Gå til innhold

Ammer dere i samme rom som svigers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har besøk av svigers og jeg skulle gå til soverommet for og amme. Så sier svigerfar: kan du ikke bare sitte her sammen med oss, er jo koselig det!

Føler ikke helt for det kjenner jeg=\

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det gjør jeg, men samtidig synes jeg det er deilig å kunne trekke meg tilbake når jeg gjør det for å få skikkelig ro for babyen når han skal spise.

Skrevet

Jeg ammer ikke med svigers, men gjør det gjerne i nabomannens hage.

For i samme rom med svigers...nei de er jo en rase for seg selv...alt annet enn dem.

Ha,ha,ha....måtte bare le litt da spørsmålet ditt var en "smule rart".

Skrevet

Har ammet med de fleste jeg kjenner i samme rom. Jeg blotter meg ikke, tror ikke det er noen som harsett puppen min inoen stor grad selv om jeghar ammet isamme rom som de.

Skrevet

Ammet der jeg måtte være. På kjøpesenter, på kafe, forran svigers. Det er jo uansett ikke slik at de stiller seg opp for å glo.

Skrevet

Har ammet når behovet har vært der. Hvem som er der og hvor det skjer, er revnende likegyldig.

Skrevet

jeg gjorde det engang,. det holdt for meg,. orket ikke den glaningen og komentarene. og alle spørsmålene mens jeg ammet,. syns ikke det var noe..

er noe annet å amme foran svigers enn egen familie,.

min egen familie har jeg ingen problem med. men hele svigerfamilien vil jeg gå i et annet rom når jeg ammer..

har også pompet meg 1 gang for å sleppe å amme foran svigers

Skrevet

Det synes jeg du skal gjøre akkurat som du føler for selv.

Er du ukomfertabel med det, så gjør du det ikke.

Har vel ikke noe å si hva andre mener?

Du er ikke rar, dersom du finner ut at du ikke vil amme i samme rom som svigers. Men du er rar dersom du gjør noe du ikke liker, bare fordi noen her inne mener at du skal...:)

Skrevet

hahaha;) ja, ser at spm var litt feil formulert! Hihi..

Måtte bare vite om det var helt normalt. Og om det er jeg som er rar.

Jeg ser det veldig klart for meg hvordan det ville blitt hvis jeg ammet der de var. De hadde hengt over puppen min, knipsa bilder, og sikkert kjent etter om babyen hadde riktig grep om puppen.

Hi

Skrevet

Jeg trodde at jeg ville komme til å få problemer med å amme med andre tilstede fordi jeg var veldig blyg og sjenert før jeg fikk barn. Men da babyen kom så ble det bare helt naturlig. Jeg fikk en baby som slet med nakken/amming/soving etc og måtte spise veldig ofte. Skreik så h*n mista pusten og kasta opp om ikke puppen kom på røde rappen! Så jeg ble i grunn pent nødt til amme når babyen ville. Har ammet på buss, fly, de fleste butikker, parkeringsplasser og til og med i kø på flyplassen i Abu Dabi. Men om svigerfaren din er av den typen som glor eller kommenterer så skjønner jeg at du synes det er ubehagelig da!

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg kan gjerne amme foran venninnene mine, men ikke foran foreldre og svigerforeldre, det blir for creepy for meg. Mange som reagerer på at jeg går på et annet rom for å amme, men det bryr meg midt i ryggen. Min baby, min pupp og mitt valg :)

Min manns kusine både ammer og lufttørker puppen i synet på gud og hvermann, og det er fryktelig irriterende merker jeg, så det har jeg valgt å spare omgivelsene mine for :P

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Bryr meg ikke om hvem som er i rommet. Gjør det jo diskre. Om folk kommer bort for å se på babyen gjør det meg ingenting.

Er mitt 5. barn, så er ganske trygg på ammingen...

Skrevet

Har sikkert litt med at svigerfar her er litt voldsom..

Han hadde nok satt seg helt inntil meg for og se, gjerne ta bilder og spørre og grave. Svigermor hadde nok ville vise meg hvordan det skulle gjøres, for hun vet best:)

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om å amme i samme rom som svigermor, men hadde ikke likt om svigerfar hadde sett puppen min!

Han er ikke typer til å se etter, altså, men jeg.. nei... jeg hadde nok dekket meg ekstra godt til - evt gått til et annet rom.

Skrevet

Nei akkurat DET har jeg ikke noe problem med. Når gutten hyler og bærer seg, tar jeg frem puppen hvor det må være. Var litt reservert i begynnelsen, men hylinga kan skremme fanden på flatmark, så ble fort litt mer husvarm ja :P

Skrevet

Jeg gjorde det helt de satt seg kliss opptil meg

klappet småen på hodet, dikket og koste

MENS jeg ammet.

Tok ikke hintet når jeg prøvde å snu meg vekk heller.

Har heldigvis en våken mann, for jeg var for satt ut til

å si noe selv.

Så nei, ammet så langt borte fra de som mulig etter det.

Skrevet

22:34 her.

Ammet ellers hvor som helst.

På tur i skogen eller på ferge. Spilte ikke noe rolle det.

Men så var det heller ingen som nærmest tok meg på puppen der.

Skrevet

Jeg er - som tidligere nevnt - en kjip jævel. Når babyen min har vært sulten, har jeg dratt fram matfatet, uansett tid og sted.

Så får de tilstedeværende reagere akkurat som de vil ;o)

Skrevet

om det var stor nok avstand og det blei naturlig for meg.. er nok sjenert av meg og ikkje like frampå som svigers, men amme der EG føle for det... Har satt meg i eit anna rom om eg heller følte for meg... Sette meg ikkje til med pupp og baby i offentlige rom heller.. MIN pupp, BABYEN sin mat, MINE spelereglar... heldigvis har folk tatt hintet og ikkje fulgt etter meg om eg har flytta meg til TV-stova eller noko for å amma :) Men det er ikkje spesifikt svigers.. like store problemer med å amma foran mamma eller bror min for eks.. :) Og har eg fyrst amma i lag med folk så har eg dekt meg godt til og etter at både eg og babyen visste ka me gjorde så det heile gjekk an å få til uten å blotta puppen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...