ikke alltid like regelmessige heller så da reduserer det jo sikkerheten kraftig. Hva med kobberspiral da?
Karma! Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Har ladycomp. Virker hvis du har kontroll på syklusen din fra før. I begynnelsen lyser det veldig mye rødt og gult- alså begynnelsen og begynnelsen 6-8mnd kanskje og det selv om syklusen min var konstant :-/ synes den va knotete som prevansjon men super når vi skulle bli gravide ;-) btw så testet vi om d stemte med gutte og jente dagene (den viser liksom når d er størst sjangse for å få jente el gutt) og vi har nå en av hver hehe :-p
Kjærlighet <3 Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Min erfaring er at den fungerte helt fint, helt til jeg ble gravid :-p :-) Brukte den mellom nr to og tre i ett år før jeg ble PLANLAGT gravid. Ble gravid på første forsøk, så der fungerte den jo supert! Var bare å kjøre på når Lasycompen lyste rødt. Så begynte jeg å bruke den igjen når nummer fire var kommet til verden. Begynte da å bruke den i desember-09 og den så ut tl å være så presis den bare kunne. Jeg fikk hvertfall besøk av tanta på dagen når den Ladycompen sa tiden var inne. Helt til i november -10. da har den bommet totalt, vi hadde ubeskyttet sex dagen før forventet tante besøk, hadde lyst grønt lenge. Men hadde nok EL den dagen, eller dagen etter, istedet ;-) For ingen tante kom på besøk og 11 dager senere lyste det Gravid mot meg fra testen på badet :-D Er 13 uker på vei nå :-) Nå skal mannen steriliseres :-p
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2011 Hehe såpass ja! Nei da spørs det om jeg bare må slå fra meg tanken om det. Ble gravid på første forsøk etter p-pilleslutt sist, så trenger noe som er litt mer til å stole på:-) Vurderer egentlig ikke kobberspiral,synes det høres så "ekkelt" ut å ha noe metallgreier stående inni der. Ja jeg er sikkert sær! :-) Nei,spørs om det bare blir p-piller igjen da! Hallo vektøkning, kviser og festlige humørsvingninger..
*Rutletutt* Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Jeg brukte babycompsom både prevensjonsmiddel (i ca 1 år) og under prøvingen på nr 2. Jeg var veldig fornøyd. var litt uvant i begynnelsen å skulle måle tempen under tungen hver morgen før jeg stod opp, men det ble veldig fort en vane, og jeg syns ikke det var stress. Var uaktuelt for meg å gå tilbake på p-piller eller annen hormonprevensjon etter at vi fikk førstemann, og i og med at vi ikke ville vente all verdens lenge med å få nr 2 var også spiral uaktuelt. Tok litt tid i starten før compen ble "kjent" med syklusen min og startet å lyse grønt, men da den tiden var over gikk det veldig greit og den lyste vel rødt tre dager pr mnd + 1-2 gule (hvis jeg husker riktig). Da vi planla nr 2 var den veldig grei siden jeg fikk veldig god oversikt over syklusen min og hadde peiling før ikm at jeg nok var blitt gravid pga temp.målingene mine;-) Spiren satt i 2. pp. Jeg blir ganske lett gravid, siden det gikk på første forsøk med nr 1. da vi brukte compen som prevensjon i ca 1 år gikk det helt fint, så jeg oppfattet den som like sikker som p-pillen. En venninne av meg har gått på sin comp i mange år uten "uhell".
Monajenten Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Hva koster disse compene? Og hva er forskjell på babycomp og ladycomp? Er drittlei spiralen og annen hormonprevensjon er ikke aktuelt. Ikke kondom heller forsåvidt...så jeg sitter her fortsatt med spiralen og har mensen ca 60% av tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå