Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Har truffet en igjennom sukker, som selv har fortalt at han har drevet med rus og jobber nå for å komme utav det...kjenner han ikke godt nok enda til å si at jeg har følelser eller ikke... men hva sier dere? blir det feil å dra en x-misbruker inn med ungen min? syns jo at så lenge han kommer seg utav det å klarer å bevise ovenfor meg (i første omgang) at han er rusfri og har tenkt å være det... ÆSJ...usikker her...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Godt at han har klart å bli rusfri og det er fint å gi mennesker en ny sjanse. Men, og det er et stort MEN, jeg ville aldri blitt kjæreste eller samboer med en eks-rusmusbruker. Her kommer barnet mitt først og jeg (vet det høres fælt ut) vil ikke introdusere henne og risikere noe ved å ha en "slik" i hus.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Hovedpunktet her ligger vel i at han jobber med å komme seg ut av det. han er altså bare en misbruker som ikke har brukt på en stund. Det anbefalles jo misbrukere å ikke gå inn i forhold før de har vært rusfri noen år da de trenger å jobbe med seg selv først. bygge opp hvem de er i livet sitt uten rus. Så jeg ville ikke gått inn i et forhold med denne mannen. Ikke på dette tidspunktet
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 man vet aldri om og når de kommer til og få det tilbakefall, og de er mester på og lyve for og skjule at de fortsatt holder på med det. Men derimot om han slutter helt ville jeg nok gitt det en sjangs men ikke ha hastverk med og flytte sammen osv, bli godt kjent.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Mulig jeg er førhåndsdømmende,men ville aldri gått inn i et forhold med en rusmisbruker x eller ei.. alt for mye usikkerhet og unødvendig engstelse. Jeg er veldig i mot rus selv da. Ei venninne av meg lot kjæresten sin flytte inn sammen med henne og barna da han var "rusfri"... det endt med at han hadde fest for sine rusmisbruker venner der etter 2 mnd,en kveld hun var borte.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Antar det er samme som jeg traff via sukker. Snakket mye med han? Han virker veldig reflektert og bevisst på hvor mye vondt han har foresaket de rundt han. Men skal ærlig innrømme at jeg syns det er noe med han som ikke stemmer helt. Kan ikke sette helt fingern på det men kansje en liten magefølelse? Har vært samme runden med meg selv å jeg tror ikke jeg kan vurdere å ta inn en eks ruusmisbruker. Hverken han eller noen annen. Er for mye som står på spill. Hvertfall når det er barn inni bilde. Sneversynt ja men det er en stor sjanse å ta syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 HI her! Tror nok ikke han her blir noe kjæreste nei! treffer jammen mange rare folk på sukker:p har en venniner som har valgt å gi typen en ny sjangs etter at han ble rusfri og det har gått helt fint;) men for alt i verden, barnet først og når jeg tenker over det så er det en stor sjangse å ta...for en vet aldri hva som kan skje... Anonym 10.21: Valgte du å treffe han i virkeligheten? Men samme magefølelsen sitter jeg med selv nå, så må nok bare si på en pen måte at det funker bare ikke....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Heisann Min kjæreste er eks-rusmisbruker. Kanskje ikke den tyngste misbrukeren, men var en periode med hard festing og mye dealing. Men dette er over 10 år siden og han rører ikke alkohol lenger engang. Jeg ville vært meget skeptisk til en fyr som ikke hadde vært rusfri så lenge, men som fortsatt holdt på å jobbe seg ut av dette. Det er en fryktelig lang og hard vei å gå, og du vil ikke stå i sentrum av livet hans. Dessuten er det alltid noen lugubre personer som følger i kjølevannet av en som ikke er helt ferdig med dette for leeeeenge siden Du vil møte en fantastisk mann etterhvert, som kan vise deg hvor flott du er og gi deg det du fortjener.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Ano 10:21 her Nei valgte å ikke gjøre det. Bor et stykke unna og dette med magefølelsen gjorde at jeg lot det være. Stresser heller ikke med å finne meg noen for jeg er ikke 100% over eksen enda og jeg koser meg faktisk alene for tiden. Bare meg å lillegutt . Er sjelden inne på sukker, for som du sier, det er meget mye rart der.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 HI her... Har det også veldig bra alene, trives med det:) MEEN, savner det å dele alt med noen og ikke minst det å ha noen å se tv/film med når snuppa har lagt seg.. Håper ikke han drøyer for lenge før han kommer:p og takk for svar jenter, hva skulle jeg gjort uten dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå