Gå til innhold

er ferdig med all cola drikkingen min....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har holdt opp i over 3 uker, før kunne jeg drikke opp til 2-3 liter om dagen...ikke bra, langt i fra, men var så avhengig.

kuttet ut, som sagt, men hadde tenkt å innvilge meg et glass på lørdagskvelden,og det tok jeg nå nettopp...

men det smakte rart, ekkel ettersmak, noe jeg aldri har kjent før, det var ikke godt i det hele tatt...

så nå er jeg forhåpentlig hvis ferdig med den avhengigheten......holder meg til godt, kaldt brønnvann jeg :-))))

+ at jeg fortsetter å gå litt ned i vekt :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er! :oD

Jeg kutta ut all brus i juni ifjor, det har vært veldig godt for både kropp og sinn :o)

Skrevet

Jeg elsker cola og skulle gjerne hatt styrken til å gå forbi det når jeg er i butikken:) Håper jeg klarer det, neste handlerunde er neste uke. Neste uke skal jeg også begynne å trene, så det har jo egentlig ingen effekt om jeg drikker cola samtidig!

Nå koser jeg meg med et par glass cider uten alkohol før jeg starter "på nytt" på mandag:)

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte med sjokolade!

Så herlig å høre at det ikke bare er meg :)

Jeg elsket sjokolade, helt avhengig. Tror jeg sjelden hadde en handletur i butikken uten å minste kjøpe meg en liten en. Gjerne en større til kvelden etter at ungene var køya også. Avhengig!!

Meen så ble jeg syk i sommer og fikk problemer med å spise. Jeg var uten mat i over 2uker første tiden før jeg gradvis kunne starte på nytt igjen. Startet med snop i høst, gradvis.

Mye er fortsatt godt. Men jeg har mistet denne fullstendige "må ha snop" følelsen som kunne overta.

Ren sjokolade liker jeg rett og slett ikke! Det er helt utrolig at det går an. Men enda mer fantastisk! Egentlig.....

Jeg er ferdig med sjokolade. Tror jeg bare skal prente inn at jeg "ikke liker sjokolade" fra nå av jeg. Huske hvor vondt det smaker om jeg tar et tygg eller prøver meg på to. For det er nettopp det det gjør.

Samtidig som jeg tror at jeg vil bli avhengig igjen om jeg likevell tar et fjerde og femte tygg.

Jeg har gått ned over 20kg uten å gjøre noe for det. Hvertfall ikke bevist!

Så virkningen er fantastisk! Ikke minst at det får så fryktelig mange vidunderlige ringvirkninger; som bøttevis med energi, finere kropp, bedre utholdenhet. Det skal ikke mye til..... Selv merket jeg bedring etter de første kiloene..... (Å nei, det hadde nok ikke noe med at jeg var/hadde vært syk å gjøre)

Skrevet

så flott å høre, at andre også klarer å slutte...iallefall uvanene det er å spise å drikke for mye i hverdagen.

jeg har holdt opp med cola i ca 3 uker, og også vært flink til å ikke spise for mye snop, og har klart å gå ned 5 kilo allerede, og det er oppløftende, da jeg også er i gang med å slutte å røyke....må tape noen kilo, før jeg slutter med røyken, for da går jeg vel opp igjen....målet mitt er å holde meg på vekta mi, som nå er 66,2 kilo.....er ikke så galt det, er 1.68 høy.

men noen kilo til skader ikke, for de ligger på litt feil plass de kiloene mine...men etter 5 barn, så kan jeg vel ikke klage..

:-)

vi er nok flere her inne som er flinke ??

Skrevet

Hvor lang tid gikk det å miste kiloene ano`mum?

Er spent på om jeg kommer til å gå noe ned når jeg har sluttet med cola og snop:)

Skrevet

Jeg er litt usikker jeg. Startet jo på feil måte siden jeg startet med å være syk.... Da raste jeg ned over 10kg på bare noen uker.

Men i høst har det vell vært ca 1kg i uka. Nå har det stått på stedet hvil i over 1mnd. Selv om jeg ikke har spist/drukket så veldig julete. Tipper det bare er ei periode.

Jeg har også opplevd å stå på stede hvil i ei uke eller to, for så å dumpe brått ned. Hva som skjedde da vet jeg heller ikke? Men har hørt at det er normalt under slanking? Muskler mot fett er ikke alltid like greit når det gjelder vekta ;)

Lykke til med sukkernedtrappingen; det er helt herlig når abstinensene har gitt seg!! Må ha, bare må ha ;)

Skrevet

Takk:) Jeg har hatt mine sunne perioder noen måneder før jeg ble gravid. Da jogget jeg annenhver dag før frokost og spiste sunt. Merket jo humøret og energinivået var mye høyere enn nå når jeg spiser usunt og ikke trener. Så imorgen bærer det til treningsstudio for en omvisning og veiledning der, gleder meg vilt:)

Skrevet

Hei:)

Jeg hadde en kompis som "levde" på cola,tilslutt fant han ut at han bare måtte slutte med det og gjorde det på dagen.Og kiloene raste av han,iløpet av noen uker-toppen 2 mnd-hadde han mistet 13 kilo:-)Og det var bare pga brusen:)

Skrevet

;-)

sånne eksempler liker jeg :-))

rart at det er mulig å gå så mye ned bare pga brus, men det er vel derfor den ikke skal nytes i tide og utide..

fikk sånn rar ekkel smak etter cola i går, det var ikke godt, så bra var jo det da, men jeg hadde jo gleda meg masse til mitt ene glass cola...hehe...

ble skuffa over at det ikke var bedre, og kan ikke skjønne hvorfor jeg har drikke så uendelig mye av den...

men men...nå kan jeg konsentrere meg om mine andre uvaner :-))

Skrevet

Så flink du er * 5 om dagen *!!

Kuttet colaen selv nyttårsaften, men drakk et halvt glass på fredag da min eldstesønn hadde bursdag... fy så stygt det var. Heldigvis egentlig for da er det ikke noe problem å la vær å drikke resten av flaska som står i kjøleskapet. Var som deg totalt avhengig og drakk ca 2liter pr dag, men nå er det total stopp!

Merker allerede at jeg ikke er så oppblåst som jeg brukte å føle meg. Også håper jeg at null cola + litt trening skal sørge for å stramme opp magen og låra. Trenger egentlig ikke å gå ned noen kilo, men stramming DET trengs!!

Vi er flinke!

Skrevet

for å dytte opp litt, så kan jeg si at jeg gravde litt ekstra inn i klesskapet i dag, og fant en bukse jeg ikke har gått med på evigheter, og tenkte kanskje den passer nå....og jada, den passer, men er alt for stor, så må ta belte inn 4 hakk, og det er bra synes jeg....kiloene renner av der de skal..

:-))

andre som føler de er flinke, og trenger å skryte av seg selv?? her er det lov :-)))

Skrevet

Rått!

Skal gi det et par uker til med null cola og trening før jeg gir meg ut på en test runde i skapet!

Skrevet

Gleder meg :-))

Skrevet

jeg kuttet alt av sukkerholdig mat og godis og gikk ned 15 kilo på et blunk..

Aldri mer skjelvende desperat leting etter hva-som-helst-søtt-i-skapet-etter-middag-og-utover-kvelden..;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...