Gå til innhold

En regning har gått til namsmannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og det blir vel trekk i lønn? Jeg er arbeidsledig nå og derfor det har gått som det har gått desverre. Er nå spent på hva dem finner ut at dem kan trekke, da inntekten min ikke er rare greien fortiden.

Har ca utbetalt 6000 kr hver 14 dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De ringer deg, og gir deg muligheten til å ordne opp. De kan å dele opp regninga, og namsmannen kan å ringe selskapet å få ned regninga litt. Men alt avhenger vel hvor villig du er til å betale...

Skrevet

Litt lurt å opplyse kreditor om dette, gjerne dokumentere med lønnslipp fra nav. Det kan også bli utleggspant i bolig, eller i motorvogn. Eller namsmannen kan komme hjem til dere å ta en titt om det er noe å selge. Men det er ikke særlig sannsynlig.

Grunnen til at det er lurt å opplyse kreditor om dette, er at da lar de kanskej være å gå til namsmannen. Det koster DEG 1.500,- ekstra i gebyr til namsmannen. Det er det ikke kreditor som betaler, de legger ut, men krever tilbake med renter.

Du kunne jo ha tilbudt et eksigibelt gjeldsbrev. Da er det lengre foreldelsesfrist etc. Ha en dialog med kreditor. Dessuten ville du ikke da ha fått betalingsanmerkning og lettere ha kommet til ordning med banken din om å låne til større regninger. Er det gått til namsmannen har du desverre fått betalingsanmerkning og det er vanskeligere å få lån, om du skulle virkelig trenge det.

Skrevet

Dette er i og for seg en liten regning på 20000 kr så vil ikke henge så lenge "I" sånn sett og er jo villig til å gjøre opp for meg. Kreditor var jeg i kontakt med her for en tid tilbake,men var ikke særlig villig til å gjøre noe. Cresco er et forbanna møkkaselskap som jeg tror tjener mye på å "hove" inn penger fra det private. De er jo helt desperate, ringer å maser så og si hele tida. Men uansett, nå har det gått som det har gått:( og skal betale så mye jeg kan hver mnd for å bli kvitt dette. Lån trenger jeg ikke)

Skrevet

Om du tar kontakt md Cresco nå så kan dere sikkert komme til en løsning.

Om regningen går til Namsmann vil den doble seg (pga. renter, salær og omkostninger ved sak). Så det er lurt å ta tak i dette nå!

Skulle det likevl gå via Namsmannen og du blir erklært betalingsudyktig pga. lav inntekt så vil dette likevel ikke forsvinne og det vil påløpe renter helt til du begynner å betale. Cresco, eller deres inkassobyrå, vil ta jevnlige kredittsjekker av deg for å se om du har økt inntekt og de vil jevlig sjekke din økonomi for å se om du kan betale.

Ta tak i dette NÅ!

Hilsen ei som lærte den harde veien, men som nå har gjort opp for seg:-)

Skrevet

Renter vil ikke stoppe å løpe når du begynner å betale.

Renter vil løpe til du er ferdig å betale.

Cresco er ikke et møkka selskap, men et etablert inkasso selskap. Et inkassoselskap tjener faktisk penger på å kreve inn forfallte krav, det er jo det som er å være et inkassoselskap. De tar jobben fra den opprinnelige kreditor, mot et vederlag. Det er slik de faktisk tjener penger.

Du HI må gjøre noe med innstillingen din. Hvordan kan noen som har inn 12.000,- per mnd si at en regning på 20.000,- er en liten regning.

Det går ikke an.

Skrevet

Var ikke cresco, men Conecto..de virker useriøse! Flere med samme oppfatning?

Skrevet

Har veldig god erfaring med Conecto. Har hatt to regninger, fra Telenor, som har gått til dem og de har bare vært hyggelig mot meg. Fått delt opp regningene og ikke noe problem.

Men det kommer kanskje litt an på hvordan man selv er? Jeg la meg helr flat, inrømte selvfølgelig at det var min feil og ba om en løsning. Det fikk jeg og de var, som sagt, veldig hyggelige.

Skrevet

Har så absolutt vært i møtekommende, men dem må tjene mye penger på å få krevd inn beløpet. Men uansett, dumt av meg og ikke dem. Men må man mase sånn liksom. Går jo uansett utover den som skal betale og har saken på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...