Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Hva gjør den ene og hva vil personen oppnå?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Hersketeknikker kan være så mangt. Hva vedkommende vil oppnå er lettest å svare på: å få viljen sin, "overkjøre" den andre etc etc Å underminere den andres mening, gi uttrykk for at den andres innsats ikke er bra nok... Noen er veldig åpenlyse,mens de fleste er mer subtile og vanskelige å sette fingeren på.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Tiltalemåter som "lille venn", "lille jenta mi", "kjære deg" med en syrlig undertone er typisk hersketeknikk. Gjerne med neimen, jamen eller hør nå her først...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Ok, takk for svar begge to. Har på følelsen at kjæresten min driver å skal kontrollere meg nå.. Fått advarsel den siste dagen at jeg burde være forsiktig og at han kan bli farlig.
Tante Blås Squaw Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Har han advart deg om det? Det er i så fall ingen hersketeknikk, men et tydelig tegn på at han ikke er riktig skrudd sammen! Man truer ikke folk!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 Neida..Beklager - var litt uklar i det jeg skrev. Har prata med noen om hva som skjer hvis jeg vil være alene eller noe, en helg.. Og de mener at jeg burde være forsiktig fordi på måten han oppfører seg tyder ingenting på at det blir bedre.. Bare værre.. Og at han kan bli farlig. Jeg skal til legen på mandag, og det må jeg takle på min egen måte.. skal ta abort.. Sa til kjæresten min at jeg ikke ville ha besøk denne helga fordi jeg ville være alene nå, slik jeg trur jeg takler dette best. Slik at jeg får ro og får tenkt og ikke alltid ha folk rundt meg. Han sa til meg at jeg var fryktelig avvisende mot han fordi jeg ikke ville be han på besøk i denne helga.. Han har fått det for seg at han SKAL komme HVER helg! Uansett om det passer eller ikke.. Så fikk jeg melding at han reiste UANSETT! Han SKULLE hit. Fredagen kom, jeg venta noen timer på neste melding av han.. Han satt 2 timer unda her jeg bor, og venta på videre buss hit. Jeg sa godt ifra allerede torsdagskvelden aat jeg ikke ville ha besøk - dette sa jeg igjen da han satt 2 timer unna her. Han gidde seg ikke, tok bussen til nabokommuna.. Og etter noen timer, nærmest han kom hit jeg bor. Jeg holdte mitt og sa jeg ville være alene og at han måtte nesten bare akseptere det. Han reiste tilbake til nabokommuna, videre til det stedet 2 timer unda her.. Satt der resten av kvelden og tok å reiste til NABOKOMMUNA IGJEN! Men nå med tog. Han sier han ikke har penger til å reise hjem..Men han hadde jo slippi det om han hørte på meg allerede torsdagskvelden? Eller reiste hjem igjen da jeg sa det enda engang til han? Han hadde bare igjen penger til litt mat på gatekjøkkenet..Kjøpte litt mat.. Jeg sa jeg hadde gått tom på kortet (mobiln) så fikk ikke svart han av den grunn.. Da sa han at han skulle kjøpe ladekode til meg? Men han hadde jo ikke penger? Ihvertfall det han sa.. Idag har jeg fått vite at han har reist att og fram her i kommuna hvor jeg bor, og tatt toget flere steder.. Også fått tilbudet om å være hos en kompis.. Men nei, han har jo penger på å komme seg hjem? Hvis han har penger til å reise slik att og fram! Han sier også at han skal Ligge ute HELT TIL vi møtes igjen.. og dette blir ikke før jeg føler jeg har bygd meg opp igjen.. og føler det er greit. Han blir også sur hvis jeg får venner på facebook, da MÅ han legge de til å holde oversikt over hva som skjer! Meldinger og anrop skal han også se.. Ellers blir han så "lei" seg at jeg får dårlig samvittighet! Jeg føler meg utrulig dum og hjerteløs.. dette er kanskje ikke at han prøver å herske over meg.. men på en måte føles det slik..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Gjør det slutt nå!!!!!! Er litt nysgjerrig på hvor gamle dere er, men det er ikke vesentlig. Gjør det slutt!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 Kontrollfreak, sjalu, og liten selvtillit av en annen verden han der... Med NULL tiltro på deg. Hold deg unna han, han vil bare bli verre og verre og verre... Trust me, jeg har vært i lag med en slik, og har senere klart å avverge forhold tidlig når jeg har "sanset" slike tendenser hos nye "beilere" . Det ender opp med at han sjekker kilometerstanden på bilen din, avlytter mobilen, terroriserer deg med sms når du er borte...(min x viste seg å være syklig sjalu). Er det han som er faren? Siden du skal ta abort? Hvis så er, så tror jeg nesten du gjør et klokt valg med å ta abort... Ellers blir du aldri kvitt han...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #9 Skrevet 8. januar 2011 Huff, kom deg unna! Dette er jo skummelt!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #10 Skrevet 8. januar 2011 Hvor gamle vi er.. Han er godt oppi 20 åra.. og jeg nærmer meg 20.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #11 Skrevet 8. januar 2011 Trudde vel egentlig det ikke kunne bli værre ;o jeg blir sliten av dette og hans oppførsel helt siden den dagen jeg sa jeg trengte å være alene.. Han har aldri vært slik før.. Altså, jeg får ikke lov til å slippe handa hans omtrent, da kommer han og skal "fiske" den tilbakee.. jeg kan heller ikke gå til et annet rom alene uten at han skal komme etter.. Ikke merka dette før nå, men når jeg tenker etter så.. har jeg faktisk merka endel ting! Han som er faren ja..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #12 Skrevet 8. januar 2011 Ja, nettopp... Du er såpass ung at du ikke har vært ute så mange vinterdager tidligere (ikke vondt ment!) og dette utnytter han. Ikke for det, han høres utrolig umoden ut selv også. Kjip situasjon. Tror du burde passe på at du er på et trygt sted sammen med venner/familie når du gjør det slutt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #13 Skrevet 8. januar 2011 Har svart deg to ganger allerede (det første svaret, og der jeg skrev at jeg har vært i lag med en slik), men alle gode ting er 3; Du har egentlig ikke noe annet valg enn å gjøre det slutt. Godtar du denne oppførselen, så har du rett og slett mistet din frie vilje, din frihet og selvstendighet. Du vil føle deg fanget, den følelsen er ikke ny for deg ser jeg i det siste svaret fra deg, men tro meg; det kan bli VELDIG MYE VERRE. Han kan lage et helvete for deg etter aborten, om han vet om det. Hvis han ikke vet om det vil jeg faktisk anbefale deg at han ikke får vite om det. Han vil bruke aborten mot deg, gi deg dårlig samvittighet (ikke nødvendigvis fordi du tar abort men fordi du gjør det mot han, om du skjønner). Blir han plagsom- kontakt politiet og fortell dem hva som skjer. Jo mer du tenker etter, jo flere episoder vil du huske. De subtile tegnene, episoder som kan tolkes på flere måter... Huff, jeg blir så lei meg av at vi jenter klarer å rote oss borti slike typer:(
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #14 Skrevet 8. januar 2011 Kjære deg, du skal være så innmari glad for at du tok abort mtp å ikke ha noen biologisk connection med kjæresten din, for du må KOMME DEG UNNA UMIDDELBART!! Varsellampene blinker her, for det høres akkurat ut som min x..... Og han var psykopat. Jeg var i jerngrepet hans i nesten 9 år før jeg kom meg unna, og jeg er så sinnsykt glad for det den dag i dag! Livet begynte på nytt igjen. Det kunne i verste fall ha endt med han, for han tok kvelertak på meg 3 ganger i løpet av den tiden, og brøt ned selvtilliten min til den nådde bakkenivå. Kom deg videre med en gang, jeg lover deg at livet ditt vil ta en ny og bedre vending ved å komme deg unna han allerede nå, før dere faktisk setter barn til denne verden. Da er du aldri kvitt han.... Du er verdt så mye mer enn å la deg tråkke på av en simpel psykopat. Husk at han trenger å få tråkket deg ned og bruke sin hersketeknikk på deg, for å føle seg bedre, for slike mennesker sliter i bunn og grunn med innmari dårlig selvtillit selv. Tro meg! Lykke til med å skaffe deg et nytt og bedre liv. Mr Perfect dukker opp, og dette er ikke han!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #16 Skrevet 10. januar 2011 Det går så og si greit.. Var hos legen idag, og ble deretter sendt til sjukehuset.. fikk tabletter som avslutter.. og skal tilbake dit onsdagen. Kjæresten likte ikke dette så mye.. han kom med at han ville starte famillie med meg osv.. Men jeg er ikke klar enda føler jeg, noe kanskje han har siden han er noe eldre.. Han er fortsatt i nærheten.. og sier han fortsatt skal være her helt til vi møtest igjen.. dette veit jeg jo ikke når blir, siden jeg ikke veit åssen det blir etter onsdagen.. da blir han bare sur og kommer med frekke svar.. Men når han er så...dum og ikke klarer å akseptere mine valg, eller ønsker.. kan han ikke forvente at jeg skal ta han imot med åpne hender med det første. Dette er vanskelig nok enn at han skal komme å gi meg dårlig samvittighet. Så, merker jeg vel fort hva som skjer videre.. trur dette forholdet kommer til å ryke ganske fort!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #17 Skrevet 10. januar 2011 Ikke vent på hva som skjer videre. Si tydelig til ham (på telefonen altså, når han IKKE er hjemme hos deg!) at han ikke er kjæresten din mer, og at bl a den oppførselen han hadde i helga, med forsøk på å beleire deg i ditt eget hjem, har overbevist deg om at han benytter hersketeknikker og er kontrollerende. Fortell han at dette kan du ikke leve med, og at du ikke ønsker å leve som en marionett han styrer. Når han prøver å tvinge seg på deg igjen, la døra være låst. Jeg tror som dine venner (utifra den korte beskrivelsen din) at denne mannen kan bli farlig, ja.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #18 Skrevet 11. januar 2011 Det er vanlig at eldre gutter, (ofte rånere) av en eller annen grunn, finner seg unge søte usikre jenter de kan kue, ta til eie. Dominere, gjøre med barn og fange dem forever. It is an old tale! Han utnytter seg av at du er naiv.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2011 #19 Skrevet 11. januar 2011 Syns hele beskrivelsen av fyren er creepy. Bra de ikke er knyttet sammen av et barn.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #20 Skrevet 14. januar 2011 Jo, det synes jeg også er bra. Tok abort igår! Og nå sier typen at han skal gå hit jeg bur! Ahh -.- Jeg orker ikke han nå..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #21 Skrevet 14. januar 2011 Vanligvis sier jeg ikke dette om abort, men bra for deg! Nå har du mulighet til å komme deg bort og ikke ha noe mer med ham å gjøre. Stå på og kom deg unna! Du er ung og har fremtiden foran deg
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2011 #22 Skrevet 16. januar 2011 Nei, jeg også synes det er bra.. som flere har skrivi så hadde jeg aldri kommet meg unna han hvis jeg hadde beholdt.. Jeg prøver å komme meg unda, bare at han kommer med trussler og han kan like godt stå å vente på meg rundt om kring før så å få tak i meg, redd jeg ikke veit hva han hadde finni på da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå