Gå til innhold

Er vi kjipe om vi dropper spritservering i bryllupet vårt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren og har planer om at gjestene skal få velge mellom rød og hvit vin til maten i tillegg til mineralvann.

Men til selve festen så har vi planer om åpen bar. Men vi kommer til og droppe spriten både pga av det økonomiske og pga av at folk har bedre kontoll om de "bare" drikker vin, ol og cider eller er vi bare kjipe da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synest jeg ikke.

Er ikke noe tilhenger av sprit drikking selv, holder meg unna, og hadde helt klart foretrukket om alle andre gjorde det samme.

Men mulig jeg er kjip jeg også. Tror nok ingen tenker på at dere er kjipe i forhold til prisen, tror nok de fleste skjønner at dere ikke vil ha flat fyll, og at vanlig vin og øl er helt ok.

Skrevet

Synst nå at gjestene selv skal få lov til å oppføre seg akkurat som de selv vil. Om du tror at noen vil bli styggfulle så bør du kanskje revurdere gjesten.

Jeg forstår det økonomiske, men å påstå at dere vil ha folk med bedre kontroll er bare en dum unnskyldning på dårlig økonomi.

Jeg hadde ikke reagert om det ikke var sprit i en bryllup, men ville blitt ganske fornærmet om jeg hørte at det var pga brudeparet ville ha bedre kontroll.

Snikk snakk med ord, men stå heller for at du ikke har råd til sprit.

Skrevet

Dere er absolutt ikke kjipe!

Vi gjorde akkurat det samme som dere i vårt bryllup i sommer med åpen bar, tror ingen la merke til det engang... ;-)

Vi hadde cognac og Baileys til kaffen, men den var ferdig sjenket oppi glass - ingen fri flyt.

Skrevet

Som jeg skrev i det andre innlegget (ditt?), så stemmer jeg for. Det var en veldig god idé. Enklere å planlegge, enklere å få folk til å "drikke med måte".

Jeg har vert med og arrangert over hundre bryllup og det finnes mange måter å gjøre det på, men fri bar kan fort gjøre de rette folka litt ekstra tørste, så da var ditt forslag en god ide.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg tenker som så; det er deres bryllup, derfor er det dere som bestemmer!

Personlig drikker jeg ikke alkohol, så hadde ikke savnet det. Men jeg vet at min mann er veldig glad i en cognac til kaffen når vi er i slike selskap. Så sikkert lurt å gjøre som en annen her over skrev, nemlig å ha det stående i glass. Men "hvit" sprit som man har i drinker, tror jeg det er få som savner i et bryllup. Jeg har så og si aldri vært i noe bryllup hvor de serverer det. Så tror folk er vant med vin, øl, baileys, cognac og eventuelt whisky.

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Vi skal også gifte oss til sommeren, og vi velger å ikke ha sprit.

Skrevet

Jeg synes det er rart å ikke servere avec til kaffen i en så høytidelig anledning. Men at baren "bare" er øl, vin og cider, er helt greit.

Skrevet

har planer om og servere avec til kaffen. Men utover det skal vi bare ha vin, øl og cider..

HI

Skrevet

Nei, det er dere som bestemme hva som skal være i baren.

Skrevet

vi hadde ikke alkohol i vårt bryllup,,.. dette fordi vi ikke drikker,. samt det økonomiske,.

dette er helt opp til dere. det er deres dag og dere bestemmer,.

Skrevet

Om det blir bryllup på meg i den nermeste tiden, så regner jeg med at vi kommer til å servere vin og øl til middag, cognac og bailys til kaffen, og så har vi en bar der vi selger drinker til kostpris ( ca 40-50 kr per drink) i egen bar senere på kvelden :) Champagne til velkomstdrink selvfølgelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...