*Lissi* Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Satt og såg på nyhetene for noen timer siden......rimelig i ammetåken og hormonell. Voksne og små barn som sultet. En mor med tvillinger. Gutten ganske normal og mett, mens søsteren satt helt apatisk og undervektig. Moren hadde kun mat nok til en, og hadde tatt det umulige valget å gi gutten mat. Er jo helt hjerteskjærende. At det i 2011 er slik at barn og voksne dør av sult hver dag, mens andre steder dør folk av overvekt. At vi (iallfall mangen) nå i januar sliter med å få av oss overflødige kilo. Luksusproblem.... Blir helt matt når jeg tenker på all elendighet rundt omkring. Glemmer nok alt for ofte hvor godt vi har det og tar ting for gitt. Litt i det sentimentale hjørnet i dag merker jeg. Takknemlig for at jeg kan legge barna mine mette og trygge i sengene sine i natt....
Gjest Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Enig med deg. Synes det er ille når man ser alle de bortskjemte barna her i Norge, men overflod av mat, og ett lass av gaver på julaften, hvor de river av papiret og blir misfornøyd fordi de ikke fikk den ene tingen de ønsket seg, eller nekter å spise brød som har frø, eller av ett kjøleskap fullt av mat, ikke vil ha noe fordi det er tomt med prim. Helt grusomt at vi ikke kan dele mer av alt det vi har her.
Pengetreet Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Huff... Er glad for at jeg ikke så det innslaget! Det tragiske er at vi har nok mat til alle, dersom ressursene omdisponeres. Vi kan hvis vi vil.
Gjest Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Hver dag dør det ca. 25000 barn (ref. Unicef) og ja, det er trist:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå