Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 ...oss selv når vi får barn? Kroppen eser ut, håret sjelden stelt om en ikke løpet gjennom dusjen HVER dag, slutt på å gå kveldsturer, slutt på å unne seg klær så en kan gå med klær som faktisk passer og kunne sikkert kommet på mye mye mer. Hvorfor slutter vi å ta være på oss selv? Føler det skjedde automatisk når første ungen kom til verden.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Hvem er "vi"?? Det er ikke meg iallfall:-)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er førstegangsmor. Med baby på 5 mnd. Å er slettes ikke slik du beskriver. Jeg har bestemt og satt meg opp til det at jeg SKAL dusje hver dag. Til frisøren minst 1 gang i mnd. Uansett. Klær gidder jeg ikke å kjøpe akkurat nå. Ettersom jeg skal NED i vekt ) Ellers, så sminker jeg meg hver dag. Alt for å føle seg litt bedre.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 ikke meg heller! kroppen er ikke helt som før, men jeg ser nå jammen ikke så verst ut for det
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har det omvendt jeg, nesten da, hehe ) Jeg liker å sminke meg mer enn før, har blitt flinkere til å ta vare på håret, jeg har begynt å trene, slik at jeg har ork til å leke med lille. Jeg vil ikke se ut som en sjuskete mamma. Det med klær er en annen sak da, mye morsomere å handle klær til lille enn til meg selv Men jeg fikk mye fint til jul da, også går jeg med ordentlige klær som passer og ikke er stygge )
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 så kom med tips til MEG (hi) i alle fall. Føler meg som et takras. Lyst til å gå til frisøren og fikse håret, fikset på øyebrynene, få begynne å trene skikkelig igjen ( den er litt vanskelig nå siden infeksjon i livmoren etter fødsel, men når den er vekke er jeg tilbake til treningen), hvordan handle klær til meg selv uten å få dårlig samvittighet pga at jeg "sløser" vekk penger på klær når skapet er fullt av klær ( som ikke passer lengre)? Kunne brukt pengene på mer fornuftige ting. Åh hvor jeg hater å få dårlig samvittighet når jeg bruker penger på å få føle meg vel selv. :-( Er ejg alene på butikken for å handle MATVARER alene så får jeg dårlig samvittighet for det. Hjelpes!!! Hvor er beinet i nesen min blitt av da???
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 innlegget mitt til svar til dere kom som innlegg nr 3 her. HI
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2011 #8 Skrevet 8. januar 2011 er nok helt motsatt her å, har mer intresse av klær og tilbehør nå enn jeg hadde før jeg fikk barn, dusjer hver dag, går til frisør hver mnd, sminker meg nesten ver dag, utenom i helgene hvis ikke jeg skal noe spesielt! glad i å se ordentlig ut, og ikke se ut som en sjuskete mamma..! har snart 4 barn...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Men var ingen som ville komme med tips til meg om å få friska meg opp litt. Noen som i alle fall kan komme med tips om hvem som kan selge dongeribukser med litt høyere liv enn de lave rørleggerbuksene? Så slipper mammaflesket å henge utenfor buksen? DET ER STYGT DET!!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Ta deg en tur på klesshopping en gang i uka. Ikke bruk så lang tid hver gang, men velg deg ut noe som hjelper litt. Til slutt vil garderoben bli noenlunde brukene. At du får dårlig samvittighet for å kjøpe noe du faktisk trenger må du neste jobbe med selv, ingen tips fra meg der, for det problemet har jeg aldri hatt selv. Kjøp deg noen bukser med strikk i livet f.eks. da kan du stappe flesket nedi. Finnes overalt nå når skinny jeans er in. Kjøp deg noen nye såper, sminke og smykker. Gå på H&M og ndre billigere butikker om du er redd for pengene. Ordne håret, dusj og smink deg hver dag. Pass på at du har et ærend ut av huset hver eneste dag slik at du må ta på deg annet en joggebukser.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 hehe... du har skjønt at jeg er et joggebuksemenneske 09:47. Tihi... Vettu, denne uken som kommer, mens eldste er i bhg skal jeg sette meg i bilen og kjøre den timen det tar til butikker og kjøpe meg litt klær, ny sminke. Skal de to andre dagene han er i bhg sette barnevognen i bilen, kjøre til en plass det er fint å trille tur og skal gå gå og gå. Få frisk luft, farge i kinnene og litt trim. Kanskje jeg skal få bestilt meg en frisørtime og, men ikke så mye å ordner der siden det er kort egentlig.En frisk farge i det kanskje. *TAR MEG SELV I NAKKESKINNET OG RISTER LITT*
Gjest Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 Det stemmer ikke her. Har aldri sett så bra ut som jeg gjør nå. Har begynt å trene og fastere enn jeg noen gang har vært. Har til og med fått meg six-pack og en rumpe jeg er stolt av. Nå er jeg gravid igjen så det varer kanskje ikke så langt inn i året som kommer men satser på å ikke være så langt unna her jeg er nå neste år på denne tid.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #13 Skrevet 9. januar 2011 du kan selge de klærne som ikke passer billig på finn.no eller qxl. så får du noe igjen for de,. klær er noe man må ha, og finner du noe du liker som faktisk passer blir du mer fornøyd med deg selv,. da deg 5-10 min i dusjen hver dag. stell håret ditt etter dusj,. og unn deg å gå til frisør 1gang i måneden eller anhver måned. ta med deg ungen og gå tur så får du trent litt,. du må huske på å ta vare på deg selv selvom du har unge. jeg har to unger. og har lite med tid enkelte dager. men etter ungene er i seng om kvelden så tar jeg meg et bad. og overlater ungene til mannen min i blant så jeg kan gå til frisør. fedrene til ungene kan passe på ungene litt så du kan unne deg litt ekstra. sett av litt tid hver dag til stellet du trenger og ønsker.. unn deg å kjøp klær.. for meg hjelper en bra shopping tur når jeg finner meg noe som er fint, og passer. samt ikke koster all verden,.
Gjest Skrevet 9. januar 2011 #14 Skrevet 9. januar 2011 Fordi du har lite overskudd pga søvnmangel og lite tid til å tenke på egenpleie? Det var i hvert fall hvorfor jeg glemte å se meg selv i speilet det første året eller noe etter at jeg fikk mitt første barn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #15 Skrevet 10. januar 2011 12:12. Lite oversksudd? JA!!! Har to gutter, så tiden flyr i tillegg fra meg. I dag fikk jeg faktisk ordnet håret og sminket meg før jeg måtte fly ut døra, men da røk frokosten til. En 2,5åring og en på 8 uker... I går på en søndag kranglet jeg meg til å kunne få gåå ut ALENE for å gå tur i 10.15 min, det griseværet ute, men jeg fikk luftet meg litt og klarnet hodet.Vi skulle i middagsbesøk, men det var jo to timer til, så forbanna fordi jeg "ikke" hadde tid til å gå tur i følge mannen så gjorde jeg klar stellevesken, med mme osv, byttet bleie og lagde en flaske mme og trøkte i hånden til mannen og ba HAM mate, heiv på meg varmedressen og ut i snøen med meg. Når jeg kom inn igjen, kaste seg i dusjen og dra eldste med seg og på med klea. KLAR! Da spurte ejg mannen... Hadde jeg ikke tid? Enkelte er mer inne i rutiner og effektiv med andre. :-P Han er flink å hjelper til i huset osv, men blir jo stresset 4 timer før vi skal ut døra. I morgen skal jeg av å kjøpe sko til eldste mann, så da må jeg reise den timen til butikkene, og da skal jeg jaggu gjøre innhukk på sparekontoren min og. Det er jo MINE penger. Så får vi se om det blir en bukse eller to og kanskje noen gensre o.l .
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #16 Skrevet 10. januar 2011 En god del blir heldig vis mindre overfladiske og forstår at det er andre ting enn utseende som er viktigst når vi får barn.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #17 Skrevet 10. januar 2011 12:10 TAKK! Prioriterer ungene totalt jeg. Kanskje litt for mye av og til.... Og seriøst, trenger jeg egentlig sminke for å reise av å kjøpe brød og melk? Levere i bhg, funker jo fint med joggebukse og en lue på hodet nå vinterstid. Men OM jeg faktisk skal på hotellet en kveld med noen venner sååååå står jeg faktisk uten klær som jeg føler meg vel i i en slik situsjon. Og kg presser seg på her, og det er jo ikke bra for helsen min i alle fall, pga høyt bt og kolesterol tidligere. SÅ jeg MÅ trene for å kunne ha en god helse for å kunne ta vare på barna mine. HI
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #18 Skrevet 10. januar 2011 Jeg kjenner meg ikke igjen i innlegget ditt. Heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2011 #20 Skrevet 10. januar 2011 kaklehøna: *klem* Nå skal jeg av nettet å sette meg på sykkelen mens lille sover i vuggen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå