Snupi27 Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 er det samme greia eller 2 forskjellige ting? jeg tenkte å prøve lavkarbo for å gå ned noen kg, så leste jeg litt og ble usikker på om lavkarbo og ketolyse ikke er det samme? jeg trodde egentlig det.. er det dumt å bruke denne metoden når man ammer? nå er han 7 mnd så han er ikke avhengig av melken, han får fast føde 4 ganger daglig.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er mest på lavkarbo, men vet såpass om ketolyse at en ikks skal gå på den luren hvis man ikke er veeeeeeeldig overvektig. Og man skal ha en del tilleggs tilskudd av vitaminer, for det mister man i kosten!!!! Ër ikke veldig mye jeg vet om Ketolyse, men jeg hadde holdt meg til lavkarbo... Den kan du kjøre akkurat som du vil... mye eller lite... Noen kutter bare poteter, ris, pasta, sukker, hvete (brød) og spiser mer grønnsaker og slike matvarer med lite karber i... Mens andre igjen holder seg på et veldig lavt karber nivå... Men en ting jeg har lært er at vann er super viktig!!!!!!
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Ketolysedietten er en "ekstremversjon" av lavkarbo, altså at du skal ha noe sånt som 20g karbohydrater gjennom en hel dag. Det får kroppen til å produsere ketoner (hvis jeg har skjønt det rett). tror ikke ketolyse anbefales når du ammer pga stoffer som skilles ut i melka. Men vanlig lavkarbokosthold er bare bra Skal begynne med det selv nå, når jeg bare kommer meg litt etter fødselen.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Lavkarbo er generelt å spise lite karbohydrater. Det finnes mange retninger innenfor lavkarbo, som f.eks lindberg, skaldeman, atkins ++ Ketolysekuren er også en retning innen lavkarbo. Etter mitt andre svangerskap slet jeg veldig med de siste kiloene jeg ville ha av. Jeg prøvde å "trene og spise sunt" og alt det der, men følte ingenting hjalp, så jeg hev meg på ketolysekuren. Jeg var 64 kg når jeg startet, og 58 kg etter 5 uker. Og jeg gjorde ingenting annet enn å spise vanlig ketolysemat. Så for MEG virket ketolysekuren veldig bra, og jeg må si dette må være verdens beste slankekur. Jeg var ikke sulten èn gang, og jeg unnet meg såå mye godt underveis ;-) Jeg gikk ikke lenger ned enn 58 kg (det er min normalvekt), så da sluttet jeg etter en uke uten vektnedgang. Gikk ikke opp ett gram i ettertid (det er veldig vanlig å gjøre, men jeg gjorde det ikke..) og har holdt vekta nå i 3 månder uten å gjøre noe særlig for det. Deilig! Sjekk ut lavkarbo.no for oppskrifter og mer info! Lykke til.
Snupi27 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2011 takk for svar! jeg hsr vært på lavkarbo.no men jeg finner ikke ut hvor mye jeg skal spise, hvor mange ganger om dagen og hvor mange karboer jeg skal ha i meg =)
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Det er ingen regel på hvor mye og hvor lite du skal spise. Spis når du er sulten, og spis til du er mett, men hold deg under 15-20 karbs om dagen. :-) Spis rent kjøtt, grønnsaker (ikke grønnsaker som vokser under jorda, som f.eks poteter og gulrøtter), ren fisk, egg, bacon, ++ Du kan også spise mange meieriprodukt, men velg alltid den feteste varianten. Velg alltid meierismør fremfor lett smør, ekte majones fremfor lett majones, sæterrømme framfor lettrømme o.l. Anbefaler deg å ta en titt innom denne bloggen; http://lenabeatrice.net/ der finner du alt du trenger å vite, pluss en bunch med gode oppskrifter! :-)
Gjest Orkideen Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Man anbefaler vanlig lavkarbo og ikke ketolyse når man ammer. Du ber lese på lavkarbo.no om de ulike kurene og velge ut den kuren du synes passer best for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå