Gå til innhold

termin 1.oktober


vaness

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gratulerer til deg. Jeg testet positivt selv i dag. Lykke til i svangerskapet. håper alt går bra.. blir spennende å følge med på alle de andre også som kommer inn her etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet også positivt i dag, med termin 1. oktober:-)

Har også en del tidlig-gravid symptomer, men kjenner at jeg ikke tør glede meg riktig enda. Hadde MA i oktober 2010.

Spennende tid nå fremover!!

 

Gratulerer til dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye.. Jeg fikk positiv test i går, og har termin 2 oktober... :) Tør ikke å slippe jubelen løs, før jeg har vært hos legen å få bekreftet at jeg er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dg tidlig begynte jeg å blø... :( så jeg regner med at det kanskje var en kjemisk graviditet eller at jeg har mistet... Jeg trodde at det skulle gå bra denne måneden, men nå ble jeg bare lei meg istedet... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... :) Dette var egentlig den siste måneden vi kom til å prøve på grunn at jeg ikke vet om jeg får fast jobb fra august.. så dette var veldig kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei rose 85!

Det er mange som blør tidlig i svangerskapet. Det trenger ikke å bety at du har mistet. Du kan ta to hcg tester hos legen din for å finne ut om du har riktig stigning eller be om tidlig UL i din uke 6 / 7 for å se om det er foster der og om hjertet banker. Det trenger ikke å være over!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått skikkelig blødning.. værre en vanlig mensen.. Tok en test i går, og den var da negativ... Så jeg regner med at det ikke er noe mer.. :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaness: Samboeren min vil at vi fortsatt skal prøve, noe jeg vil også... Men jeg er så redd for at vi ikke skal få inntekt til barn nr.2 kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok test på lørdag kveld og søndag morgen. Begge like positive. Første gang gravid, og syns dette er veldig merkelig følelse.

 

Kjenner symptomer (som jeg ikke visste var symptomer, og som jeg forklarte med andre ting). Det blir uansett en spennende tid framover. Det var ikke planlagt, men heldigvis ligger ting til rette for at alt skal gå bra mtp. mann, utdannelse, jobb, hus og økonomi. Nå gjelder det bare å håpe på at ting skal gå bra de neste 2 mnd!

 

Termin 1 okt

 

P.S. Når bør man bestille legetime, og hva skjer på denne første timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle:):) Testet selv positivt på søndag, foreløpig termin 7.oktober:) Krysser fingrene for at det går bra for oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 3 oktober. Dette blir nr 2 :). Har hatt symptomer i en og en halv uke allerede. Oppblåst mage og mensmurringer. Nå har også kvalmen kommet forsiktig... Krysser fingrene for at det går bra for oss alle:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forepøpig termin 8 oktober :D Dette blir vårt 2 barn<3 Gleder meg veldig :D Men lurer på åssen det blir med skolen.. (går siste året på vgs og skal bli lærling i år..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!:-)

Jeg tok selv test fredag kveld, og den var positiv:-) Ca termin 4.oktober.

 

Kjenner allerede symtomer selv, kvalme, økt matlyst, ømme bryst etc.

 

Har et barn fra før av, og gikk til legen tidlig sist. Var faktisk hos legen i går. Ikke nødvendig å gå så tidlig, men er godt å få "bekreftet" at man er gravid. Tok noen blodprøver som er normalt når man er gravid (blodtype, HIV, jernmangel tar noen). Noen ganger tar de blodtrykket, men gjorde ikke det i går. Er så tidlig så ikke så mye annet å sjekke enda. Jeg skal til en tidlig ultralyd eneste for tok CT uten å vite at jeg var gravid, og da bekymrer strålingen meg. Litt usikker på termin også, så da er det greit med en tidlig ultralyd for å vite sikkert:-)

Normalt kan man gå til jordmor fra uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

På første legetime fikk jeg helsekortet (som følger deg hele svangerskapet) + innvendig ultralyd får å sjekke termin siden jeg har hatt så uregelmessig mensen. Deretter søkte legen om sykehusplass (bor i Oslo). Mange sier her at man kan vente med dette men hvis du har et ønske om å føde en spesiell plass så hvorfor vente? Selv har jeg fått plass på Riksen.

 

Lykke til fremover alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...